Lehet a suzuki swift 1.6 gx managernek növelni a teljesítményét?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Így van, ha elfogytak az érvek, személyeskedjünk, és vetítsük ki a másikra a saját hülyeségeinket? Sőt, általánosítsunk, és a márka után az összes tulajt is fikázzuk le, mert az igazi intelligens, okos emberre vall. :)
Te kezdted a fosvágenezést, márkafikázást. Nincs semmiféle áltudomány, nézd meg egy swiftes baleset képeit, magáért beszél, ahogy az autó súlya is. Nagyjából minden európai autó biztonságosabb volt ezeknél akkoriban.
Csak diákhitelem volt, egyéb sosem, autóra nem veszek fel hitelt, ez alapelv. Jelenleg nincs olajkályhám, volt, és kiválóan teljesített. Lesz megint egy jó kis Passatom, ha összejön az üzlet. Kényelmes, fűtött bőrülésekkel, digitklímával, tempomattal, 130 loerős dízellel. Ha olyan kedvem lesz, megíratom kicsit a vezérlőt, és jöhet akármelyik Suzuki emberkedni. :) Az emisszióbotránnyal engem nem vert át senki, maximum a hatóságokat. Egyébként nagyon jól tudom, hogy az új VW-k szarok, nem vagyok elvakult márkafanatikus, mint te. Én a jó és a rossz autót ismerem. Van jó francia autó is és szar japán vagy német is. Ez ilyen. Ennyit arról, hogy ki a korlátolt. Eleve nem süllyedek odáig, hogy gyorsulgassak a lámpánál. Meghagyom ezt a szórakozást a gyerekeknek. Azért ne felejts el átszólni, hogy verseny van, mert a győzelmek nagy részét úgy aratja a fajtád, hogy a másik autósban ez nem tudatosul.
Ha nem hiszed el az árakat, menj fel az unixra és nézd meg. Ignis 1.5 SKF féltengely 88e Ft/db áron volt akkor. A belső csukló volt rossz, amit nem lehet külön kapni. Kedvezményesen megkaptam majdnem féláron+munkadíj. Alapjárati szabályzó 60 lett volna újan (annyi a BMW-mbe is, csak abban nem romlik el). Bontott lett helyette. Kuplungbovden elszakadt, szerencsére tudok úgy vezetni. Váltó szorul, új bovden 50000 Ft. Ez egy vezetett szervizkönyves Ignis, nem széthajtott hulladék. Olvass, nem egy tulaj írja ugyanezeket a hibákat. A cimbi suzukija már azért volt eladó a neppernél, mert nem tudták megjavítani. Elsózták, megjárt pár szerelőt, aztán ment vissza a nepperhez, aki visszavette olcsóbban. Gondolom utána megint eladta valami baleknak. De keress rá, hogy swift váltóhiba, lesz pár találat, van rá szakosodott weboldal. 1.3 VVT Suzukikban 100ezret sem fut el a váltó, köztudott. Nézd meg a nem kopó, csak gyáriban létező alkatrészek árait a Suzukikhoz, le fog esni az állad. A VW-nek sokkal jobb az alkatrészellátása, sokkal nagyobb az utángyártott választék, és sok dolog olcsóbb is.
PD dízel alkatrészekre lehet költeni, de 100 km-enként 3-4 literrel kevesebbet eszik egy benzinesnél, tehát 1-2 év alatt simán behozza egy komolyabb javítás árát. Én inkább költök egy autóra többet, de utazok biztonságban, csendben, kényelemben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hááát olvasom itt az okoságot
lehet hogy a suzukik gyenge felépítésükből adódóan nem olyanok mint egy tank, lehet hogy nem a kényelmesebb autók közé sorolható.
De az hogy nem megbízható, meg drága az alkatrész elég nagy baromság
Aki ilyet állít az hülye vagy nagyon elvakult suzuki ellenes.
Ha 10 autószerelőt megkérdezel hogy mondjon egy autó márkát amit a legolcsóbb fenntartani, és a legmegbízhatóbb akkor a 10 ből 9 a suzukit fogja mondani.
Tudom mert autószerelők közt forgolódok nap mint nap, miközben az alkatrészekért rohangálok.
A suzukihoz valóban van sok olyan alkatrész ami nem létezik utángyártottban és nagyon nehéz beszerezni
Tudod miért?
Mert olyan ritkán keresik hogy nem éri meg se gyártattni, sem árulni.
Például az 1.6 sedan váltóbowdenja csak gyári van, tudom mert pár hete kellett volna beszerezni egy autóhoz mert akadozott a vátó és arra gondoltak kicserélik.
2 darab bowden van ugye a váltohoz darabja 50 ezer és csak eredeti van, mikor kérdeztem hogy hogy?
Az volt a válasz hogy kb évente adnak el 1 darabot.
Végül nem kellett új bowdent venni mert más volt annál az autónál a gond és olcsón megoldodott, de a példán meg lehet érteni mia helyzet a suzuki alkatrészek terén.
gyakorlatilag csak kopó alkatrészek forognak az suzuki alkatrész piacon(kipufogó, kerékcsapágy, külső féltengelycsuklóamikb10-15 ezer forint meg a klaszikus kopó alkatrészek)
Míg a német autókhoz(a dieselről ne is beszéljük) néha olyan ártakon lehet hozzájutni hogy szégyenlik közölni az autó tulajával a 100 ezre számlákat.
Vagyis a suzuki a legolcsóbban fentartható és egyik legmegbízhatóbb autó!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Márkaszervizben soha nem jártam, de vannak alkatrészek, amik nincsenek utángyártottban. Teljesen mindegy hol veszed, drága lesz. Igen, volt féltengely 35-ért, csak épp még márkaneve sem volt. Vajon mennyit bírhat? Talán egy-két évet? Inkább adtam 45-öt az SKF-ért. Én vagyok a hülye, hogy minőségi alkatrészt veszek, hogy ne kelljen rövid időn belül megint csinálni? Ismétlem, nem külső csuklóról van szó, mert nem az volt a baja, ez komplett tengely, két csuklóval. Azért jött unixból, mert közel 50% kedvezménye van a szerviznek, és odaadta, mivel ismer. A 88 a teljes ára lett volna, amit sok embernek szívbaj nélkül kiszámláznak. Fogalmad sincs a VW-ről, ezért dobálózol az árakkal meg folytonos hibákról. Eddig egy hármas Golf volt az igáslovam, fillérekért volt hozzá minden. Csak a rozsda és a klíma hiánya miatt adtam el, a TDI motor 21 évesen is tökéletes volt, és azóta is az az új tulajnál. Nem tudsz vele 6 liter felett etetni még télen sem.
Miért alaptalanul húzom le a Suzukit? Semmi valótlant nem állítottam. Ellenben te csak fröcsögsz a VW-ről, fogalmad sincs róla, csak fikázod, mert olvastad a totalcaron meg máshol az okosságot, ahol csak a hibásakról írnak, a jókról nem. Gyanítom, életedben nem ültél egyben sem, ahogy Ignisben sem. Akkor tudnád, hogy az ülése kemény, nulla oldaltartása van, és mivel magas, minden kanyarban ki akarsz esni belőle. Kényelmetlen a hátnak, a jobb lábat nincs hova támasztani, de nyomja a műszerfal sarka. 100 km-nél hosszabb táv büntetés benne. Hátul merev tengelye van, ami miatt ráz, és rossz úton elpattog kanyarban, kiszámíthatatlan. A biztonságot leszámítva talán még a régi Swift is jobb nála. Ami valóban egy megbízható autó, ezt nem tagadom, csak épp más tekintetben nem jó autó. Az utána kijött típusok pedig nem voltak már olyan jók, sőt sok kisebb-nagyobb típushibájuk volt. Majd ha lesz más autód amiben nem csak klíma és elektromos ablak van, akkor rájössz, hogy sok hasznos extra van még. A keresztstabilizátornak és merevítésnek meg nem extrának kéne lenni. Amúgy azoknak tényleg jó ülései voltak, ezt elismerem, de a kényelmére már nem emlékszek, rég vezettem. Majd elkérem a sógorasszonyét egy körre. Egyébként gondolkodtam én is Swiften, mert második autót keresek, oda jön a Passat. És hát valóban, a Swift harmadába kerülne, és a fenntartása is olcsóbb lenne. Fogyasztásban hasonlók lennének. De az életem, épségem mindennél többet ér. Megyek évente 20ezret, akármikor történhet baj. Másrészt előfordul, hogy elmennék 3-4 személlyel nyaralni, vagy elmennék bringázni, és bedobnám a bringát, csomagokat. Csináld meg ezt egy Swifttel! A Suzukinak nincs használható méretű autója. 4 személlyel el kell felejteni az előzést egy 1.3-mal, de talán még az 1.6-tal is necces.
Persze, hosszú távon talán többször romlik majd el a VW, de azt is nézni kell, hogy mit nyújt. Hidd el, ha eltöltenél benne egy napot, rájönnél miről beszélek. Amúgy a fos dízel VW-k (a jó szériák, 2004 előtt) elmennek egymillió km felett. Amik itthon futnak 200ezerrel az órában, azokban általában 2-3-szorosa van. Munkatársam Octaviája 3 éves, most lesz benne 200ezer. Ezeket ezért vették a legtöbben. Ha minden igaz, az én jelöltemben valós 220 van. Az nekem még 10 évig autó. Elképzelhető, hogy egy használt régi Swift ára rámegy ez alatt a javításokra, de cserébe kapok is valamit a pénzemért. Tudod mi a vicc még? Hogy a 2003-as, extrás Passat árát elkérik egy 1.5-ös gombóc Swiftért, ami 1-2 évvel fiatalabb csak, cserébe bőröndnyi a csomagtere, nem látod belőle a közlekedési lámpát és még a váltó sírása is behallatszik, annyira minőségi cucc.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem szeretem a VW-eneket, de érdekes, hogy a valakinek annyira nincs realitásérzéke hogy a buzukival hasonlítja össze.
Kb. olyanok bizonygatják a susuki "minőségét" akik még mást nem láttak. Vold még a DDR-ben egy üdülő ahová járunk, ott a kazánfűtő is elmondta hogy a mercédesz meg a BMW mekkora scheiße, de a trabi az top. Jobb nem is kell, az olyan jól kitalálták hogy 30 évig nem kellett fejleszteni rajta.
Ez pedig a nap fénypontja:
"mindenkinek van az ismeretségében egy hozzáértő szerelő aki háznál fele vagy negyedannyiból megcsinálja"
Igen. Ők szokták azt a tanácsot adni, ha villog az olajlámpa, hogy lehet kontakthibás, cseréld az égőt! :DD
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Olyanok bizonygatják a suzuki " minőségét" akik még másban nem ültek"
Az ócsárolását meg az alaptalan ,demagóg közhelyekkel való lehúzását meg a hozzátok hasonló ,észnélküli emberek akik annyira buták h még a szart is megveszik és azt hiszik mindenhez értenek.. Ültem már foswagenbe is,képzeld még dolgoztam is vele,és ennek ellenére még mindig a suzuki egy minőségi igénytelen,stabil autó ami akár utángyártottal is elmegy ugyanannyit,mint a nemutàngyártott féltengellyel. Ezzel szemben a ti nevetséges konszern szarotok százezres szervizköltséget is túlteszi,mégse megy .. De várjuk még továbbra is az elkeseredett lúzer dizelmajom által kitalàlt csúsztatott suzukisztorikat,addig is jót röhögünk. Legalább ameddig szerelik a taligádat a szervizből láthatsz kinézve sok suzukist akinek MŰKÖDIK IS az autója..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!