Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jobbak ezek a megoldások...

Miért jobbak ezek a megoldások (lent)?

Figyelt kérdés

Az utóbbi 10-20 év fejlődési trendjeivel kapcsolatban lenne pár kérdésem:


Miért jobb a hengerenként 4 szelepes motor egy sima 2 szelepesnél? Több áramlást biztosít?

Miért jobb egy dupla vezérműtengelyes (DOHC) motor egy szimpla vezérműtengelyesnél (SOHC)?

Miért jobb egy felülvezérelt motor (OHC), mint egy alulvezérelt (OHV)?


Köszi a válaszokat előre is!



#2 szelepes #4 szelepes
2015. júl. 15. 09:46
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

1. jobb áramlás, amiből következik a jobb égés is

2. 4 szelepet nehéz lenne vezérelni egy tengellyel, szimplán a helyigény miatt is már.

3. Kevesebb alternáló mozgás, kevesebb veszteség, hibaforrás

2015. júl. 15. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 joco5582 ***** válasza:
77%

Szia,

Íme az én válaszom:

1. Miért jobb a hengerenként 4 szelepes motor egy sima 2 szelepesnél?

Régebbi hosszabb löketű - azaz kisebb fordulatszámtartományban, alacsonyabb fordulatszámon működő motoroknál elegendő volt néhány szelep a gázok mozgatásához.

A modern motoroknak széles tartományban kell működniük, és a legtöbb motor maximális teljesítménye magas fordulatszámba esik. A baj az, hogy magas fordulaton, kis idő áll rendelkezésre a gáz kipufogására, és a friss benzin levegő beáramlására. Ezt csak a járatok átmérőjének növelésével lehet elérni, de van egy pont, ahol ez már nincs olyan hatékony, mintha több járat azaz szelep működne. Egy mondatban, több szelepes motor hatékonyabb magasabb fordulatszámon. Nem mellesleg kevésbé jó alacsony tartományban :).

2.Miért jobb egy dupla vezérműtengelyes (DOHC) motor egy szimpla vezérműtengelyesnél (SOHC)

A motorok szívó illetve kipufogó szelepének nyitásakor, egy vezérműtengellyel csak egy jó átlagosan optimális értéket lehet működtetni. Ráadásul tetőzi a bajt, hogy alacsony közepes magas fordulaton, teljesen más szelepnyitás lenne az optimális. Régebben gazdaságossági okokból és még biztos száz okból, teljesen megfelelt egy ilyen motor, de manapság a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt, vagy mert versenyre szánják a motort, a legoptimálisabb égés, kipufogást kell elérni. Ahhoz pedig egy átlagosan jó vezérlés nem elég. Éppen ezért van egy a szívó ütemre meg egy a kipufogó ütemre. Ezt még meg lehet spékelni egy változó szelepvezérléssel, ahol tényleg lehet közelíteni a minden fordulatszámba tökéletes működést.

Miért jobb egy felülvezérelt motor (OHC), mint egy alulvezérelt (OHV)?

Az alulvezérelt klasszikus motor főtengelyén voltak a bütykök, azaz innen nyitott zárt a rendszer. A szelep mozgatását egy hosszú rúd biztosította. Biztos száz oka van de kb ennyi jut eszembe a hibáiról. Alapból egy vezérműtengely van, hiszen a főtengelyre magára van integrálva. A pálcák zömülnek, ezzel egyidőben a nyitás zárás más lesz. A pálcák megvezetése és olajozása nem egyszerű. És az egész szerkezet súlya sokkal több. Több mozgó tömeg megmozgatása több energiát igényel.


Remélem segítettem

2015. júl. 15. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
A négy szelep azért kell, mert a szelepek és a henger is kör alakúak. Hogy minél több gáz áramolhassonát, növelni kell a szelepek méretét, viszont a henger mérete meg korlátozza, mekkora szelepek férnek el. A négy kis szelep keresztmetszete eggyütt nagyobb mint két nagyobb szelepé.
2015. júl. 15. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat!
2015. júl. 15. 22:13

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!