Szervizelést tekintve melyik automata váltó éri meg?
Aminél a hibalehetőség a legkevesebb vagy amelyiket egyszerűbben, olcsóbban lehet javítani. Szóba jöhet robotizált kézi váltó is.
A CVT-ről olvastam hogy sok helyen nem vállalják a javítását.
Mi a helyzet a robotizált kéziváltóval? Elvileg abban hagyományos váltó és kuplung van, csak egy hidraulikus vacak meg elektronika vezérli őket.
A hagyományos 4 sebességes az jónak számít?
Minél egyszerűbb egy automata váltó, annál kevesebb benne a hiba lehetőség.
Fordítva ülsz a lovon, mert most váltóhoz próbálsz autót keresni, vagy bizonyos autók között keresel automata váltóst?
Legegyszerűbb, legmegbízhatóbb az "ősi" nyomatékváltó, nincsenek benne plusz kapcsolgatási lehetőségek, nem kelti azt az illúziót, hogy te is válthatsz sebességet (illúzió a modernebb automatáknál, mert csak akkor engedi a váltást, ha azt a programozás rendben találja, az adott fordulatszámhoz megfelelőnek).
A japánok automatái megbízhatóbbak, kellő odafigyeléssel nem szoktak "csak úgy" elromlani.
A robotízalt váltó az, amit mindenképpen érdemes elkerülni.
Abban be van építve a kuplung, amit egy szervomotor kezel, normális működés esetén is rángathat a váltáskor, és sok a hiba lehetőség benne.
Toyota Yaris II-vel szemezek és ebben csak a robotizált kéziváltó az elérhető ha nem akarok kuplungolni. A Toyotát elég megbízhatónak tartják.
A másik variáció egy kb 10 éves swift 4 gangos automata váltóval. A suzukit is mindenki dicséri, remélem a váltója is annyira megbízható mint a többi része.
Azt vettem észre hogy egy kiskategóriájú automata váltós kocsiban általában elég kevés a km, a manuális verzióhoz képest.
pl sokat találtam 130-150 ezer kmel vagy ez alatt, de a kézi váltósnál meg gyaroki a 180ezer vagy akár 220 ezer km is.
Remélem nem azért mert az automata az ideje nagy részét szervizben tölti :D
Talán azért mert főleg rokkantak használják vagy egy család 2. kisautónak a városban?
Toyota Yaris II robotizált váltójáról nem tudok nyilatkozni, mennyire megbízható a gyakorlatban.
A Suzuki négy gangos nyomatékváltó általában bírják a strapát, ha az jó olaj minősége, meghálálja az autó.
Szervizelés: amikor megvettem az automata Suzukit (Wagon R), kérdeztem a szerelőt, mire lehet számítani az automata váltó meghibásodása esetén.
Azzal kezdte, hogy nem törvényszerű, hogy a váltónak el kell romlani, megfelelően kell gondozni (váltóolaj csere).
Ha mégis elromlik, arra azért számolni kell, hogy automata váltót nem javít minden sarki autószerelő.
Valóban drága a javítás, ha szét kell vágni a diót (citromot), azt csak arra szakosodott műhelyben tudják ismét összerakni, de ez a legrosszabb verzió, és javítás után "új" lesz a váltó -ennek költsége Suzuki esetében is kb 300 ezer forint.
Van egy másik megoldás, amiben persze van rizikó is: nem javítják a váltót, hanem bele raknak az autóba egy bontott váltót, beszerelve kb 60ezer forintért.
Két évvel ezelőtti a történet, azóta nem hiszem, hogy sokszorosára nőttek az árak, de a váltó azóta is működik.
Automata váltó esetében nem csak a motorolajnak, hanem a váltóolajnak is el kell érni az üzemi hőmérsékletet, téli zimankóban erre érdemes oda figyelni, indulás után két perccel ne az autópályán keverje a hideg olajat a váltóban a gép.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!