Gyujtás állításhoz muszáj vezetéket összezárni? Kis fordulaton nem működött egyenletesen az autóm, erőtlen volt, ejtegette a fordulatot. állítottam az elosztón az óra járással megegyezően. Sokkal jobb lett, majdnem tökéletes.
Gyújtást állítani sokféleképpen lehet. Lehet műhelyben, mérőműszerrel, megfelelő tartalékalkatrészek birtokában. Ekkor szépen be lehet lőni a gyári zárásszöget, alapelőgyújtást, előgyújtás-szabályzási görbét - várhatóan minden jó lesz.
De ez nem kötelező. Lehet otthon, a garázsban, próbálgatva is. Egyik irányba forgatod, ha rosszabb lesz, akkor a másikba - egy idő után megjavul. Ezzel az alapelőgyújtást be lehet lőni. Valamilyenre. Lehet, hogy alapjáraton éppen jó, de magasabb fordulaton becsörög. De ez kétségkívül gyorsabb és olcsóbb, mint a szakszerű megoldás.
Gyakori hiba röpsúlyos előgyújtás-szabályzónál, hogy a rugók "kifáradnak", lecsökken a rugóállandójuk és megnő a nyugalmi hosszuk. Ilyenkor később magasabb fordulaton kezdenek csak szabályozni, a görbe felfutása pedig meredekebb, kisebb fordulaton érik el a maximális előgyújtási szöget.
Ha ilyenkor mindent gyárira állítasz, akkor alapjáraton minden szép és jó, megkapja a megfelelő alapelőgyújtást, viszont alacsony fordulaton terhelésre csörög, mert a fordulat emelésére nem kap azonnal plusz előgyújtást, alapelőgyújtáson próbál húzni, de úgy meg nem nagyon megy neki. Ezért szokták az "ügyes" Jóska bá'-szerelők odatekerni az alapelőgyújtást, így adnak egy kis pluszt az alapjárat fölötti tartománynak, amíg be nem lép a röpsúlyos szabályzás. Csak ettől az alapjárat válik egyenetlenné.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!