Mosonmagyaróváron oktatnak automataváltós autóval?
Itt kisebb az esélyed, hogy megtudd.
gúgli keresőbe beírod, és válogathatsz.
Szinte sehol nem oktatnak,mert nincs rá igény.
Ez Magyarország,itt a manuális váltó az elterjedt.
Aki pedig automatán vizsgázik,az nem vezethet manuálisat.
Ergo tulajdonképpen semmit se ér a jogsija,meg vezetni se tud igazán.
Egészségügyi ok miatt megérthető persze,ebben az esetben érdemes megnézni az összes közeli autósiskola honlapját,ott szoktak szerepelni a válaszható autók.
Automatán tanulni sokkal kényelmesebb, biztonságosabb, stressz-mentesebb...
Ez egy ilyen ország...itt a kéziváltós a menő(jenő)
azontúl, aha valaki automatát vezet évek óta, annak később nem gond a kéziváltós megtanulása.
"azontúl, aha valaki automatát vezet évek óta, annak később nem gond a kéziváltós megtanulása."
Nem egy fa*t, még a kezdő tanulóknál is a kuplung a legnagyobb probléma. Sokan több ezer km után sem tudják normálisan kezelni a kuplungot, míg maga az autó irányítását, kormányzását kb 5-10 óra alatt elsajátítja bárki.
Ebben valóban nem segít a google, be kell menni valamelyik autós iskolába és ott megkérdezni.
Tény, hogy többnyire manuális váltó van a tanulókocsikban, márcsak a sokat emlegetett korlátozás miatt is, de az is tény, hogy egyre több az automata váltós autó az utakon, és van némi igény az automata váltós autón tanulásra.
Az is tagadhatatlan, hogy nálunk automatán tanulni elég macerás, nincs rá lehetőség minden iskolában, sőt az is lehet, hogy másik városba kell elutazni.
Az automata váltós tanulókocsik a jobb kihasználás érdekében gyakran segédberendezésekkel szereltek, úgy mozgáskorlátozottakat is tudnak rajta oktatni.
A lényeg, hogy az autós iskolában kell személyesen, esetleg telefonon érdeklődni, ha náluk nincs, akkor is tudnak ajánlani iskolát, ahol van oktatás automatán (de ne lepődj meg, ha másik városban lesz)
"Automatán tanulni sokkal kényelmesebb, biztonságosabb, stressz-mentesebb...
Ez egy ilyen ország...itt a kéziváltós a menő(jenő) "
Nagy baromság,vezetni kell megtanulni,nem pedig azon élvezkedni már zöldfülűként nulla tudással,hogy mekkora kényelem mellett,mennyi olyan dolgot az autó csinál,amit egy sofőrnek tudnia kell,akkor is ha éppen nem kívánja alkalmazni.
Vezetni tanulni manuális váltós autón kell,amiben nincs ilyen olyan parkolóradar,menetstabilizátor,fékasszisztens és a többi baromság,hanem a szín tiszta technika,amit az ember maga irányít.
Aztán majd ha gond nélkül elindul bármilyen autóval,ami B kategóriás,megfogja az autót a kanyarban,tud magabiztosan dinamikusan vezetni,beparkol bármivel bárhova,akkor majd utána lehet gondolkozni vezetést segítő rendszerekkel felszerelt autón.
Nem simogatni kell a tanulóvezetőt,meg mindent a segge alá pakolni,hanem megtanítani arra,amit majd egyszer talán az autó rendszerei megtesznek helyette.
Legalább 1-2 alkalmat arra kéne szánni a tanulóvezetőknél,hogy megtanuljanak ABS nélküli autóval vészfékezni,vagy éppen hirtelen dinamikusan elindulni,nagy sebességű kanyart venni,és felkészíteni olyan szituációkra,amikkel a sík városi forgalomban sose fog találkozni,de ha kidugja a fejét otthonról,akkor egyből szembe jön vele egy necces kereszteződés,egy rövid gyorsítósáv,egy élesebb gyors kanyar,vagy éppen kirohan elé egy cica.
Bármikor leéghet a luxus autó a házzal és a vagyonnal együtt,de a tudás megmarad örökké,hozzon bármit is a sors.
#7# Úgy 10ezer kilométert kellene oktató mellett levezetni.
Nem az oktató mellett tanul meg vezetni a tanuló, ott csak az alapokból kap egy keveset, s a 30-50 óra gyakorlás kevés a megtanuláshoz, csupán csak bele kóstolnak a közlekedésbe.
Tanulókocsikon nincsen parkoló radar és hasonló kütyü,megkapja az illető a jogosítványát, attól a pillanattól mehet csúcs elektronikával felszerelt autóval, tehát nem fogja megtanulni az önálló parkolást, mert nem lesz rá kényszerítve.
Az automata váltó is egy olyan lehetőség, ami egyre több ember számára elérhető, s ha az illető a jogosítvány szerzés után azonnal automatát fog vezetni, hiába tanult manuális váltón, nem fogja megtanulni azt megfelelően használni.
Mivel jobb az ő helyzete a másiktól, aki mondjuk már tanulni is automatán tanult?
Neki ugyan nem lesz korlátozás a jogosítványában, de manuálisat azért nem tud vezetni, mert keveset gyakorolta, automatát meg azért nem, mert arra nem tanították (piros lámpánál üresbe teszi, és hasonlók)
Az automatán tanulónak ott van a korlátozás, nem vezethet manuálisat (mert talán nem is akar), de legalább arra, amit vezet, kapott valami alap képzést (ami persze nem nagy dolog)
Érdemes manuális váltós autón tanulni, hogy a korlátozás ne legyen benne a jogosítványban, de azt is látni kell, egyre több az automata váltóval szerelt autó, van választási lehetőség, nem mindenkinek jelet vezetési élményt a kuplung nyomogatás, váltókar kezelés.
Amit leírtál, azt csak akkor lehetne elérni, ha a jogosítvány szerzés után legalább 10ezer kilométert le kellene vezetni, manuális váltóssal, komolyabb elektronika nélkül - ellenőrizhetetlen, de főleg indokolatlan
"Oktató mondta, hogy sokkal egyszerűbb stressz mentesebb rajta tanulni és képzeld vannak olyanok akiknek ezzel jobban megy a tanulás mert másra nem kell figyelni csak a forgalomra."
Sőt, ha nem lenne az a kormány, akkor még arra sem kéne figyelni. Sőt, ha forgalom sem lenne, akkor a többi autóval sem kellene foglalkozni. Hmm, hmm....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!