Jobb megvennem egy kocsi 250e kilométerrel, minden számlával, mint ugyanannyiért 150e kilométerrel?
Van egy tipus amit meg akarok venni 2013-as évjárat. Kb minden kocsiban abban az évjáratban 130e km van ugyanazon az áron. Szerviz számla egyhez sincs. Találtam egy nagyon szép példányt, még jobbnak is néz ki mint egy 130 ezres. Minden szervizes számla megvan a német tulajnak, még az eredeti számla is a nevére a kocsiról. Mindent dokumentált. A km 250e benne.
Az itthoni kocsiknak csak sima szervizkönyve van, más nem. Meg a masodik kulcs is ritkasag hozzajuk.
Mercedes dízel autóról van szó. Be lehet vállalni 250e kilométerrel? Elég ijesztö szám. Taxis haverom szerint ezek elmennek bármeddig ha van szerviz, ö 700-at tett bele hasonló tipusba rendszeres szervizzel 5 év alatt és gond nélkül futott még.
Az egy dolog, hogy a motor kibír 700.000et jó esetben. Tényleg vannak ilyenek.
Viszont az autó többi része is használódik, öregszik stb stb. Én hozzáértővel megnéznék több darabot és a jót venném, nem pedig a km-t.
Nem jobb. Én azért vennék 3-4 éveset, hogy ne legyen benne 250ezer km. A papir nélküliekbe is kb annyi lehet.
A taxis haver aszonta meg tuti. Tényleg. Minden kocsi elmegy 1 millió km-t. A kérdés, hogy azalatt mennyit kell rákölteni. 250ezer után már bármi jöhet ami drága, nem véletlen adja el aki megteheti hogy újat vegyen.
Mindenképpen a 250e km-t futott, leinformálható, lekövethető német autót vedd meg.
Mivel gondolom nem városi kiskocsi (merci A osztály), hanem valami nagyobb, esetleg kombi, akkor azt valószínűleg Her Fritz főleg autópályán használta, de ha nem is, akkor is német utakon ment, tehát az a 250e német km az nagyjából 100e magyar km-nek fele meg (vagy annyinak se). Arról nem is beszélve, hogy Her Fritz az autó új kora óta összegíűjtött számlákkal bizonyítja az autó múltját, illetve garantálja a lelkiismeretes karbatartást, míg a magyar 130 ezer km-es autóban már lehet, hogy félmillió fölötti a valós szám.
Szóval egy leinformált, valós 250e km-től nem kell besz@rni. "ÁLLAPOTOT KELL NÉZNI, NEM A KM SZÁMLÁLÓT".
Nem vagyok Mercedes párti (nem az én világom), de azt mindenképpen el kell ismerni róluk, hogy megfelelő karbantartás mellett a világból kimennek (bár nem mai csirke, de a 124-es -a tipikus "taxi merci"- ha mindent megkapott és vigyáztak rá, akkor gond nélkül kétszer átfordíthattad benne a számlálót, azaz 2 millió km beleszaladt főelem cseréje nélkül)
Ha 10 éves kocsikról lenne szó, akkor én is a végigkövethető 250e km-est választanám, mert a többi hazugság lenne nagy eséllyel.
De ez csak 4 év, ha elosztod a 130.000 km-t, akkor évi 30e felett, ami teljesen hihető, hiszen ahhoz is menni kell nem keveset - az én autómba évi 27-28e km megy bele, ülök is benne éppen eleget.
A 130.000 km-esek között egy sincs, amit végig ugyanabba a márkaszervizbe hordtak volna, ahova be tudnál sétálni és legfeljebb némi pénzért megkérni őket, hogy az autóról minden rendelkezésükre álló infót, pl. munkalapokat adjanak ki, ha azt nem lehet legalább mutassák meg a számítógépükön?
4-es: elvileg kérésre kiadják a dokumentumokat. Mi is így néztünk utána egy autónak (úgy gondolta az eladó, hogy ha feltesz a szervízkönyvről egy képet, akkor az bizalmat sugall, és nem fog a potenciális vásárló gyanakodni). Látszott a képen, hogy melyik szervíznél volt, illetve meg volt adva az alvázszám, rákérdeztünk a szervíznél, és rögtön mondták, hogy az adott autó elöl-hátul törve volt.
Szóval szerintem kiadják a szervizek a dokumentumokat, ha kéred (legalább egy megmutatásra, de még ha kb 10ezerért is, akkor is jobb, mint esetleg több százezerrel becumizni)
Ha ennyire segítőkész a német eladó, akkor el kell vele együtt menni egy márkaszervízbe, hogy vizsgálják át az autót. Nem egy ökör ára és gyorsan meg is van.
Az eredmények függvényében döntenék. Ha nincs nagy baj, akkor a sokat futott, jól dokumentált németet venném. Ha van nagy baj, akkor a német felejtős és várnék egy másik hasonlóan jó hátterű kocsira. Az ismeretlen magyarokat hanyagolnám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!