Kamionosok, okoztatok mar valami kart? Es milyet?
2003 - ban történt, Spanyolországból vittem csempét Belgrádba, Magyarországon keresztül.
A reggeli órákban léptem át a tompai határon, kora nyári reggel, minimális forgalom. Palics városában pirosra váltott a lámpa. Fékeztem, csak sokszor olyan döcögős szokott lenni a lámpa előtt, becsúsztam vagy inkább berázódtam a lámpa alá, s nem láttam rendesen, mikor vált zöldre.
Átszaladtam volna én még simán a sárgán is, csakhogy a kereszteződés másik oldalán ott állt egy rendőrségi Zastava, s biztos voltam benne, hogy belém kötnek, ha a narancssárga jelzésen átmegyek, így megálltam, csak későn.
Nyújtogattam a nyakam, de hiába, nem láttam a lámpát. Hátratolattam centiméteres sebességgel 1 méter, egyetlen métert s vártam, hogy zöld legyen. A tükröt néztem, mögöttem senki. Vártam.
Erre a Zastava elindult, megállt mellettem, kiszállt két szerb rendőr, mutatták, hogy tekerjem le az ablakot.
Tört magyarsággal szóltak hozzám:
- Gyere uram, nézd meg mit csináltál! - s a kamion vége felé intettek.
Akkor mindent megértettem.
Mennyire mentél rá a másikra? :)
Én lekaptam egy túristabusz tükrének a burkolatát. 3 sávos út kanyarodott a városban, én mentem legbelül, ő ment a külsőben. Ahogy kanyarodtam, a pótkocsi félig átlógott a középsőbe, a busz pedig kitolta az elejét ugyan oda hogy ne húzza fel a hátsó kerekeket a padkára. Ő közel ült a saját tükréhez, pár centire a póttól megállt mikor látta hogy ez nem fog menni, én viszont csak a kis kanyarodótükörből tudtam sasolni az eseményeket. Ahogy a busz megállt, rá 0,5-1 méterre én is, de az már elég volt ahhoz, hogy elrepedjen a burkolat.
Kevés tapasztalat nyergessel, ismerkedés Londonnal és a jobbkormányos kamionokkal ;)
Egy idősebb kikindai magyar házaspár volt valami öreg japán autóval. Feltoltam a motorház tetejét, jól összetört. Az volt a gond, hogy olyan közel jött, hogy a tükörben nem láttam. Dudált ő, de nekem meg szólt a rádió, hozzá még az öreglány vezetett és leblokkolt, lett volna ideje akár tolatni is - mögötte nem volt senki - de ehelyett görcsösen nyomta a féket, ha nem nyomja eltolom hátra pár karcolással megúszta volna, így jól összegyűrődött.
Ráment egy napom meg kb. 150 euróm arra a napra, büntetés, jatt a rendőröknek, hogy még aznap helyszíneljenek, bíróság - akkoriban így ment Szerbiában, sőt még Jugoszlávia volt - Szabadkán álltam órákig a bíróság előtt a szerelvénnyel egy buszmegállóban.
Akkora felhajtás volt, mintha legalábbis egy halálos tömeg balesetet okoztam volna.
Jó lecke volt, azóta csak úgy tolatok, ha előtte kiszállok, hátramegyek és meggyőződöm róla, senki nincs a holttérben.
Angliában biztos látod sok kamion hátulján a feliratot:
If you can't see my mirrors, I can't see you.
Hát én pont így jártam.
Apámtól tanultam vezetni, elég sokat kamionozott és az volt az első amire megtanított hogy ha megállok egy kamion mögött, valamelyik oldalt mindig kilógjak hogy lásson a tükörben.
Igen, itt elég sok feliratot látni, néha elcsodálkozom hogy jelzés nélkül tudnak levegőt venni.
Csak pár példa:
-zebránál írja a földön hogy merre nézz, honnan jönnek az autók
-útfelújításnál a lámpa mellett írja egy tábla hogy állj meg ha piros
-sok billencses teherautóra hangszóró van szerelve ami az indexre van kötve és bemondja hogy merre kanyarodik
-nálunk pár teherautóban van egy leírás, hogy hogyan kell tolatni (tiszta, beállított tükrök, stb)
Na meg a traffipax ugye. Nagy sárga doboz, előtte a traffipax tábla és jelzik a sebességhatárt ha elfelejtetted volna, az úton pedig a kis vonalak jelzik hogy mettől-meddig mér a kamera. Tehetség kell ahhoz hogy lefotózzon :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!