Kamionosok! Ti milyen hibákat csináltatok karrieretek során? (kamionos hibákat)
Ne azt írjátok, hogy "elkezdtem" meg stb... :D
Mindenki hibázik, én kezdő vagyok de már most a fejemet fogom néha magamon, és kissé megnyugtatna, ha tudnám, hogy nem csak én vagyok balfax (ne értsétek félre, senkit nem nézek annak, csak mindenkinek vannak olyan pillanatai... :D ).
Volt bőven. Pl. mikor kezdtem, még nem voltunk EU tagok, tehát ismerni kellett a vámos dolgokat, ha csak Bécsig mentél már akkor is. Itt bőven volt lehetőség bakikra a papírozásban.
Volt, hogy beszédültem városok belterületére, előfordult, hogy a személyautók a járdára kényszerültek, csak úgy fértem el, a víz folyt rólam mire kikeveredtem.
Egyirányú utca, alacsony híd benézése, utána hosszú tolatás, ilyesmi. Még nem nagyon volt a GPS elterjedve, voltak eltévedéseim, volt, hogy taxist fizettem meg, hogy mutassa az utat a címig.
Egyszer olyan 2003 - 2004 körül nyílhatott meg a csengersimai határ a nagy teherautók előtt. Lepakoltam valahol Nagybánya környékén, mondta az irányítóm, holnap rakodás Nyíregyházán. Erre Csengersimának vettem az irányt üresen, de már sötét volt, fáradt is voltam, valahogy bekeveredtem Szatmárnémeti központjába. Láttam én, hogy gond van, ki is volt írva merre a határ, sok választásom nem volt, azt követtem.
A központ fellobogózva - valami ünnep előtt volt - a házak között kötélen amolyan kis háromszögletű zászlócskák, a román trikolór színeiben, kissé belógva az út felett. Hát én azokból vagy hármat - négyet leszakítottam, húztam magam után a több méteres madzagokat a román színekkel, mint amerikai filmekben a nászutasok, "Just Married".
Láttam egy taxit, megálltam, magyar pilóta volt:
- Kolléga, mutasd meg nekem az utat a határig, de nagyon gyorsan. Ami lejem volt - nem olyan sok - a markába gyűrtem.
Megegyeztünk, látta a szorult helyzetemet, így menekültem meg.
Télen, ködös időben, éjszaka, rossz minőségű bundáson beragadtam egy kisautó mögé. Türelmetlen voltam és egy tisztább részen elkezdtem előzni. Ahogy mentem át a nyomvályúkon éreztem, hogy nem olyan stabil a gép, mint kéne. Kicsit később a fékpróba is arra a sarkalt, hogy lassítsak, illetve egy-két km-rel később épp egy autót horgásztak ki a gödörből a tűzoltók.
Jégre futottam és igazából csak szerencsém volt, hogy nem az árokban kötöttem ki.
Nem veregettem meg a vállam büszkeségemben. :)
-amikor a pótot kellett forgatni későn szedtem a traktort rá ,és kivittem egy pici valószínűleg frissen ültetett fát,szerencsére tömbföld fordult cska ki.
-amikor először futott ki szarvas elém akkor satuztam és elvesztettem az irányítást,1 kerékcsere 40 fokban :)
-tolatás közben eltüsszentettem magam és szidtam mindent hogy telibekaptam a műszerfalat,és közben nekimentem teknősbe a spauzernek :)
-Meg a kedvencem : fél év alatt 200 euró bírság azért ,mert siettem ,és a tempomatot feljebb állítottam néha csak egy tizessel .
Aztán amikor hülyeségeim miatt 1 év alatt cirka 1000 eurót vontam magamtól meg akkor rájöttem,hogy mindig a munka az első és nem az hogy "a durva anyjáért kell dübörögtetni a zenét a kocsidban " tolatás közben,hanem mindig minden körülmény között csak a munka az első,mert nem játék ,és könnyebb odafigyelni ,mint fizetni.
nahát, jó látni hogy még a nagyok is hibáznak (a legszebb öröm a káröröm nemde? :D) :D
akkor ezek ilyen minden napos dolgok?
A sietésről meg csak annyit, hogy én úgy tudom, hogy 80-al lehet menni max (pályán), de már az oktatóm is egyfolytában siettetett, és ha nem 85-el mentem már cirkuszolt. Esetleg akkor én is számíthatok bírságra? Valahol valami francia városban alig mentem többel, mint 50, mert épp leejtőn gurultam (52-55 talán) és már le is fotóztak. Gondolom akkor onnan is számíthatok bírságra :/
Pályán azért ne menj 80 - nal, csak az üzemanyagos tartályosok tartják a 80 - at, de még azok sem mind. Menj legalább 85 - öt, de még akkor is villogni fognak sokan mögötted.
A traffipax villog gyakran, én 15 éve kamionos vagyok, de csak egyszer küldték ki Ausztriából a büntetést gyorshajtás miatt, de akkor is az osztrák rendszámú pótra.
Ahol a franciáknál 80 - as tábla van, ott 85 - re már előfordul, hogy bevillan - nekem eddig még nem küldték ki.
A 85 - ért nem fognak pályán szólni, ezt csak akkor veszik elő, ha nem tetszik a fejed a rendőrnek és másba tényleg nem tud belekötni. Mindenki 85 - 90 - et megy.
A német bundes utakon vigyázz, ott 60 a limit, sok német tartja is, én bevallom ott is 85 - öt megyek, de jó azért figyelni.
80-as seb határnál 85-re azt mondom oké,tűréshatár mindenütt van,de nem egy motorról beszélünk ,életek múlnak ,nagy pénzekkel.
A német sem gonosz ,csak annyit várhat el az ember tőle amennyit tőlünk,ha mi betartjuk a szabályaikat,ők is hagynak minket.
Vettek elő már ismerőseimet kis gyorshajtásért (egy tizes a seb határra) vagy index nélküli sávváltásért ,és akkor nem "hóhó csókolom,no index?100 euró" ,nem,nem. Mindent A-tól Z-ig vizsgáltak,és kerestek ,az alapokat kérik,nem többet.
80-as táblánál 80-nal menjünk ,a mi életünk,a sofőrök élete akik mögöttük és mellettünk vannak rajtunk is múlhatnak,nem kell sietni.
5km óránként nem fog osztani,be kell osztani az időt rendesen.
"5km óránként nem fog osztani,be kell osztani az időt rendesen."
Pedig sok esetben számít az az 5 km/h. Pl. kompot kell elérni, vagy hasonló. Azt meg nem fogod nekem levezetni, hogy 80 helyett 85 életveszély. Egy országban, ahol személyautóval sok helyütt nincs is limit.
Megkockáztatom, még a 80 a veszélyesebb, mert előzgetik, kerülgetik az ilyen öntudatos szabály - huszárt.
És szinte senki nem is megy 80 - nal pályán, a német sem. Bundeson sokuk tessék lássék - rááll 65 - 70 - re, de pályán a fricc is tolja 85 - 90 - nel.
Nem szabály huszár ,de kérem, két rakodás és egyéb között vagy egyebek között próbáljunk kalkulálni,nálam is divat volt ez a "utolsóperces" érkezés mindenre,mindenhova.Inkább legyünk ott előbb ,és csináljunk szabadidőt mint "ó,még van 1 órám elmegyek sétálni ,venni 1-2 dolgot" alapon,90 helyett lehet 80-nal is beérni ,20km-t előtte kell megspórolni ,nem közben .
Legalább is nálam így megy,inkább előregondolkodva ,előtte letudom azt az óránkénti 5-6 perc spórolást 2-3 óra alatt a szükséges negyedet,mint nyomni neki,vonatozni meg ilyenek.
80-85-tel megyek átlag én is,5km/h tényleg még csak az a hasznos plusz,de amikor 90 (mondjuk azt ,hogy ez még oké, stílusfüggő,nála ez a 80) vagy felette megy aztán tiszta ideg,mert jó fizetésből telik alapon elcsavarta az időt ,aztán 95-tel sietés van, fog egy vonatot ,majd előzési lehetőségre várva beáll majd ismét és a hiba csak rá vár attól megyek a falnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!