Tegnap cserélték az autón az összes féket elöl hátul, elöl hűtött tárcsa hátul dobfék. Hogyan járassam be úgy hogy sokáig és maximum hatásfokkal bírja ,főként városban van használva úgy 90%-ban.
Még ilyen hülyeséget se hallottam. Sehogy, Használni kell.
2017. jan. 5. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
2/19 anonim válasza:
Hirtelen fékezést ne csinálj!
Csak nagyon lágyan használd kezdetekben.
Kb 400km-ig érdemes rá vigyázni.
2017. jan. 5. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
3/19 anonim válasza:
Az mit jelent, hogy hűtött?
Egyébként nem a tárcsát, hanem a fékpofát szokták kicsit bekoptatni, erősebb fékezéssel, persze nem közúton.
2017. jan. 5. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
4/19 veterán vas válasza:
Marhaság!
Nincs mit bejáratni.
Az új féktárcsákat meg kell tisztítani a gyári konzerváló anyagtól, és fölszerelni.
Semmi egyéb tennivaló nincs vele.
/feltételezve, hogy a megfelelő alkatrészek kerülnek beépítésre, és az előírt módon/ ;)
2017. jan. 5. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
5/19 A kérdező kommentje:
Remélem márkaszerelő intézett mindent, én oda vittem ő megrendelte én fizettem, nem kérdeztem semmit, nem tudom milyen márka, mivel még új nekem a jogosítvány és még féket nem cseréltettem gondoltam megkérdezem hátha kell vele valami finomkodás..?
2017. jan. 5. 11:48
6/19 veterán vas válasza:
A legrosszabb amit tehetsz, az a "finomkodás".
Ugyanis ha mindig csak óvatosan fékezgetsz, a sok csúszástól előbb-utóbb a fékbetéten kialakul egy üvegszerű réteg, ami csak visít, de nincs tapadása.
Szóval, használd bátran, mert ez a feladata. ;)
2017. jan. 5. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
7/19 anonim válasza:
Néhány erősebb fékezéssel meg szokták "vasalni", hogy összekopjanak az új alkatrészek, majd pár teszt fékezéssel, vagy fékpadon ellenőrzik és utána nincs több teendő vele. Persze ezt a szerelőnek kell elvégeznie és úgy átadni az autót.
2017. jan. 5. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
8/19 anonim válasza:
A városi közlekedés a legjobb a fék bekoptatásra. Tehát gyakran, rövideket és kis erővel érdemes fékezgetni az új fékkel. Néhány száz kilométer kell hogy a fék elérje a maximális hatékonyságát. Ha durván és hosszan fékezünk akkor megégnek a fékbetétek és a tárcsák is mert ha még nincs bekopva a fék akkor nem a teljes súrlódó felületen összpontosul a hőhatás ami fékezéssel jár. A megégett fékbetét soha nem lesz már tökéletes, és az oldalak közötti fékerő eltérés is nagyobb lehet a megengedettnél, ezt műszaki vizsgán bukással "díjazzák". Apropó, műszaki vizsga! Senki ne menjen frissen összerakott fékkel vizsgáztatni, mert nem lesz jó.
2017. jan. 5. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
9/19 anonim válasza:
Ez nem Riga moped, hogy be kelljen járatni!
2017. jan. 5. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
10/19 veterán vas válasza:
#8!
Anno az AFIT-ban napi 4-5 autó ment át úgy vizsgára, hogy összeraktuk az új fékalkatrészekkel, és már gurult is át a KPM-be.
Kb 500méterre volt a két cég egymástól. Szerinted mennyi ideje volt összekopni? ;)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!