Hogyan tudnám ellophatatlanná tenni az autómat? Milyen "paraszt"-megoldások vannak?
Elég necces helyen fogok tölteni fél évet, de a saját autómmal megyek, viszont pont arról híres, hogy semmi perc alatt kirabolják főleg a külföldi rendszámos kocsikat.
Az ilyen tipikus pirosnál állás közbeni és parkolós trükkös lopásokat már kivédtem azzal, hogy egy kisebb páncélszekrényt hegesztettek be nekem a csomagtartóba a karosszériához, szóval az akkor bombabiztos hely az értékeknek, na de az autó ellopását is meg kéne oldanom valahogy.
Ismertem olyat, aki pl hosszabb időre elhagyott helyen hagyta a kocsit és úgy oldotta meg, hogy kivette belőle az aksit. Ez lehet megoldás? Elvégre azzal tuti nem állnak le tökölni, hogy még aksit is hoznak bele ...
Vagy ha nem is kiveszem, de bízva abban, hogy nem töltenek perceket a motorháztető felnyitásával, valami brutál 30-40 A-es kapcsolóval kiiktathatóvá teszem az áramforrást. Ha ez működik, akkor ennyi kellemetlenséget megér nekem, hogy cserébe ne tudják elvinni.
Még egyéb mechanikai / elektronikai megoldások mik vannak? Rémlik nekem valamilyen megoldás távolról is levehető gyújtásra, de ez hogy működik pontosan?
(az a lényeg nekem, hogy úgy kb 3-5 perc alatt ne tudják elvinni, mert több idejük nincs, szóval pl trailerrel biztos nem fogják elvontatni, itt az a jellemző, hogy körbe veszik az arabok az illetőt, aztán visznek amit tudnak, sokszor az autót is, így aztán jó lenne valami módszer arra is, hogy
1, menetképtelenné tudjam tenni ott azonnal, ha bármi furcsát tapasztalok
2, parkoló helyzetből ne tudják csak a saját gyári riasztóját kiiktatva elvinni.)
Van pár trükkös megoldás, amivel a trükkös rablókat pilla-
natok alatt le lehet szerelni :) De azt nem publikálnám,
mert nem hétköznapi megoldások.
Jó megoldás lehet pl az NFC olvasás, ami egy kulcstartó
szerű kis chip, az indítókulcs mellé felfűzöd, és mielőtt
gyújtást adsz, a műszerfal adott pontjához kell tartanod.
Ha ez nem történik meg, gyújtásod sem lesz.
Járó motornál nem árt egy pánik gomb, illetve a centrál
függetlenítése is egy megoldás.
1, járó motornál a pánikgomb alatt mit értesz?
leállítja a motort vagy pl sziréna?
2, ez az NFC is oké nagyon, de típust tudsz?
és van egy olyan meglátásom, hogy itt írták többen, hogy "ha elfordítom a kulcsot, és ráadom a gyújtást" stb, akkor se kezdi el forgatni, na igen, csak ezeket szokták ők is kitépni, és egyszerűen kikerülik a kulcsot/kártyát.
Ezért tetszenek jobban az olyan megoldások, amelyek rejtett módon egy kinti áramkört szakítanak meg, és nem lehet rögtön az utastérben kikerülni. Igaz ez a PIN kódos és minden egyéb megoldásokra is sztem.
Az aksi kivételét meg nem fizikailag értettem annyira, hanem arra, hogy az egyik szálat megszakítani rajta kapcsolóval,és ezt kicsit rejtettebben. Így persze marad a motorháztető nyitogatásának kellemetlensége, de nem sokat tudnak kezdeni az autóval. Persze ez csak pl éjjeli leparkolásra jó megoldás, rablásgátlónak nem igazán, hiszen ha kikényszerítenek járó motorral az autóból, akkor ez nem működik.
Erre lesz majd a rejtett kapcsoló akkor pl az üzemanyagszivattyú áramkörének megszakítására.
Mivel ezzel foglalkozok (mármint elektronikus megoldásokkal,
bár nem kocsik terén), ezért konkrét eszközt nem tudok,
de bármikor összerakom alapanyagokból.
Az ilyen AC pumpa és társait megszakítani nem minden
kocsinál érdemes, mivel van, hogy utána végleg letilt-
ja a vezérlő az indítást. Ezt típusa válogatja, gondolom
nem egy Corsa-t akarsz átépíteni... Szóval először
mindenesetre egy olyan személy kell, aki a kocsiddal
elektronikusan teljesen képben van.
Lehet sziréna, lehet motor tiltás, szervót is tilthatod,
az még egy kellemes meglepetés lehet, vészvillogó akti-
válása stb stb. De akár SMS-t is küldhet (már ha van
kinek). Millió variáció létezik.
nos, ezek mind tök jó ötletek, már csak kéne vki aki meg is csinálja, mert az elején még én akartam, csak aztán rájöttem h tényleg nem biztos h tanácsos bele nyúlni, mert elektronikailag amúgy is egy teljes rejtély a kocsi, de még a szakszerviznek is. volt egy időszak, mikor mindig magától leállt, aztán az ország másik feléről kellett autómentővel visszahozatni, na ezt eljátszotta vagy 10-szer és a mai napig se jöttek rá, h mi lehet a gondja, hiába a nagy softweres hibakeresés, soha semmi eredménye nem lett, szóval így meg oda jutok, hogy még a szakszervizre se bíznám, mert tudom, milyenek, eddig a felmerült 5-6 problémából kereken nullát voltak képesek megoldani, tehát tényleg vki profi kéne.
és hát igen, ez már nem a Lada-korszak ..., de amiket írtál, azok mind nagyon jók, főleg az sms-küldés tetszik nagyon, de ezt nem igazán értem, feltételezem ehhez az kell h egy okosteló legyen beépítve az autóba és akkor ez akár a GPS-t is küldi folyamatosan?
Na majd megindulok a "garázsos fekete profik" felé, aztán próbálok találni vkit .
Nem kell mobiltelefonnak lennie.
2 cm x 2 cm x 2 cm
Ez a mérete egy GPS modulnak, amin van egy GSM modul is.
Legalábbis én ekkorában tudtam összerakni, antennával,
mindennel együtt, plusz mellette van egy saját aksi,
ami ennél nagyobb :)
Milyen kocsiról is van szó jelenleg?
köszi szépen, egy Renault Megane 2007-es, tehát annyira nem a lopandó kategória, de erre azt mondom, hogy a rák se tudja, hát volt hogy egy kb 300 ezret érő öreg Suzukit raboltak el ... szóval erre már mit mondjak? és persze külföldön ez igen gáz, ha nem is az értéke miatt, hanem a benne levő cuccok na meg az egész cirkusz miatt.
köszi az infókat, próbálok akkor keresni autóvillamosságost aki vállal ilyet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!