Sebessegben, kuplungot benyomva alacsonyabb a motor fordulatszama alapjaraton, mint uresben alapjaraton. Miert?
Nem azt írod, hogy amikor ÜRESBEN van a váltó, akkor ha kinyomod a kuplungot, akkor emelkedik a fordulatszám , majd amikor visszaengeded Sszintén ÜRESBEN , akkor pedig csökken?
Ha erre gondolsz, akkor ez amaitt van, mert a 2. esetben a kuplung(=tengelykapcsoló) kapcsolatot létesít a motor és a váltó között, és a ilyenkor a váltó házában lévő olajban forognak fogaskerekek (csak ugye nincsenek hozzáreteszelve a tengelyhez, ezért a teljesítmény nem megy tovább a kerekekhez) , ez egyfajta ellenállásként (veszteség) jelentkezik , amely ellenállást a motornak le kell küzdenie, a motor számára terhelést jelent. A terhelés pedig megfogja a fordulatszámot. Kb. ennyiről van szó.
Úgy képzeld el, mintha egy olimpiai sprinternek menet közben a kezébe adnál 2db 10 kg-os szatyrot. A szatyor a terhelés, ami miatt nem fog tudni olyan gyorsan futni (nem pörög annyira)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!