A francia autógyártók, hogy izmosodtak meg ennyire pénzügyileg?
Akára a PSA konszernt, akár a Renaultot nézzük.Eléggé megnőttek.
Pár év alatt a TOP 10-be küzdötték fel magukat, regionális konszernekből valósi multinacionális céggé fejlődtek.
A Renaulté a Nissan és annak prémiummárkája,a Dacia,részben a Mitsubishi is.
Viszont, a PSA nagyobbat ugrott.Immár övüké az Opel,Vauxhall is, ami azért nagy falat.
De, még a Protont is megvették, így gyakorlatilag a Lotus márka is az ő tulajdonukba került.
Ezenkívül megvettek még két indiai márkát is, hogy betudjanak lépni az ottani piacra is.
Azt nem tudom, engem jobban zavar az, hogy a gyártmányaik minősége még mindig messze áll a tökéletestől.
Egy éves Renault traficom meghibásodás miatt már három alkalommal volt eddig szervizben, ebből egy alkalom lerobbanás volt, assistance szolgálat vitte el tréleren.
Költhetnék a pénzüket műszaki fejlesztésre, és minőségbiztosítási rendszerekre a terjeszkedés helyett.
"A rajongóik bánatára leálltak pl. a nagy spéci luxussedanokkal (Citroen C6, Peugeot 607, Renault Vel Satis)"
Ba*thatják a rajongóikat, akiknek max egy biciklijük van, és soha nem vennének ilyen autót. Igen, rámentek a németes vonalra. Ugyanis akinek autó kell, meg van pénze, nem kiváncsi a "stílusos" meg "egyedi" francia autókra.
Amúgy ja, az autógyártók hatalmas haszonkulccsak dolgoznak, úgy veszem észre. A VW konszern is farzsebből perkálja ki a dollár milliárdokat, ezek halmozzák a sok pénzt.
"Ugyanis akinek autó kell, meg van pénze, nem kiváncsi a "stílusos" meg "egyedi" francia autókra."
Viszont akinek e mellé még jó ízlése meg szépérzéke is van, az igen. Tény és való, hogy az a generáció már nagyrészt kihalt a '90-es évek végére, nem lehet rájuk biztos vásárlórétegként építeni - a Mercedes is majdnem belebukott ebbe, aztán elkezdtek gengszter rapper-autókat gyártani (de még úgy is kb. 20-25 évvel idősebb volt a közönségük, mint az Audinak vagy BMW-nek). Most nyugaton talán van egy új hullám a fiatalok részéről, akik sokkal szentimentálisabb közlekedési eszközökre vágynak, sem mint szürke egerekre - lásd Toyota IQ, Citroen DS3, Opel Adam. De mire ők adják majd a vevők javát a felsőbb kategóriákban is, az sok idő. Hát még mire ez a trend eljut ide Mordorba is (már ha eljut).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!