Mi a különbség az automata és a manuális 4x4 között?
Melyik a jobb, mik az előnyök és hátrányok?
Nem az automata sebességváltóra gondolok, hanem a 4x4-re ami automata vagy manuális.
Köszönöm a válaszokat!
Terepre manuális, országútra lehet automata.
Szilárd útburkolaton az automata váltó kényelmi szolgáltatás, ahhozazért még nem elég intelligens, hogy nehéz terepen is ideálisan dolgozzon.
A négy kerék meghaltás szilárd úton a biztonságos úttartásban segít, terepre csak a valóban oda tervezett mászik ki a kátyúból
Értem, köszönöm!
Azt még megkérdeznem, ha nem haragszol, hogy finomabb, enyhébb terepre sem ideális az automata (gondolok itt földutak, kisebb patakon átmenni, mezőn a sárban (na nem a fél méter mély sárban ahol a traktor is alig megy el))
Köszönöm szépen még egyszer!
Automata váltó gyűjtő fogalom, több féle megoldás létezik, bele lehet bonyolódni a melyik milyen, miben különbözik témába.
Nekem az ősi nyomatékváltoval van csak tapasztalatom, a modernebbek többet tudnak, de a hiba lehetőség is több azokban.
Könnyű terepen elmegy az automa is, szükség esetén be kell segíteni neki a megfelelő állásba kapcsolással, de dagonyázni, patakon átkelni még a manuálissal sem egyszerű, nem árt ha felező is van.
A legtöbb négykerék meghajtású autó egyébként váltótól függetlenül csak kiránduló autónak jó, könnyebb terepen elmegy, de a patakon átkelés, sárban dagonyázás már sok.
Könnyebb lenne ha konkrét autóról lenne szó, a mostanság népszerű SUV-ok nem terepjárók még 4x4 meghajtással, manuális váltóval sem
Na hát ez így elég tág fogalom, a manuális viszonylag könnyű, ott te zárod a középső difit, illetve inkább a hajtott 2WD-hez kapcsolod a nem hajtott kerekeket, a lényege végül is ugyan az, kapsz egy real time fix 4x4 hajtást, ergo elől és hátul is el kell pörögnie egy keréknek, hogy elakadj.
Az automata millió féle van, általában hidraulikus haldex kuplungos megoldás kapcsolja össze a kerekeket fordulatszám különbség alapján, de tényleg ezerféle variáció lehet, mert mindbe másfajta vezérlést építhetnek. Van ami teljesen zár, mint a manuális, van ami csak bizonyos erőhatásig engedi zárni... Valaminél fokozatonként állíthatod. Végül is a boltból hazahoz télen, de terepezni aligha tudsz vele.
Olcsóbb megoldásokban viszkokuplung van ott egy sűrű olaj van a tengelykapcsolóban ami fordulatszám különbségre megkeményedik, nem Newtoni folyadék kb., és addig összezár. Hát az tényleg kényszermegoldás, semmi más és nem is zár össze teljesen sose.
Aztán még persze mindegyik megoldást meg lehet bolondítani elektronikus vezérléssel, ahol a forgó kereket lefékezi, hogy addig egy pillanatra a másik forogjon, több a semminél de csodát ez se tesz.
Igazándiból a legnagyobb gond terepen úgy is a gumi lesz, utána meg a rugóút nagysága, szóval oda eleve olyan autó kell. Országútra meg mindegy melyik, mert ott mindegyik tudja azt a keveset amit tudnia kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!