Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 200. 000 220. 000 km-t futott...

Pityesz_007 kérdése:

200. 000 220. 000 km-t futott 1.6 ford FOCUS tdci (2006-08) mennyire megbízható motorikusan?

Figyelt kérdés

Szisztok. Gondolkodunk lecserélni a városi kisautónkat, és nézelődtem a piacon. Tetszenek a ford focus II kombik, és olyan 1 - 1,1 m. között elérhetőek volnának. A másink autónk dízel, és nagyon meg vegyunk vele elégedve, de az VW. Érdeklődnék, hogy ezekkel motorikusan hogy lehet leginkább jukra futni, van e tapasztalatotok. Sok rosszat és sok jót olvastam a focusokról. az 1.6 tdci érdekelne. Ez két variációban elérhető ha jól tudom. a 90 és a 109 le-s változatban.Mennyire kell félni a DPF-től és egyéb dízel meghibásodásoktól. A peugeot-kban úgy tudom elég jól teljesítenek, de hallottam a fordok turbó, DPF, kettős tömegű problémáiról, amik elriasztottak kicsit.ezek valós problémák, vagy egyedi esetek? (magyar, jobb állapotú autókat nézegetek)

A dízel felé húz a szívem, nem csak a fogyasztás miatt, hanem a használat miatt is. kb 20-30 e km évente, sok városon kívüli és autópályás szakasszal.Van jó vagy rossz tapasztalatotok velük? Köszönettel pityesz_007



#autó #Ford #használt #focus tdci
2017. ápr. 20. 08:17
 1/7 anonim ***** válasza:

A kettős tömegű esélyes hogy elfárad ilyen futásnál. Igaz hogy nem olcsó a cseréje, de nem értem mért retteg tőle mindenki. Nem kell évente cserélni. Egyszer kell rá berzházni és jó eséllyel újabb 200.000km-t elmegy vele megint.

A Fordnak az 1.6 dízelét nem ismerem, de általánosságban egy dízel blokknak ennyi futás meg se szabad, hogy kottyanjon.

A turbó is simán hibátlan még ennyi futásnál, ha időben megfelelő olajt cseréltek és nem gyilkolták.

Az injektorok megint csak használat függő és hogy mit tankoltak. 300-400e-t simán kibírhatnak, de van tudomásom olyan cr-dízelről is aminek 500ekm-rel még hibátlan.

Összességében egy használt autó, főleg egy használt dízel mindig lutri, mert nem ismered a pontos előéletét. De 200-220e-es futással szerintem simán bevállalható. Egyébként én is 174ekm-rel vettem használt cr-dízelt és egy lendkerékcserén kívül hibátlan, pedig már 300ekm felé közelítek vele.

2017. ápr. 20. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

"serélni a városi kisautónkat"


Városba dízlet NE. Nem oda való. Nem tud kiégni a részecskeszűrő, EGR elkoszolódik...stb. A dízel pályára való, a rövid távokon való használat (kvázi folyamatos hideg üzem) keményen kinyírja. Nem azért, mert ez vagy az a dízel szar, hanem mert a város nem ideális terep neki.


"Mennyire kell félni a DPF-től és egyéb dízel meghibásodásoktól."


A lendkeréktől nem félni kell, hanem kicserélni, ha arra kerül a sor. Ez drága, kemény kiadás, de a félelemtől nem lesz olcsóbb. Ezt le kell nyelni, ha az ember turbódízelre vágyik.


"hallottam a fordok turbó, DPF, kettős tömegű problémáiról, amik elriasztottak kicsit.ezek valós problémák, vagy egyedi esetek"


Minden eset egyedi, de általánosságban elmondható, hogy ezek előbb vagy utóbb elfáradnak, hogy-hogy nem, általában akkor, amikor az ember megveszi az autót és nagyon nem vágyik egy 300 ezer forintos kiadásra. Ezt bele kell kalkulálni az árba.


" kb 20-30 e km évente, sok városon kívüli és autópályás szakasszal."


Most akkor nem értem, városi kisautót helyettesít, vagy pályázol vele? Ha több a pálya, akkor jó választás lehet a tdci.


Mindent összevetve ezek nem rossz motorok, csak sajnos a Focusokat is tekerik, szinte kivétel nélkül. Sok a cégautóként szolgált és 350 ezerről 120-ra fiatalított darab a piacon, ezeken az általad is említett problémák nyilván hamarabb előjönnek. És szerintem az utolsó dolog, amire vágysz, az az injektorok cseréje 100e Ft/darab áron. Szóval jó választás, de járd körül alaposan, vegyél leinformálható, szervizelt darabot és használd ésszel!

2017. ápr. 20. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Nagyon jók az 1.6 TDCI-k, és hihetetlenül takarékosak.

Apámnak kombi Focus van, 90 lovas verzió. Ebben sima turbó van, ami elméletileg tartósabb, és nincs benne DPF. Városban 6 litert eszik. Eddig semmi baja nem volt. De ha mégis cserélni kell valamit (turbó, injektor, stb), akkor is visszahozza hamar az árát a fogyasztáson.

Amúgy valóban érzékeny motor kicsit, nagyon kell figyelni az üzemanyag minőségére. Meg a turbóra vigyázni kell. 300-350 ezer km-t lazán mennek komolyabb probléma nélkül ha vigyázol rá.

2017. ápr. 20. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Egy ignist cserélnénk rá. Pont azért, mert sokat megyünk hosszú utakat és az autópályás tempó nem az ignisnek való, illetve nem annyira kényelmes(és bizonyos sebesség felett nagyon gyengécske), illetve ilyen körülmények között az ignis nem fogyaszt jól. Munkába járáshoz használom napi kb 40 km, de hetente megyünk nagy távokat is (4-500 km)
2017. ápr. 20. 11:33
 5/7 anonim ***** válasza:

Viszont a turbó olajcsövére érdemes odafigyelni.


[link]

2017. ápr. 20. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Pályára pont jó, mert hosszú az 5dik sebesség, 130-nál valami 2600at forog.
2017. ápr. 20. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Csak a benzines Focusról van tapasztalatom, de azt hiszem, nem mondok szamárságot azzal, hogy egy Ford 200ezer körül van a "legszebb férfikorban".
2017. ápr. 28. 06:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!