Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mért ítelik el sokan a jó...

Mért ítelik el sokan a jó motoros dízel autókat?

Figyelt kérdés
Mondjuk egy újabb mercedesben? Traktoros meg szégyen dízelt tankolni bele stb?... Szerintem manapság nagyon jó dízel motorok vannak! Nyomaték fogyasztás minden szempontból! Az oké, hogy egy sportautóba legyen benzin motor de egy sedan autoba vagy coupéba mért?
2017. jan. 7. 20:04
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
42%

Alig 1 éve jött ki az 1.5-s szívó 131 lovas MX5.


A csúcsdízelek manapság tudják a 120-140Le/litert,ez 20 éve ment a japánoknak a szívókkal is már,többlépcsős turbó és egyéb okosságok nélkül is.

2017. jan. 7. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
34%
Azért ez az állandó "irigyes" duma már kicsit erőltetett. Azért mert valakinek más a véleménye mar egyből irigy? Hidd el,senki nem irigyli a tdi szarodat,ha fogyatékos vagy a te dolgod h ilyenbe ülsz,csak arra kérlek elém ne kerülj vele.. Ezzel a kisebbségi komlexusos "bizonygatós" kérdéssel is csak saját magad járatod le.
2017. jan. 7. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
46%

nezzuk. a diesel rakkelto. dpf se szuri meg a reszecskeket amik rakkeltoek csak a fekete fust tunt el. kevesebbwt eszik de a gazolaj surubb, nagyobbb az energiatartama ergo 1 liter benzin nem egyenlo 1 liter gazolajjal.

1 liter gazolaj tobb,co2 kibocsajtassal bir, tehat egy toyota prius benzinnel ha 4 litert eszik egy 3 litert evo dieselnel jobb co2 ben is rakkeltesrol ne is beszeljunk.

van egy uj szivo benzinesem, ha.egy uj td 1.6os skoda mogott megyek 1 literrel eszik tobbet, sokkal erosebb (70le plusz), nem kattog zakatol, nem kelt rakot, co2 ben ugyanannyi. csak a benzin dragabb ez a penztarcamnak rossz.

egy elegans autoban a diesel elegge vicces dolog.

de elitelem a nagy dog autokat ami felesleges, a varosi terwpjarokat is, mindegyik a nagy arc miatt kell nem valos igeny.

roviden ennyi.


hajpolhatod a traktort, de nem veletlen hogy egyik autogyarto se tudta a dieselt kornyezetkimelove tenni, es kezdik betiltani varosokban.

2017. jan. 7. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:
38%
Hagyjuk már ezt a dízel rákkeltő dumát. A benzines nem rákkeltő? A telefonod is az, sőt, még az alma is, mert permetezve van.
2017. jan. 7. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
42%

sajnos.bizonyitott teny foleg az ujabb common rail dieselek.

de irany a tudogondozoba es ott tarts eloadast a nem dohanyzo tudorakosoknak ne a monitor mogul irogass.

2017. jan. 7. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 Donald J. Trump ***** válasza:

"dpf se szuri meg a reszecskeket amik rakkeltoek"


Attól függ melyik rákkeltő részecskére gondolsz, mert a következő hozzászólásodban már egyértelműen a koromra utaltál, amit pont a DPF szűr meg. Viszont a NOx is rákkeltő - azt tényleg nem szűri meg, de az SCR átalakítja.


"1 liter gazolaj tobb,co2 kibocsajtassal bir, tehat egy toyota prius benzinnel ha 4 litert eszik egy 3 litert evo dieselnel jobb co2 ben is"


Sajnos nem, a magasabb kalorikus hatásfok ilyen különbségnél még bőven kompenzál - de igazából nem is az alacsonyabb CO2-t kéne a dieselek nagy erényének tekinteni.


Nagyrészt egyébként egyetértek, de nem kéne átesni a ló túloldalára: az, hogy ennyi diesel fut az utakon rossz. Az, hogy nagyrészük városban megy, még rosszabb. Csakhogy sajnos a benzines sem sokkal tisztább. Euro6 szabványban sem véletlenül szerepel már a korom kibocsátás korlátozása a benzineseknél is, mert a modern befecskendezési rendszerek használatával az is ugyanúgy tud füstölni, lásd: [link]

Sőt, ott a CO kibocsátás is magasabb, amely részecske szintén nem arról híres, hogy simogatja a garatot. Ja meg ott vannak a benzol meg isten tudja milyen származékai - szintén rákkeltők. Szóval akárhogy is nézem, nem sokkal vagyunk előrébb azzal, ha mindenki áttér a gonosz és mérgező dieselről a patyolattisztaságúnak hitt benzinre. Inkább azt kéne elérni, hogy ami kibocsátás szerepel az EURO szabványban, az jöjjön ki a kipufogócsövön is, utána ráérünk azon vitatkozni, hogy melyiknek van traktorhangja meg melyik ég ki könnyebben, stb.

2017. jan. 7. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:
41%

Hát én ha egy csilivili 40 millás mercit vennék, nem akarnék traktorkattogást hallani belőle. Csak is benzin.

Ellenben ha terepjáró kéne vagy furgon, annál rohadtul nem számít, mert se nem luxus, se nem gyorsulási gép vagy autópályázó szörny, abból csak is dízel, mert azoknál mindegy, viszont kell a nyomaték ezerrel.

2017. jan. 7. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!