Miért működik (érzésem szerint túl hosszan) az automata szívató?
Suzuki SX4-ről van szó. Hidegindítás után kb 1300-as fordulaton tartja a motort, de a fordulatszámot csak hosszas idő után engedi vissza, ezáltal nyilvánvaló többletfogyasztást produkálva.
Mi lehet az oka?
Talán az hogy hideg a motor!??
Az hogy te mit érzel semmit nem számít. A kocsi számítógépének az érzései számítanak. Mikor azt érzékeli, hogy elért a motor, egy bizonyos hőmérsékletet, akkor kevesebb benzint fecskendez be. Ez minden mai autónál így működik.
Aki autóval akar közlekedni, annak bizony üzemanyagot is kell venni. Ha sokallod, akkor gyalog kell menni. Kis távolságokra nem kell kocsit használni...
lehet a hidegindítónak a jeladója döglődik. Meg ezek eleve úgy vannak kialakítva, hogy ha kipusztul a jeladó, akkor folyamatosan adja neki a hidegindító/hidegjárati dúsítást.
Méresd ki a jeladót, az lesz a gond, szerintem. De lehet akár légtömegmérő, vagy fojtószelep jeladó, de az sem kizárt, hogy valahor fars levegőt szív (lyukas a levegő útja valahol, és pl a légtömegmérő után szív még be levegőt pluszban)
"Ne aggódj, jól megtervezték ezt a japán (vagy akármilyen) mérnökök."
Szereltek sok Suzukit egy hulladék Fiat MultiJet-el is,arról azért nem mondható el,hogy jól megtervezték.
Dízelben van-e "szívató"?
Nincs...
a probléma a fordulatszámmérővel van...
a nyolcvanas években alig volt kocsi amibe beszerelték. extraként rendelhető cucc volt. igazából hétköznapi autókban teljesen felesleges. csak arra jó, hogy a kezdő vezetőket megzavarja.
minden nap van legalább egy olyan kérdés, hogy "nekem 130-nál 4000-ret forog a motor, lesz-e baja a kocsinak", vagy: "mekkora motorfordulatszámnál váltsak fel, vagy le",
itt van ez a mostani kérdés is. Ha nem lenne fordulatszámmérő, akkor észre sem venné, hogy mennyit forog a motor, ergo nem idegesítené.
a másik dolog pedig a fogyasztás! Kedves kérdező! Nem kell a kocsit állóhelyzetben járatni, pestiesen mondva "melegíteni", és akkor kevesebb benzin fog kárba veszni.
Az Sx4ben már nincs automata szívató :D
Ha alacsony az akkufesz, akkor indítás után magasabb alapjáratot állít az ECU, hogy töltődjön plusz ehhez jön még a hideg miatti magasabb alapjárat. Mi az a hosszas idő? Minek járatod alapjáraton? :D
Köszönöm az eddigi válaszokat. Igen, nem írtam, hogy 1,6-os 120 LE-s benzinmotorról van szó.
Nem járatom a garázs előtt, de az tűnt fel, hogy a kisvárosban elugrok egy-két dolgomat elintézni és még mindig magas az alapjárat. Lehet azért, mert előtte dízel autóm volt s ott ez nem volt feltűnő.
Ma azonban direkt állva melegítettem, hogy az itt tanácsoltak alapján több infóhoz jussak. Nos indításkor 1500-as volt a fordulat és pontosan 10 perc kellett amíg a normál alapjáratot elérte a bemelegített motor. Az autót nem rég vettem, (kapcsolható összkerekes) a fogyasztása teljesen máshogy alakul mint amit a számítógépe mutat. Autópályázva 6,5 a szabályokat tisztelve, csak a (kis)városban bő 8 így a hideg időben.
7-es, ezzel azért vitatkoznék. Álló helyben ketyegve eszik HIDEGEN kb 1-1,5 litert óránként egy autó. Melegíted max 10 percet, hogy elérje azt az üzemi hőfokot, amikor ez leesik kb 0,7 literre. Amellett, hogy leolvad az ablak, és nem kell kapargatni, meleg autóba ülsz be, valamint meleg motorral indulsz el. Ez jót tesz a fogyasztásodna is, mert azt a pár decit (max 2 deci, de még annyi se) amit a melegítéssel elégettél, azt visszahozza azzal, hogy nem hideg motorral gyorsítgatsz (több a plussz fogyasztás, ha hideg motorral indulsz neki). De ami a legfontosabb, pláne dízeleknél, az az, hogy amíg nem éri ez az üzemi hőfokot (nem csak a víz, az olajnak se ár ha melegszik) addig könnyebb kárt tenni az autóban. Lássuk be, sokan szertnek odaverni neki indulás után (taxis vagyok, látok ezt-azt minden nap, hogy mennyi esze van sok embernek). Hidegen vered a dízelt, a hengerfej nem fog sokáig élni. Ahogy a turbó se, hogyha (főleg télen) a hideg olajjal (aminek még nem optimális a viszkozitása) forgatod agyon. Szerintem az az 5-10 perc az nem a világvége, addig ha dohányzol elszívsz egy cigit, vagy kapargatod kicsit az oldalablakot ilyenkor télen, stb. Higyjétek el, megköszöni az autó hosszú távon.
Ja, azt meg hogy magasan tartja a fordulatot, azt fordulatszám mérő nélkül is megmondja az, aki vezet már legalább egy éve (elég kevesebb is), és nem teljesen hülye.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!