Mennyire egészséges kisautóval autópályatempót tartani?
Nem lesz baja,sőt,nagyjából ezen a fordulaton a legideálisabb a kenés,így itt a legkisebb a kopás.
Viszont holtponton sose tökéletes a kenés,ez elkerülhetetlen,így értelem szerűen a nagyobb fordulat több holtpontot eredményez,ami végül nagyobb kopást.
De egy jó állapotú motornak üzemmelegen,rendes olajjal és jó olajszinttel semmiféle kárt nem okoz még a folyamatosan 5500-as fordulat sem.
Mi anno minden hétvégén konstans 5500-6000 között járattuk az 1.3-as Suzuki autópályán,kutya baja se volt 400e km után sem.
150 meg traffi szempontból sem para,mert 153-tól mérnek pályán,az óra szerinti 150 meg normális esetben max 146,de általában annyi sem.
Nekem autópályán 5 ezret forog a V6 a 7500 tartományon,eszembe se jut azon parázni hogy baja lesz.
Inkább a városban sajnálom,amikor beesik 2 ezer alá a fordulat.
Szerintem kisautóval elég a 110-130 közötti tempó.
Mondjuk nem mindegy hogy milyen a váltó áttételezése.
Pl. amikor yarissal mentem pályán, 120-as tempónál már ordenáré módon visított a motorja. Ugyanennél a tempónál a régi 1,3 swift vígan elvan.
Viszont 140-es tempó már a swiftnek sem való. Be is nyeli a 6-6,5 litert, míg 110-120 között tartva 5,5 körül "eszik".
11-es, akkor nem lassan gurulsz! :)
Nekem az 5000 5-ben az 200, pedig "csak" 2,0 V6.
Ritkán járok pályán,akkor is éjszaka,így általában stabil 150-160 között,ott bizony 5 ezret forog,és nekem is 2.0 V6 :)
Nálam már 120-130 4 ezer 5-ben.
Unokaöcsémnek volt ilyen, vaddisznó. Az én váltóm sokkal hosszabb(a kocsi meg sokkal nagyobb). 5-ben 1000-enként 40 km/h a változás.(Vicces, hogy 7500-nál ez 300 lenne)
Bocsi hogy nem a kérdésre írtunk!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!