Érdemes a dízel autómat gyorsan eladni, amíg még kapok is érte valamit?
2006-os Passat, félek, hogy hamar le fog esni az ára. Elképzelhető, hogy úgy járnak a dízelek, mint régen a 2T, hogy a végén már senkinek nem fognak kelleni? Vagy kinevetik az embert a dízelmotor miatt, mint régen a Trabantokat?
Szerintem még 8 év múlva is lesz olyan aki örülni fog egy olyan autónak.
Csak nézd meg hogy most hány Passat van nálunk új rendszámokkal de kb 2000-es gyártási évvel.
Kérdező, ne haragudj, de te nem vagy komplett! :)
2005-ös dízelem van, jövőre szeretném lecserélni és szintén új dízelt fogok venni. Nem érdekelnek az ilyen cikkek és a benzinfanok károgása. Amire én használom, hosszútávú autópályázás, arra tökéletes a dízel. Az elektromos hajtás a jelenlegi technológia és árak mellett nekem tökéletesen alkalmatlan lenne. De ha valaki állja a benzinessel a többletfogyasztásomat, az szóljon és már veszem is a benzinest!
A 2000-es évek közepe felé nagy divat volt dízelt venni. Boldog-boldogtalan rendelte a dízel kocsikat. Olyanok is, akik főleg városban közlekednek, tehát semmi szükségük nem lett volna rá. Ezek az autók most érték el a 10 év körüli kort és most kerülnek egyszerre tömegesen a piacra. Illetve a korukból adódóan, mostanra fáradt el bennük a kettős tömegű, turbó, injektorok, egyebek. Ezen felül volt ugyebár a dízel botrány. Továbbá egyes hozzá nem értők szidják a dízel autókat az első számú felelősként kikiáltva a szmog miatt. Holott kimérhető, hogy a városi légszennyezettségért mindössze 6-10%-ban felel a közlekedés. És ebben benne vannak a koromokádó traktorok , kamionok, teherautók, Euro -1000-es őskövület Ikarusok és az összes dízel és benzines autó.
Na, ezek a tények nem használnak a dízel eladásoknak. Ezért történt meg az, hogy most már Európa szerte nem több abszolút értelemben az új autókból a dízel mint a korábbi években. Most olyan 30% körül van. A többin osztozik a benzin és a többi alternatív hajtás. Önmagában az a 30% sem kevés. Sok ezer új autót jelent évente. Gondolod ez a sok ezer ember mind hülye?
Autót nem befektetési céllal vásárolunk. Én soha nem azt szoktam számolgatni, hogy ha veszek egy új autót, az majd tízen évek múlva mikor eladom mennyit fog érni. Mint ahogy dízelt sem divatból vettem, hanem mert nekem jobban megfelel. Ezt pedig nem igazán befolyásolja az, hogy hogyan változnak az eladási statisztikák.
#6
A 11 éves autó ha nem a helyi erdőszéli mocsárba volt használva nem fog szétrohadni főleg hogy nem egy Mazdáról beszélünk. Futóművet javítani kell ettől fiatalabb autón is ha olyan helyen használták, ha meg nem akkor évek múlva se biztos. A kettőstömegűnek meg a turbónak értelmes használattal évekkel meg lehet hosszabbítani az élettartamát. Az hogy benzines vagy dízel érdemesebb e attól függ hogy mire kell az autó. Amúgyis egy 11 éves autóról ne úgy beszéljünk már mint egy bontószökevény levedlett f*sról. ( Nem védem a dízelt se a német autókat, mindig is benzines autóm volt. )
Hogy a kérdésre is válaszoljak ebben az országban még vagy 15-20 évig tuti hogy lesz "keletje" a dízelnek, főleg hogy ezerrel ömlik be az országba az import TDI tekert órával.
Na most a 2T motoros autók és a dízel között nem sok párhuzamot látok.
Annak idején a 70-es, 80-as években az emberek jórészt kényszerűségből vettek 2T Trabantot egy 4T Lada helyett. Mert jóval olcsóbb volt és várni se kellett rá annyit. Technikai előnye nem igazán volt egy Ladához, Skodához képest.
Ma akik dízelt vesznek, nem azért veszik, mert annyival olcsóbb lenne újonnan és ne lenne pénzük benzinesre. Pont ellenkezőleg, drágább. De van olyan felhasználási mód, ahol igen is van létjogosultsága, mert több az előnye a benzineshez képest mint a hátránya. (Mielőtt valaki nekem esik, gyorsan hozzáteszem, hogy más felhasználási módnál pedig a hátránya több mint az előnye.) Mérlegelni kell, hogy az adott szokásoknak megfelelő-e egy dízel, vagy sem.
Nyugat-Európa legalább 20 évvel jár előttünk. És én még nem hallottam olyanról, hogy a pár éves Euro6-os biturbós hiper-szuper dízeleket tömegesen adnák le a bontókban. És olyanról sem hallottam, hogy a kamionokat, dízelmozdonyokat, távolsági buszokat, kisárusszállító furgonokat rohamtempóban alakítanák át benzinmotorosra.
Ha az elektromos hajtás technológiája eljut arra a szintre, hogy olcsón lehet kapni, 600-1000km hatótávolságú elektromos autókat, amiknek a teljes feltöltése max egy óra lesz, akkor a benzines autóknak is leáldozóban lesz. Azért ne legyünk elfogultak, utóbbiaknak sem rózsavíz-pára jön ki a kipufogóján!
Az, hogy ez mikor jön el, 5 év múlva, vagy 10 év múlva vagy még később, nem lehet pontosan megmondani. Ezért erre alapozni most egy autóvásárlást, szerintem nem érdemes. Ha tényleg kell a dízel, mert valaki sokat autópályázik, rendszeresen, hosszú távon, akkor célszerű most is azt venni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!