Alfa Romeo 159 Kombi JTD 1.9 150 LE megbízható autó?
Müszakilag a minősége érdekelne 159-es tulajoktól, mi a véleményük róla.
Nem azokéra vagyok kíváncsi, akik megveszik, beleülnek, és nyomják, és nuku szerviz, nuku karbantartás.
Azok véleménye érdekel, akik ugyanugy 10ezrenként, minőségi olajat és szűrőket cserélnek, kikerülnek egy kátyút ha lehetőségük van rá és nem nyomják hidegen.
Valamint rutinosabbaktól, hogy érdemes e a nagyobb motoros JTD-t venni, vagy elég a kombihoz az 1.9?
És mennyi km-el érdemes hozzájutni?
150 lóerő bőven elég ekkora autóhoz is.
Egyébként ez már egy jó kocsi, nyilván nincs megbízhatóságban ez sem egy VW, Opel, vagy Toyota szinten de már messze nem olyan, mint a 156 és társai.
Azért Alfát még mindig csak fanatikus vegyen, aki hajlandó rá többet áldozni, mint egy normák autóra
"150 lóerő bőven elég ekkora autóhoz is."
Dehogy elég...nagyon karcsú bele....a 150ló nem hangzik rosszul az mar viszont igen hogy tobb mint 1600kg-ot kell mozgasson...es akkor még egy ember nem ül benne még egy táska nincs hatulra bedobva!
Vedd a 2.4 jtd-vel!
Hát a VW sem egy megbízható dolog.. a toyota oké, de undorítóan néz ki. nemtudnak egy valamilyen kinézetű autót gyártani. Az opel meg... azt hagyjuk inkább..
Audit akartam, de nagyon drága, még használtan is.
Ez viszont tetszik is, és sok jót írnak róla.
Ellenben sok rosszat is. Rohad, megbízhatatlan, stb.
Nemtudom mi igaz ebből...
Az a 2.4 jtd 200LE nem hangzik rosszul. Kérdés a motor műszaki megbízhatósága. Bírja a strapát? Szeretek haladni az autópályán. Elektronika mennyire feladós típus?
Mit ért az első kommentelő az alatt, hogy több pénzt kell belekölteni? Sűrűn könyökölnek ki benne a dolgok?
"És mennyi km-el érdemes hozzájutni?"
0km-rel, mert amiben már van valamennyi, abban lehet annak a hatszorosa is. Manapság a kilométer csak egy tájékoztató adat, ne az alapján válassz, hanem az autó állapota alapján!
Eleve az alfákkal kapcsolatban jellemző a bizonytalanság, sokat futott Alfát meg aztán végképp senki nem akar venni. Ezért ezeket szinte kivétel nélkül megtekerik.
Aki meg nem, az magánszemély, tőle érdemes megvenni, de akkor meg ne fossad össze magad a sok kilométertől, ha törődtek vele, akkor nem baj ha sokat futott.
A 159-est 2011-ben gyártották utoljára, szóval a legfiatalabb példány is már 6 éves, a legöregebbek meg tíz éven felüliek. 150 lovas dízelt meg nem azok vesznek, akik a telekre járnak ki hetente egyszer kapálni, vagy a Lidlbe bevásárolni, ez egy túraautó. Pályára való, ott meg megy bele a km. És? A lényeg, hogy normális ember rakja bele azt a 200-250 ezret, akkor még hosszú ideig jó autó lehet.
Miért ne lenne elég?
10,6 kg/lóerő
Az én kocsim 11,78 kg/lóerő és a mindennapokban gond nélkül körbeautózok bárkit a forgalomban (persze ésszel)
A 159-es Alfák minőségben nagyot ugrottak felfelé, de sajnos, ahogy írták, nehezek lettek. Valamelyik évjárattól könnyítettek rajta, érdemes esetleg azokból keresni. A motorok jók, nincs velük semmi jellemző probléma. A karbantartásra egy Alfa mindig kényes lesz, meg kell adni neki, amit kér. (Még olyan viccesnek tűnő dologra is érzékeny, mint a motorolaj (Selenia).
A rozsda csak a szakszerűtlenül javított példányokon lehet, tudtommal. Nyilván nem egy japán megbízhatóságú autó, de az ára sem annyi. A futómű elemei, szilent, lengőkar, stabilizátor pálca hamarabb elfáradnak a vacak magyar utakon.
Hagyjuk már a Seleniát... Rég nem olyan jó olaj, mint más márkák. Az enyém sosem látott Seléniát, mindig Castrolt kapott, még sincs semmi baja, szép csendben jár.
Érdemes átnézni vásárlás előtt, mert itt-ott azért szeret rozsdásodni, főleg a küszöb. Én úgy vettem az enyémet, hogy az előző tulaj alvázvédelmet csinált rajta, még a lengőkar és a lengéscsillapító is le van fújva, igaz nincs is rozsda rajta. :)
10 ezrenként ajánlott az olajcsere, mert bár a gyár 25 ezret ír, ha jól emlékszem, de akkor vésővel kell kiszedni az olajat. A szűrők olyan árban vannak, mint más autókhoz, semmivel sem drágább.
A hibák, amikről én tudok: spirálrugó, hajlamos eltörni, ezért érdemes alaposan megnézni, mert 20-22 ezer darabja, hamar el tudja vinni az ember pénzét. Ablakemelő motor, van benne egy műanyag fogaskerék, ami eldarálódik idővel, vagy el is törik, ilyenkor cserélni kell, különben az ablak lecsúszhat magától. Sajnos ez szériahiba. Ajtóhatároló, garantáltan recsegni fog idővel, szerencsére otthon orvosolható, ki kell szedni, megzsírozni, visszarakni, és már jó is.
Ezen kívül már csak a szokásos dízel gondok lehetnek: EGR szelep, de azt le lehet falazni. Részecskeszűrő, de azt ki lehet írni, és kivágni a rendszerből. Bár nekem az EGR és a szűrő is aktív, nincs gondom velük. Kettőstömegű, turbó, magasnyomású szivattyú, ezek mind elromolhatnak, de melyik autóban nem?
A 150 lóerő pont elég, de versenyautót nem kapsz, az tény. Elvisz A-ból B-be, van benne azért erő, jól gyorsul. Fogyasztás nyáron városban 6.5, városon kívül 5.2, de ez függ attól, hol tankolsz, hogy nyomod neki, stb.
8-as válasz köszönöm, ebbe megkaptam amire kíváncsi voltam.
Természetesen márkától és modelltől függetlenül Castrol Edge 10.000renként, minden szűrőjével.
Mivel autópályán vezetek 25 km-t naponta munkába meg vissza, így tökéletes lesz. Sokat járok haza mo-ra, nem kell versenyautó, arra ott a 350Z-m, olyan kombit akarok, ami szép, szótfogad (úttartás, komfort) és lehet vele haladni a pályán.
Utánanéztem az alkatrészeknek, némelyik olcsobb is mint az eddig hajtott passatomban.
Szóval priváttól érdemes venni és állapotra figyeljek, akkor kisebb a valószínűsége, hogy visszatekertet kapok. Megmondom őszintán némelyik kereskedős darab még mobile.de-n is képen agyonhasználtnak tűník mint a csajok a gubacsin.... és odaírják hogy 100.000 km-es
1.9 150LE vagy 2.4 200 Le egy kutya csaj nagyobb ér erősenn az utóbbi? Vagy isten óvjon ha a 2.4es-ben elromlik valami?
Nekem csak egy a fontos, hogy ne könyököljön ki a motor miután megveszem, hogy aztán legyen egy gatya autóm. Elég volt a passatban motort cserélni...
Kettős tömegű lendkerék, na ezt nem akartam hallani, de sajnos mégis...
Van olyan szett ami kiváltja?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!