200. 000 220. 000 km-t futott 1.6 ford FOCUS tdci (2006-08) mennyire megbízható motorikusan?
Szisztok. Gondolkodunk lecserélni a városi kisautónkat, és nézelődtem a piacon. Tetszenek a ford focus II kombik, és olyan 1 - 1,1 m. között elérhetőek volnának. A másink autónk dízel, és nagyon meg vegyunk vele elégedve, de az VW. Érdeklődnék, hogy ezekkel motorikusan hogy lehet leginkább jukra futni, van e tapasztalatotok. Sok rosszat és sok jót olvastam a focusokról. az 1.6 tdci érdekelne. Ez két variációban elérhető ha jól tudom. a 90 és a 109 le-s változatban.Mennyire kell félni a DPF-től és egyéb dízel meghibásodásoktól. A peugeot-kban úgy tudom elég jól teljesítenek, de hallottam a fordok turbó, DPF, kettős tömegű problémáiról, amik elriasztottak kicsit.ezek valós problémák, vagy egyedi esetek? (magyar, jobb állapotú autókat nézegetek)
A dízel felé húz a szívem, nem csak a fogyasztás miatt, hanem a használat miatt is. kb 20-30 e km évente, sok városon kívüli és autópályás szakasszal.Van jó vagy rossz tapasztalatotok velük? Köszönettel pityesz_007
A kettős tömegű esélyes hogy elfárad ilyen futásnál. Igaz hogy nem olcsó a cseréje, de nem értem mért retteg tőle mindenki. Nem kell évente cserélni. Egyszer kell rá berzházni és jó eséllyel újabb 200.000km-t elmegy vele megint.
A Fordnak az 1.6 dízelét nem ismerem, de általánosságban egy dízel blokknak ennyi futás meg se szabad, hogy kottyanjon.
A turbó is simán hibátlan még ennyi futásnál, ha időben megfelelő olajt cseréltek és nem gyilkolták.
Az injektorok megint csak használat függő és hogy mit tankoltak. 300-400e-t simán kibírhatnak, de van tudomásom olyan cr-dízelről is aminek 500ekm-rel még hibátlan.
Összességében egy használt autó, főleg egy használt dízel mindig lutri, mert nem ismered a pontos előéletét. De 200-220e-es futással szerintem simán bevállalható. Egyébként én is 174ekm-rel vettem használt cr-dízelt és egy lendkerékcserén kívül hibátlan, pedig már 300ekm felé közelítek vele.
"serélni a városi kisautónkat"
Városba dízlet NE. Nem oda való. Nem tud kiégni a részecskeszűrő, EGR elkoszolódik...stb. A dízel pályára való, a rövid távokon való használat (kvázi folyamatos hideg üzem) keményen kinyírja. Nem azért, mert ez vagy az a dízel szar, hanem mert a város nem ideális terep neki.
"Mennyire kell félni a DPF-től és egyéb dízel meghibásodásoktól."
A lendkeréktől nem félni kell, hanem kicserélni, ha arra kerül a sor. Ez drága, kemény kiadás, de a félelemtől nem lesz olcsóbb. Ezt le kell nyelni, ha az ember turbódízelre vágyik.
"hallottam a fordok turbó, DPF, kettős tömegű problémáiról, amik elriasztottak kicsit.ezek valós problémák, vagy egyedi esetek"
Minden eset egyedi, de általánosságban elmondható, hogy ezek előbb vagy utóbb elfáradnak, hogy-hogy nem, általában akkor, amikor az ember megveszi az autót és nagyon nem vágyik egy 300 ezer forintos kiadásra. Ezt bele kell kalkulálni az árba.
" kb 20-30 e km évente, sok városon kívüli és autópályás szakasszal."
Most akkor nem értem, városi kisautót helyettesít, vagy pályázol vele? Ha több a pálya, akkor jó választás lehet a tdci.
Mindent összevetve ezek nem rossz motorok, csak sajnos a Focusokat is tekerik, szinte kivétel nélkül. Sok a cégautóként szolgált és 350 ezerről 120-ra fiatalított darab a piacon, ezeken az általad is említett problémák nyilván hamarabb előjönnek. És szerintem az utolsó dolog, amire vágysz, az az injektorok cseréje 100e Ft/darab áron. Szóval jó választás, de járd körül alaposan, vegyél leinformálható, szervizelt darabot és használd ésszel!
Nagyon jók az 1.6 TDCI-k, és hihetetlenül takarékosak.
Apámnak kombi Focus van, 90 lovas verzió. Ebben sima turbó van, ami elméletileg tartósabb, és nincs benne DPF. Városban 6 litert eszik. Eddig semmi baja nem volt. De ha mégis cserélni kell valamit (turbó, injektor, stb), akkor is visszahozza hamar az árát a fogyasztáson.
Amúgy valóban érzékeny motor kicsit, nagyon kell figyelni az üzemanyag minőségére. Meg a turbóra vigyázni kell. 300-350 ezer km-t lazán mennek komolyabb probléma nélkül ha vigyázol rá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!