Mért ítelik el sokan a jó motoros dízel autókat?
Alig 1 éve jött ki az 1.5-s szívó 131 lovas MX5.
A csúcsdízelek manapság tudják a 120-140Le/litert,ez 20 éve ment a japánoknak a szívókkal is már,többlépcsős turbó és egyéb okosságok nélkül is.
nezzuk. a diesel rakkelto. dpf se szuri meg a reszecskeket amik rakkeltoek csak a fekete fust tunt el. kevesebbwt eszik de a gazolaj surubb, nagyobbb az energiatartama ergo 1 liter benzin nem egyenlo 1 liter gazolajjal.
1 liter gazolaj tobb,co2 kibocsajtassal bir, tehat egy toyota prius benzinnel ha 4 litert eszik egy 3 litert evo dieselnel jobb co2 ben is rakkeltesrol ne is beszeljunk.
van egy uj szivo benzinesem, ha.egy uj td 1.6os skoda mogott megyek 1 literrel eszik tobbet, sokkal erosebb (70le plusz), nem kattog zakatol, nem kelt rakot, co2 ben ugyanannyi. csak a benzin dragabb ez a penztarcamnak rossz.
egy elegans autoban a diesel elegge vicces dolog.
de elitelem a nagy dog autokat ami felesleges, a varosi terwpjarokat is, mindegyik a nagy arc miatt kell nem valos igeny.
roviden ennyi.
hajpolhatod a traktort, de nem veletlen hogy egyik autogyarto se tudta a dieselt kornyezetkimelove tenni, es kezdik betiltani varosokban.
sajnos.bizonyitott teny foleg az ujabb common rail dieselek.
de irany a tudogondozoba es ott tarts eloadast a nem dohanyzo tudorakosoknak ne a monitor mogul irogass.
"dpf se szuri meg a reszecskeket amik rakkeltoek"
Attól függ melyik rákkeltő részecskére gondolsz, mert a következő hozzászólásodban már egyértelműen a koromra utaltál, amit pont a DPF szűr meg. Viszont a NOx is rákkeltő - azt tényleg nem szűri meg, de az SCR átalakítja.
"1 liter gazolaj tobb,co2 kibocsajtassal bir, tehat egy toyota prius benzinnel ha 4 litert eszik egy 3 litert evo dieselnel jobb co2 ben is"
Sajnos nem, a magasabb kalorikus hatásfok ilyen különbségnél még bőven kompenzál - de igazából nem is az alacsonyabb CO2-t kéne a dieselek nagy erényének tekinteni.
Nagyrészt egyébként egyetértek, de nem kéne átesni a ló túloldalára: az, hogy ennyi diesel fut az utakon rossz. Az, hogy nagyrészük városban megy, még rosszabb. Csakhogy sajnos a benzines sem sokkal tisztább. Euro6 szabványban sem véletlenül szerepel már a korom kibocsátás korlátozása a benzineseknél is, mert a modern befecskendezési rendszerek használatával az is ugyanúgy tud füstölni, lásd: [link]
Sőt, ott a CO kibocsátás is magasabb, amely részecske szintén nem arról híres, hogy simogatja a garatot. Ja meg ott vannak a benzol meg isten tudja milyen származékai - szintén rákkeltők. Szóval akárhogy is nézem, nem sokkal vagyunk előrébb azzal, ha mindenki áttér a gonosz és mérgező dieselről a patyolattisztaságúnak hitt benzinre. Inkább azt kéne elérni, hogy ami kibocsátás szerepel az EURO szabványban, az jöjjön ki a kipufogócsövön is, utána ráérünk azon vitatkozni, hogy melyiknek van traktorhangja meg melyik ég ki könnyebben, stb.
Hát én ha egy csilivili 40 millás mercit vennék, nem akarnék traktorkattogást hallani belőle. Csak is benzin.
Ellenben ha terepjáró kéne vagy furgon, annál rohadtul nem számít, mert se nem luxus, se nem gyorsulási gép vagy autópályázó szörny, abból csak is dízel, mert azoknál mindegy, viszont kell a nyomaték ezerrel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!