Kamionosok Ti ezt, hogy látjátok?
Most csinálom a jogsit és nyergesre mennék nemzetközizni. Azt mondta az oktatóm, hogy jobb lenne előbb 3,5-essel, majd 12-essel és a végén kamionnal. Mert elsőre a 40 tonna nagy szopás lesz.
Ti, hogy látjátok ezt?
Van itt olyan aki rögtön személyautó után kezdett kamionnal?
Én kocsival idáig 60 ezret vezettem.
Nem lehetetlenség egyből 40 tonnásra ülni, de eleinte tényleg nyögvenyelős lesz személykocsi után.
Próbálj kamionos ismerőssel, haverral gyakorolni, elmenni egy - két útra előzőleg, én így csináltam annak idején.
Eleinte annyi mindenre kell figyelni, ma már úgy ki vagyunk számolva időre, hogy nincs idő még alap vezetési dolgokat is ott megtanulni élesben.
Haver! Előbb tanulj meg rendesen közlekedni teherautóval. Aztán ha már megy, akkor érdemes ráülni kamionra. Szerintem óriási felelőtlenség egy zöldfülűre rábízni egy 40 tonnás szerelvényt. Ön,és közveszélyes leszel vele. A másik dolog a közlekedés biztonságán túl, az anyagi biztonságod. Ezek a kamionok ugyanolyan műanyagból vannak mint a személykocsik. Ebből adódóan rettentő hamar törnek. Elég egy kis figyelmetlenség, és máris több százezret fizethetsz a javításra. Mert azt ugye sehol nem mondják, hogy ha töröd a vasat akkor neked is be kell szállnod pár százezerrel a javíttatásba. Pl. egy tükör van vagy 200 ropi. És valljuk be egy tükröt, vagy egy jobb oldali első lökhárítót már majdnem minden kamionos összetört. Szóval, ha megfogadod a tanácsom először egy kissebb autóval kezdesz. Ha lehet akkor azzal is belföldön. Menj el egy olyan céghez ahol van belföldi, és nemzetközi járat, ott fokozatosan tudsz beletanulni a szakmába.
Nemzetközi sofőrködés előtt pedig menj el egy tapasztalt kollégával, aki elmondja neked az ottani szokásokat, megtanít kezelni a toll collectet, vagy bármelyik másik autópálya fizető eszközt. Megtanítja a biztonságos rakományrögzítést...
Nem vagyok kamionos, de CE megvan nekem, és már mentem 40 tonnás nyergessel úgy, hogy előtte nem ültem kisebb kamionon sem.
Sokan indulnak el manapság egyből a 40 tonnáson. Mert nagy a sofőrhiány. Viszont kisebb kamionokra nem olyan nagy a kereslet, és nem kezdhet mindenki először kicsin, utána meg nagy kamionon. Főleg, hogy a fizetés is nagyon sz*r a kisebbeken, és hajtanak mint a lovat.
Vannak cégek, akik felvesznek full kezdőként (ilyen szempontból Waberers a legjobb), és betesznek egy tapasztalt kamionos mellé, akivel együtt vezettek. Ő majd segít mindenben, megmutatja a dolgokat, hogy kell rámpára állni, stb-stb. És így jól megtanulsz. 1-2 évet le kell húzni egy ilyen cégnél, utána mehetsz utadra.
A 3,5t mindenképp kihagynám, az személyautó szint.
Ha te nem is, de az utasaid látják hogy mennyire van érzéked a vezetéshez, ha van akkor nem feltétlenül rossz a mélyvíz. Lehet hogy magad alá csinálsz de gyorsabban tanulsz...
Én a pótos nélküli km-eket le is sétálom ha kell, olyan kevés volt. Póttal levezettem kb 4-5ezret, majd irány London és környéke. Az első hetekben összecsináltam magam, mentem volna mosogatni hogy ne kelljen vezessek, de ez pár hét alatt elmúlt és nem csinálnám másképp. Mire megjárom a lépcsőfokokat rengeteg lehetőséget kihagyok és csak elmegy az idő mellettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!