A francia márkák általában hamarabb vezetik be az újdonságokat, mint a többi tömegmárka?
Különösen a digitalizálás, fedélzeti kényelmi extrákra gondolok.
Megfigyelhető, hogy ezek a kütyük először a prémiumautókban voltak, onnan kezdtek leszivárogni.
Egy 23 éves Mercedes S osztályban már volt digitális kijelző, ami mutatta a fogyasztást meg egyéb adatokat, volt benne automata csomagtér nyitás is.
Manapság az előbbi már teljesen alapnak számít.Az utóbbi meg majdnem.
Úgy vettem észre, hogy a francia márkák némelyike, mindig igyekezett megelőzni a korát.
Például, tömegmárkák közül a Renault kezdte el a kulcs nélküli, szabad kezes funkciót.
Elsőre flancnak tűnik, de valójában nagyon hasznos funkció.Ezt már 15 éve alkalmazzák az autóikon.Képzeljük el, hogy nem kell kotorászni a zsebben, táskában, ha tele van a kezünk nem kell mindent lerakni és keresgélni.Megfogjuk a klincset, a kocsi érzi,hogy a közelben a kulcs és kinyitja.Elindításnál szintén.
Aztán, az analóg órákat is elsőkként küldték nyugdíjba.
Én is így tapasztaltam, bár én annyira nem követem nyomon minden egyes modell kijövetelét - szóval lehet hogy nincs így. Ami értelmes magyarázatot eddig hallottam erre az az volt, hogy bizonyos tulajdonságokban rosszabbak a többi nemzet autóihoz képest, de hogy legyen értelme a gyártásnak el is kell tudni adni őket, így nyilvánvalóan valamiben jobbnak is kell lenniük, ezek amiket megemlítettél. Meg azt a franciák jól tudják, hogy még mindig nagyon sokan előítéletesek az autóikkal kapcsolatban. A "francia autót nem szabad venni" irányelv nem csak nálunk divat, így emiatt is valamivel ki kell tűnniük a többi azonos kategóriájúak közül.
A kulcs nélküli nyitást egyáltalán nem tartom jónak. Bár ezek az esetek annyira még nem kaptak szájra, de már elég sok autólopás történt miattuk. És nem is kell hozzá komoly technika, viszonylag egyszerű olyan szerkezetet építeni, amivel ha a tulajdonos elmegy 20 méterre az autótól még mindig nyithatóak maradnak az ajtók (tudom, mert csináltam ilyet, csak nem ilyen felhasználásra).
"A "francia autót nem szabad venni" irányelv nem csak nálunk divat"
Őőő...de, olyan rigolyás szinten, ami itthon megfigyelhető, gyakorlatilag csak nálunk divat, elsősorban a germanófília miatt (mert egyébként olasz, román, amerikai és koreai autót sem szabad venni egyesek szerint). Előítéletek mindenhol vannak, de Kelet-Európában igencsak bolhából elefánt elv mentén gondolkoznak, nincs megalapozott autós kultúra (pedig volt és a '90-es években is lehettt volna még rá esély). Nagy-Britanniában az átlagpolgárok pl. simán összevásárolnak egymás után nyolc nemzettől is autókat, nem zavarja őket, hogy francia vagy cseh vagy akármilyen. Persze ott is van márkabuzéria, de nincs olyan, hogy teljes családokban tilos mondjuk Toyotát venni, mert apjuk aszonta, hogy az rossz.
A francia márkák közül elsősorban egyébként a Citroen volt úttörő - de sok olyan dolgot is bevezettek, amit ma már sehol nem használnak vagy csak nem értette meg senki a hasznosságát. A Renault és Peugeot max. kicsit a trend előtt járt, de nem nevezném őket annyira haladó szellemiségű márkáknak.
Az kártyaolvasó nagyon drága ha elromlik.
Gyártsanak olcsót és megbízhatót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!