Hátsó kerék meghajtású autóval hogyan kell emelkedőn elindulni?
"Eleve a "kézifék" negyedik pedálját hogy taposam be?"
A bal lábaddal. Utána sebességbe, gáz, kuplung lassan fel, mikor érzed, hogy menne, kézzel kioldod a rögzítőféket.
"Jobb lábbal nem érem el, bal pont rajta a kuplungon"
Üresben bal lábbal rögzíted a féket.
"mert maxra kiengedet kuplungal nagy gázzal nem birom ki centizni a kocsikat, hogy ki álljak a parkoló sorbol."
Csúsztasd a kuplungot, és akkor tudsz lassabban manőverezni.
22.
Merci modellekben van ilyen, bal oldalon, egészen szélen van egy pedál, ez a "kézifék". Lenyomod, lent marad, akkor be van húzva a "kézifék". És egy kézi oldó kapcsolóval lehet oldani.
De a kérdésed szempontjából nincs nagy jelentősége, természetesen ugyanúgy kell vele elindulni emelkedőn mint bármilyen más kocsival.
Nem csak Mercikben de pár BMWben is.
Ez így szép és jó, de ha véletlen a kuplung meg gáz játszás közben lefulasztod azért több idő mire fékezel.
Meg mikor előre hátra kell manóverezni minden 1-r-1-r-1-r közt ki-be oldod a rögzitőféket? Hisz ahoz, hogy a kuplungról átrakg a lábad a rögzitőfékre(vagyis a bal lábad a 2. pedálról az 1.re ha balról számozzuk) akkor addig kikell raknod N be és végig taposnod kell a jobb lábbal a féket.
Mi értelme a sok előre-hátra elindulás és 1-r-1-r sebességfokozat váltás közt még a rögzitőfékkel is szenvedni?
Arról nem beszélve ha kioldott rögzitőféknél hirtelen erősen indul meg az autó lekoccolhatod az előtted lévőt és még féken sincs készenlétbe a lábad(mivel te elméleted szerint a kuplungon és gázon)
Ha nagyon jól fog a rögzitőfék kioldáskor egy 3-4ezer ccm erősebb már tud akkora nyomatékot hogy szépen megugrik!
Persze értem én azt tanitják, hogy hátranézve kell "B" kat. -nál tolatni, de sok kocsiban ma már tolató kamera van, mert hátra fele annyi holt tere van(pár egyterű), meg egy kisbodozos(pl. opel combo) na ott nézegessen hátra valaki...(látja max a rakományt)
Ne keverjük a hátranézéssel. Én is tükörből tolatok. Van amit jól oktatnak és életszerű, van ami hülyeség és vizsgán csinálod úgy utoljára, többet soha.
De láthatod, mindenki kézifékkel indul.
Ha nem nagyon meredek az emelkedő, lehet csinálni amit vázolsz, de akkor is megoldható, hogy behúzd a kéziféket.
A kérdés első mondatában ott van: viszonylag nagyobb emelkedő.
Nem koccansz neki semminek, mert akkor oldod a kéziféket, mikor indulsz. Ha mégis van valami akadály, csak kinyomod a kuplungot - már nem ugrik sehova - és induláskor nem hiszem hogy akkora a sebességed, hogy ne tudj azonnal a fékre lépne megint időben.
Olyan dolgokról vitatkozunk második napja, ami a világ legegyszerűbb dolga.
Ha te másképp érzed biztonságosnak, csináld úgy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!