Hátsó kerék meghajtású autóval hogyan kell emelkedőn elindulni?
"Tehát ha jól értem: kézifék ki, jobb láb a fékpedálra, kuplung lassan fel, majd mikor erőlködni kezd, gyorsan a jobb láb a gázra. "
jobb láb a fékre,m kézi ki old, ettől nem gurul el, benyomob ballal a kuplungot, majd be 1es, aztán lassan engeded fel a kuplungot mikor érzed kezd fogni akkor le veszed a lábad a fékről, ettől továbbra se gurul el, mert pont annyi erőt visz át a csusztatott kuplung amennyi megtartja az autót(órákig megállna így ha nem füstölne le a kuplung) aztán szép finoman annyi gázt adsz és annyira enged fel a kuplungot amennyire kell.
Mi ezzel a gond?
Vezethetsz te hibásan is 2,2mkm t!
De mond meg szerinted a 2,2mkm -rel hogyan kell emelkedőn elindulni egy W123os mercivel ahol a rögzitőféket csak teljesen tudod kioldani kézi karral és bekapcsolni lábbal tudod a negyedik pedállal!
Illetve írd meg egy Porsche 924ben hogy kell emelkedőn elindulni ahol a kéziféket szinte el se éred mert az ülés és a küszöb között van, ha kiengeded alig fér oda a kezed, meg annyira mélyen van ha lehajolsz oda szinte ki se látsz a kocsiból!
11.
Azért mert így meredek emelkedőn főleg nehéz kocsival nem lehet elindulni.
12.
Marha egyszerűen indulsz a Mercivel is - természetesen vezettem már Mercit. Rögzítőfék, gáz, mikor már húz, hirtelen oldod a rögzítőféket.
Szerinted pl. kamionnal hogyan szoktak? Hülye leszek ott a fékről a gázra ugrani, hatszor visszagurulnék mire lenne fordulatom, alapjáraton meg nincs elég nyomatékom. Emelkedőről beszélünk.
Minden kocsinál - gáz, kuplung fel, mikor húzni kezd, rögzítőfék gyorsan ki.
Indultál mer el komoly emelkedőn? Mert ahogy írod, úgy nem fog menni.
Mátrában bükkben indultam már el 1,5-2tonnás kocsikkal...
Nekem eddig egyik Mercimnél és BMW-m nél se okozott gondot.
Viszont ha elindulsz bekapcsolt rögzítőfékkel pillanat alatt feltépi a fékpofát mivel sok régi németnél külön van a rögzítőfékre pofa és üzemi fékre tárcsa.
Ezeknél egy ici pici keskeny pofa nagyon kis dobátmérőben(kerékagynál a tárcsa belseje), sokan nem is tudják jól beállítani, hogy fékpadon műszakin jól fogjon. Legutóbb is mikor enyém volt műszakin meglepődtek, mondtam nekik veszem rá a fáradságot, hogy utána állítsak évente 1X és nem bekapcsolt rögzítővel induljak el nagygázzal....
Ha pedig automata és nincs szétkopva simán D ben alapjáraton tartanija kell kis emelkedőn a nagyobbon meg egy ici pici gáz elég neki.
Normális értékre állítsál be egy ilyen auto rögzítőfékrendszerét, hogy jó fékerő legyen, indulj el a te leírásod alapján 10X emelkedön és utána nézd meg mit fog a rögzítőfék, lehet egy nagyobb emelkedön meg se fogja a 2tonnás kocsit!
Egy rendes rögzítőfék meg kell, hogy fogja a kocsit. A 40 tonnás kamiont is megfogja.
A kérdező általánosságban tette fel a kérdést, persze lehetnek régebbi modellek, ahol más megoldások voltak.
Láthatod, senki nem úgy csinálja, ahogy te. Hol tanítják így? Van B, C, E kategóriám, biztos hiányoztam az emelkedőn elindulás tanulásakor, mert ilyet még nem hallottam, hogy a üzemi fékről kell átlépni a gázra.
Meg marha is lennék, pl. kamionnal így nem indulsz el a Brenner - hágón, hiába a 2 - 3000 Nm, nagy gáz, aztán kézifék hirtelen ki.
Köszönjük szépen a hogy csináljunk kézifékes elindulást kézifék nélkül tanfolyamot.
Nagy az Isten állatkertje... és alacsony a kerítés.
Kicsit magadba nézhetnél, szerintem nem jókedvből pontoznak le az emberek, és nem azért vagy 24%-os. Te tipikusan az a fajta ember vagy, aki sz*rt sem ért semmihez, de ő akkor is megmondja, hogy mit hogy kell csinálni.
Emelkedőn kézifékessel tanítanak és azzal is kell. De aki rutinosabb lesz idővel és az autó is képes rá az indulhat a gázra ugrós módszerrel is. Én is azzal szoktam.
De ez nem jelenti azt, hogy minden autóra és emberre is jó ez a megoldás.
Budai hegyekben egy meredek emelkedőn parkoltok. Kocsi előtt pár centire másik kocsi, kocsi mögött pár centire másik kocsis.
Lehet lepontozni és megmondani hogy álljak ki és induljak el a parkolóból.
Ha 4X kell előre-hátra alászedve kiállnom akkor végig szenvedjek a "kézifékkel"? Eleve a "kézifék" negyedik pedálját hogy taposam be? Jobb lábbal nem érem el, bal pont rajta a kuplungon, mert maxra kiengedet kuplungal nagy gázzal nem birom ki centizni a kocsikat, hogy ki álljak a parkoló sorbol.
AKKOR?
LEPONTOZHATTOK BÁTRAN DE KÉRLEK ÍRJÁTOK LE EGY MEREDEK EMELKEDŐN A BUDAI HEGYEKBEN AZ ÚT SZÉLÉN PARKOLÓ KOCSIVAL HA ELŐTTEM ÉS MÖGÖTTEM IS PARKOLNAK TI HOGY INDULTOK EL ÉS ÁLLTOK KI?
Mondjuk legyen a Zsiboi utca az 19% os...
De mondhatok még pár utcát Budán!
Írjátok le ti hogy indultok el ha előttetek és mögöttetek pár centire parkolnak egy 19-20%os emelkedő meredek utcán. Ugye a kéziféket meg a bal szélső negyedik pedálnál találjátok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!