Régi autókban hogy működik a ki-be kapcsolható kipörgésgátló? Főleg amelyiken nem sperrdifi van?
Gondolok pl 1990-2000évjáratúig.
Hátsó kerekes autó, nem sperr difis, kikapcsolom a kipörgésgátlót, és attól még ugyanúgy az autó nem fogja engedni kipörgetni a kerekeket ha nem sperr difis, nem?
Főleg nem kanyarodáskor.
Mert azt értem amelyikbe van sperrdifi az pörög mint a barom, de amelyikbe nem az van? Akkor ez a kipörgésgátló mégis mire jó?
Amelyikben nincs sperr ott max 1 kerék fog elforogni, az amelyiken elmegy az erő.
A kipörgésgátló arra jó amire a neve is utal, hogy ne forogjon el a kerék, ilyenkor van megfékezi a kereket vagy elveszi a gázt.
A sperr difinek meg a kerék kipörgésnek mi köze van egymáshoz azon kivul hogy semmi?!?!
A sperest meg a nem sperest is el lehet forgatni,de ajanlanek a figyelmedbe egy google keresest a sperrdifi kifejezesre.....mert az iromanyod alapjan nem sok fogalmad lehet róla hogy mi az!
A kipörgés gátlónak meg szerintem elég találó neve van....ha ezt külön el kell magyarázni akkor nálad van baj rendes.......
Van itt némi fogalomzavar, azt látom. A nem sperres autónál is kipörög a kerék, csak ha a két oldali kerék tapadása eltérő, akkor csak a kisebb tapadású kerék pörög ki. A kipörgő kerék tapadása még kisebb, ezért az autó nem fog megfelelően gyorsulni a motor erejét nem tudja az aszfaltra juttatni. Ez van, ha az egyik kerék csúszós felületen van, vagy nagy sebességű kanyarnál az autó súlya a külső kerékre terhelődik, amitől a belső tapadása nagy mértékben csökken. Ha egyforma a tapadás, akkor ott is el fog pörögni mindkét kerék.
A 90-es évek BMW-inek ASC rendszere egy elektromos pillangószeleppel lezárja a levegő útját, úgymond felülírja a gázpedál állását, ha kipörgést észlel. A kerekek sebességét az ABS jeladóktól tudja, így észleli, ha valamelyik kerék sebessége erősen eltér a többitől. A későbbi ASC+T rendszer más a hátsó fékeket is működtette, megfékezve a kipörgő kereket, így juttatva forgatónyomatékot a tapadó kerékre. Ez hasonló ahhoz, amit a sperr csinál. Az utána következő DSC rendszer pontos működését nem ismerem, az már egy fejlettebb, komplexebb rendszer. A kipörgésgátló tulajdonképpen lecsökkenti a forgatónyomatékot annyira, hogy a kerék megtapadjon, emiatt lassítja az autót.
A sperr feladata, hogy a kis tapadású, kipörgő kerékről forgatónyomatékot juttasson a nagyobb tapadású kerékre, így nagyobb erőt tud levinni az útra az autó, és nem áll meg, ha az egyik hajtott kerék elveszti a tapadását. Emiatt pl. téli körülmények közt nehezebben akad el az autó, és jobban irányítható lesz. Az úgymond egy kellemes mellékhatás, hogy lehet a kocsival driftelni, és mindeközben sokkal jobban irányítható lesz határhelyzetben, mint egy nyitott diffis autó. A kipörgésgátlóval szemben ettől nem lassul, hanem gyorsul az autó.
Köszönöm a részletes választ!! :)
Az enyémben nem tudom milyen difi van akkor, kikapcsolom a kipörgésgátlót, télen hóban, esőben, kavicsos úton jókat lehet vele driftelni, de betonon meg van hogy meg se akar mozdulni az autó.
Pedig 150lovas.
Mercedes C W203 220CDI
be....tad baratom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!