Valami gond lehet a váltóval?
Ma reggel tapasztaltam először ezt a jelenséget, -6 fokban beindítottam az autót és egy pár percig járattam a motort (max 3-4perc) aztán ahogy elindultam, mintha az automata váltónál ilyen fura, halk, recsego, ropogo hang jött volna ki belőle, meg éreztem is mikor rátettem a kezem, mintha egy nagyon minimálisan remegett volna a kar.
és még valami ami furcsa volt, hogy az autó hangja is egy kicsit másabb volt (talán hangosabb?!?) még nem tapasztaltam annyira, talán később még tudok újabbakat mondani. Most egyenlőre ezeket a hibákat vettem észre :/
Remélem nincs komoly baja, váltani egyből váltott, felfelé is meg visszafelé is, ahogy beraktam direktbe egyből indult, úgyhogy... JA ezt még kihagytam, ezeket a jelenségeket hidegen csinálta, amint mentem vele durván 500-800 métert, elmúlt a probléma.
Mi lehet a baj? :( remélem tudtok segíteni!
Dermedt volt a váltóban az olaj.
Amikor a motort beindítod, a váltó is elkezd dolgozni, forgatja az olajat, ami most hidegebb, sűrűbb volt.
Miután felmelegszik az olaj, megszűnt a furcsa müködés?
Az én autóm is automata váltós, fagyban még furcsábban müködik: nem vált, a fordulatszám emelkedik, hangosan zúg, erölködik a motor, de nem kapcsol fentebb a váltó.
Leállitom, újra inditom, és működik - rejtélyes, hogy pontosan mi történik olyankor, de a dermedt olajnak köze van hozzá, mert csak az első inditáskor fordul elö, ha nagyon hideg van.
Hidegben egyébként a váltótól függetlenül is magasabb lehet az alapjárat, érzékeli az elektronika, hogy dúsabb keverüket kér a hideg motor, s az autonata szívató gondoskodik róla
Oh, köszönöm a válaszokat!! egy kicsit megnyugodtam.
De olyan furcsa mert eddig a minuszokban nem volt ilyesmi probléma, amikor ezt csinálja a hidegben akkor addig nem is szabad vele közlekedni?
Nem lehetséges hogy olajat kellene már benne cserélnem?
Utolsó ~ Miért akkor induljak el egyszerre amint beindítottam az autót? ilyenkor általában azért szoktam egy kicsit járatni.
egyből? hát nem tudom, én mindig szoktam egy picit járatni hogy felmelegedjen az olaj, aztán utána indulok.
Hát 2 éve lett utoljára megnézve,akkor nem volt gond az olajjal, de már kezdek bizonytalan lenni mert az egyik azt mondja nem kell a váltóban olajat cserélni mert élettartam feltöltésű míg a másik azt mondja cserélni kell. meg ha cserélni is kell, nem tudom kivel cseréltessem le,vagy hova vigyem mert szerintem nagyon sok szerelő nem ért az automatához. :/
Egyébként délután -5 fokban megint előjött ez a probléma hogy "recsegett/ropogott" a váltó, de nem indultam el vele,nem tartottam jó ötletnek, úgyhogy visszatettem Parkoló módra, aztán járattam a motort úgy 5-7 percig és utána indultam el vele és megszűnt a probléma.
Igazatok volt, tényleg megdermedt az olaj és valószínű azért van ez, melegen már nem csinálja csak hidegen. de akkor is ilyen még soha nem történt velem :/
Lehet, vagyis le kéne cserélnem akkor az olajat, de ezzel meg is szűnne a baj?
Olajat nem akkor kell cserélni, amikor már baj van, az olajcsere lényege, hogy megelőzze a bajt, jó legyen a kenés a motorban, váltóban.
Akkor is érdemes az automata váltóban olajat cserélni, ha az teljes élettartam feltöltésű.
Nem a sarki sufnishoz kell elvinni, aki még soha nem látott automata váltót, de egy normálisabb műhelyben az olajcsere nem lehet gond, nem szerelni, javítani kell a váltót, csak olajat cserélni.
Fölöslegesen járatni valóban nem kell a motort, de automatánál a hidegben indulás sem biztos, hogy azonnal megy. Ugyanis amíg az olaj dermedt a váltóban, hiába indulnál, ha nem kezd kúszni az autó, ne erőltesd.
Ehhez azonban elég néhány másodperc járatás, a 2-3 perces üresben járás sok.
Menet közben, óvatosan terhelve gyorsabban melegszik be, jobb úgy a motornak, váltónak is
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!