Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fiatal (abb) kamionosok, ti...

Fiatal (abb) kamionosok, ti hogyan élitek meg az egészet?

Figyelt kérdés

Először is elnézést ha rossz témába tettem fel a kérdést, de ebben láttam a legjobbnak.


Szóval arra lennék kíváncsi, hogy aki ilyen fiatal, 21-2-3-4 és elkezdett kamionozni, az hogyan éli meg az egészet? Ugye a mai fiatalok nem olyan edzettek mint a régiek, szinte ez életük első rendes munkája, és azért nem egy könnyű dolog, lelkileg meg tudja viselni az embert.


Hogy érzitek? Meddig akarjátok csinálni? Hogyan boldogultok? Sokszor tör rátok esetleg a depresszió vagy hasonló dolog?


Kérlek fejtsétek ki ha szántok rá időt, hogy nálatok hogy megy ez az egész, és hogyan érzitek az egészet.


Amiért feltettem a kérdést az azért van, mert én is erre a pályára készülök, és csak kíváncsi vagyok hogy esetleg mire számíthatok :)


Köszönöm!



2016. máj. 5. 20:14
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
^^
2016. máj. 5. 20:29
 2/12 Beviz Elek ***** válasza:
76%

Kevésbé vagyok kamionos, annál inkább fiatal.


Mielőtt beleölsz egy valag pénzt, érdemes átgondolni hogy mit is tervezel az életben.


Kezdésnek: C, E, GKI (vizsgákon jattolás), a rendszeres bejárás, orvosi alkalmassági, kártyák kiváltása. Tehát belekerül egy fél zsák pénzbe.


Hátrányai: keveset mozogsz, keveset vagy otthon. Jó lehet a hétvégi pihenő egy parkolóban.... Ha esetleg lesz egy komolyabb kapcsolatod, akkor vágyni sem fogsz a 2-3hetes távollétre, a kapcsolatban is vitákat fog eredményezni hogy nem vagy otthon. Egy ideig lehet csinálni, de a nők sem bírják bármeddig, nem ritka a válás/megcsalás. Nő nélkül élni pedig... semmivel sem jobb.


Előnyei: előfordul hogy a hétvégét szép helyen töltheted, más fizet azért hogy megnézhesse azt amit te ingyen. Nem egy nyaralás, de nem rossz hétvégén fürdeni egyet a tengerben. A fizu sem olyan rossz, de míg egy normális munkahely mellett otthon is tudsz csinálni valamit, kamionosként nem tudsz semmit sem elintézni.


Mint írtam, nem vagyok kifejezetten kamionos, viszont a családban többen is voltak, volt "szerencsém" úgy felnőni hogy sms-ben kommunikáltam faterral. Jah, igen, ő is elvált.



Szerencsére nem kötelező nemzetközizni ezzel a jogsival, én pl teljesen más munkát találtam vele. Kiszámíthatatlan, változó időközönként tudok hazamenni, de jó időszakokban akár minden este.

Keveset vezetek, de amit megyek az nem monoton autópályás 90, hanem város, szűk izgalmas centizések mindig más és más teherautóval és pótkocsival. Tehát pont az ami a legérdekesebb egy ilyen nagy döggel való közlekedésben.


Hogy boldogulok? Lakást bérlek, 2-en élünk a fizumból, kocsi (évi 35-40/e km és benzines), minden megvan amire szükségünk van, lassan gyűlik is a tartalék ha nem szórjuk.


Szeretem csinálni amikor minden nap hazamegyek, tehát heti max 60-70 óráig. Afölött kezd betelni a pohár, de megéri hogy kibírjam. 1-2 hónap után úgyis jön egy lazább időszak és megnyugszom.


Meddig akarom csinálni? Ameddig muszáj, tehát legalább ennyit (maximum picit kevesebbet) megkeresek kevesebb munkaidővel. Tervek vannak a jövőre nézve, nem elég ha hétről hétre csak szinten tartom a keretet.

2016. máj. 5. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
72%

"Ugye a mai fiatalok nem olyan edzettek mint a régiek, szinte ez életük első rendes munkája, és azért nem egy könnyű dolog, lelkileg meg tudja viselni az embert. "


Na ezt hogy sikerült összehordani? :D

2016. máj. 5. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 Beviz Elek ***** válasza:
45%
Pedig szerintem van benne valami, az életstílus és a nevelés is sokat változott, az átlag valóban "életképtelenebb" 20-25 éves korban.
2016. máj. 5. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

úgy hogy míg pl apám elvégzett 1 autószerelői szakképzést és előtte dolgozott mindenfélét és csak az után kezdett kamionozni, addig én eddigi életemben annyit tudok felmutatni hogy iskolaidőben diákmunkásként hűtőgyárban dolgoztam 1 hónapot kb és érettségi után most csinálom már a jogsit és megyek kamionozni.


Régen minden kamionos szinte bármit meg tudott csinálni, addig most még 1 pótkereket sem tudnának a magamfélék kicserélni (mondjuk ezt pl amúgy se lehetséges mert erre külön szerviz van)

2016. máj. 5. 22:24
 6/12 anonim ***** válasza:
Magánélet elég kevés lehet nekik, föleg abban a korban mikor az ember amugy ismerkedik. :(
2016. máj. 5. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
72%

"Régen minden kamionos szinte bármit meg tudott csinálni, addig most még 1 pótkereket sem tudnának a magamfélék kicserélni"


Persze, mert régen némi dróttal és kombinált fogóval meg lehetett szögelni egy gépet. Ez már 20+ éve nem így működik.

Kereket cserélni ma is tud bárki, akinek van pótkereke, komolyabb javításokhoz meg szakszerviz kell.


Nyilván jó, ha egy sofőr talpraesett és multifunkcionális, de normálisabb helyeken ez már nem lényeges és nem is előny. A munka elvégzéséhez az kell, hogy ebben a munkában legyen gyakorlatod, ismerd a rád vonatkozó szabályokat és tudd a dolgod maximálisan elvégezni. A teljesen más irányú gyakorlat az ma már lényegtelen.

2016. máj. 5. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
90%

Nézd, én 25 évesen kezdtem, idén leszek 41, elég későn érő voltam, eléggé tejbetök, az az igazság.


25 éves koromig a szüleimmel éltem, főiskolára jártam, volt mellette egy kis vállalkozásunk, de azt nem nevezném komoly munkának, ami szerepem volt benne. Aztán meguntam az egész tingli - tangli életet és kamionos lettem. Ez volt az első bejelentett munkahelyem.


Akkor még határok voltak minden irányban, térképpel jártunk, a GPS még gyerekcipőben, két fuvar négykézben, aztán irány Anglia tök egyedül, elsőre.


Egyedül voltam, pénzt hazaadni nem kellett, komoly barátnőm nem volt, marha sokat mentem, és nagyon jól kerestem. Sosem szórtam a pénzt, sokat félretettem akkor. Legényembernek ideális munka. Lehet életet tanulni, aki pár hónap után még ott van, jó eséllyel évekig fogja csinálni.


Minden megváltozik amikor már komoly kapcsolatod van, ha meg már egy kis poronty is vár haza - na akkor jön a depresszió. Csak ma már meg kiszállni nem tudok belőle.

2016. máj. 6. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
sosem érettem ezt a "nem lehet kiszállni" dolgot. Ha szereted, akkor csináld. Ha van családod, kompenzálj. Ha nem szereted, ne csináld. Akkor miért mondja mindenki ezt? Talán szereti de a családját is és ez miatt nem tud kiszállni, mert bizonytalan?
2016. máj. 6. 16:22
 10/12 Beviz Elek ***** válasza:
50%

Mert jól megy a szekér, van gyerek, akkor jöhet hitelre a nagy ház és a családi kocsi, aztán ha abbahagynád és kevesebb pénzért dolgoznál otthon, akkor mindet vinné a bank. Nem kötelező a hitel miatt így állni, lehet hogy HakapesziM csak a már megszokott színvonalat szeretné tartani (gyereknek az edzés vagy kitudja).


A már elért szintet rossz leadni. Sok magyar Londonban havi 1000fontot keres és még tartalékol is belőle. Nekem 2500 csak a megélés, a munkábajárás. 2000 alatt nem tudom hogy mit tennék...


Fateroméknál a hitel volt az ok. Kocsi, nagy kertes ház jó környéken, király élet stb. A bank lerendezése előtt picivel válás, osztozkodás. Megérte ennyit kamionozni...

2016. máj. 6. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!