Smoke and charm ennek mi az értelme? :D
Élvezik ahogy szennyezik a környezetet, de legalább semmi haszna. Mert legalább mikor az M62-es diesel vontatómozdony füstölög, akkor ő azért elhúz maga után pár száz tonna árut, de a Golf TDi semmit nem tud felmutatni - sőt, a tulajnak is csak hobbiból kell.
Ez sajnos egy védhetetlen dolog - leginkább azért létezhet, mert a mindenkori magyar kormány foggal-körömmel védi az autósokat. Normális államban razziákat tartanának ahol ezek az idióták szeánszot tartanak és gumibottal analizálnák őket, Mo.-n meg csak szívja a rendőr is a füstöt. Nem mondom - kicsit az is benne van, hogy a 2000-es évek elején még élvonalbeli EU-s környezetvédelmi szabályozás valójában teljesen súlytalanul működik - az lenne a normális, ha legalább 20-30 mobil mérőállomás járná az országot, s szúrópróbaszerűen műszakiztatnának - aztán ami kicsit eltér a gyáritól azért ejnye-bejnye, ami meg ilyen füstölős szar meg veszélyes azért papírok bevonása.
A Smoke and Charm egy közösség.
A dízel autók,azon belül is leginkább a VW csoport dízel rajongóinak közössége.
Indult így.
Rengeteg normális ember a közösség tagjának vallja magát akár egy egyszerű S&C matricával a kocsi hátulján,egy teljesen gyári korommentes dízellel.
A másik jelentős hányada pedig ezen autók tuningolásában leli élvezetét.
Lehet puffogni,de van bőven olyan TDI,ami nem kormol csak úgy,és amikor kormol is,akkor már azért tol rendesen.
Egy 170-180 lóerős 1Z TDI már igencsak szép munka,ha stabil a gép,és ha csak akkor kormol,amikor illik.
Idáig véleményem szerint teljesen oké a dolog,mások a turbóbenzinre esküsznek,meg arra hogy durrogjon mint az ágyú,és lőjön lángnyelveket minden váltásnál.Kinek a pap,kinek a ...,ennek is megvan a megfelelő helye.
Aztán persze mivel Magyarországon a TDI-s konszernek kb népautók lettek,élen a 3-as Golf-al,így minden második hülye gyerek egyből dobja fel a matricát ha megvette,aztán kezdi a mocskosságot a trehány chip-ekkel meg az adagoló elbarmolásával.
Ők azok,akik a 90-ről 100 lóerőre húzott autóról elhiszik hogy nagyon megy,megfog bármit,meg ők a királyak,csak azért mert alapjáraton is önti a kormot,ha meg a gázhoz ér akkor egyből beterít egy buszmegállót a korommal.
Ő rájuk jellemző a "Ez dízel te k**va" feliratú matrica,és a minden bokorba odakormolás.
Ez a selejtje,nem kell rajta csodálkozni,minden közösségben vannak ilyenek.
Benzines oldalról is megvannak a párjaik az 1.6-os üvöltő romokkal,csak ott nincs vizuális effekt.
Elméletileg az oldal nem támogatja az eszetlenül kormoló dízeleket, ahogy a tahóságot se.
Viszont az utóbbi időben másról sem szól az oldal,csak a Honda meg a BMW fikázásáról,mert épp elkente valamelyik admin-t az egyik hazafele.
Mindezt írom úgy,hogy soha nem voltam dízeles,és nem is tervezek az lenni,engem nem fogott meg ez a VWlife életérzés,vagy nem tudom minek nevezik.
Bár gondolom te valójában baromira nem erre voltál kíváncsi,csak uszítani akarsz te is,ahogy a gyökerebb admin-ok az S&C csoportban.Bár ez látszik is a 16 éves szintjén lévő kérdésedből,azzal az idióta hangulatjellel a végén.Bár 16 évesen ismerik a vesszőt már a jobbak.
"Ez sajnos egy védhetetlen dolog - leginkább azért létezhet, mert a mindenkori magyar kormány foggal-körömmel védi az autósokat. Normális államban razziákat tartanának ahol ezek az idióták szeánszot tartanak és gumibottal analizálnák őket, Mo.-n meg csak szívja a rendőr is a füstöt. Nem mondom - kicsit az is benne van, hogy a 2000-es évek elején még élvonalbeli EU-s környezetvédelmi szabályozás valójában teljesen súlytalanul működik - az lenne a normális, ha legalább 20-30 mobil mérőállomás járná az országot, s szúrópróbaszerűen műszakiztatnának - aztán ami kicsit eltér a gyáritól azért ejnye-bejnye, ami meg ilyen füstölős szar meg veszélyes azért papírok bevonása.
"
Kezdjük ott,hogy pont az elmebeteg,műszaki tényeket teljesen mellőző EU-s szabályaidnak lehet köszönni azt,hogy Európában már nem fejlesztenek tisztességes szívómotorokat,de sajnos már kezd ez igaz lenni a japán autókra is néhány kivétellel.
Használható,tartós járművekről így már el is lehet feledkezni (ne kezdje el senki bemagyarázni hogy az 1.2 TSI meg az 1.4TDI az jó dolog),a kibocsátásuk ugyanúgy tré,maximum szép kis csalásokkal eltitkolják,cserébe elhasználódik idő elött,ergo újat kell gyártani.Na itt el is bukott a környezetvédelem minden szempontból.
A 20-30 mérőállomásról meg csak annyit,hogy nyugodj meg,van ilyen,úgy hívják hogy NKH,és majd megnézem az arcodat amikor egyszer kiszednek,aztán a gyári autóddal rohangálhatsz NKH vizsgaállomásokra szemlékre,meg szenvedhetsz hogyan szerezz gyári kipufogót a 25 éves autódra,amin a gyári azóta 3x szétrohadt,és éppen megelégelted,és savállóból csináltad.Nem gyári,innentől nem számít hogy csöndesebb mint amivel a gyárban szerelték,megbuktál,szerezz gyárit aztán gyere vissza.
De akkor is kiváncsi lennék az arcodra,ha elvennék a forgalmidat csak azért,mert éppen regenerált a részecskeszűrő a fél éves autódban, amikor kiszedtek szúrópróbaszerűen.
Majd ha a rendőrautókon nem 10 éves gumik lesznek,meg amikor a KPM-es kocsi nem lesz túlterhelve és nem okádja alapjáraton is a kormot,akkor majd beszélgethetünk.
"Kezdjük ott,hogy pont az elmebeteg,műszaki tényeket teljesen mellőző EU-s szabályaidnak lehet köszönni azt,hogy Európában már nem fejlesztenek tisztességes szívómotorokat,de sajnos már kezd ez igaz lenni a japán autókra is néhány kivétellel."
Ha a japán szabványnak sem felel meg a szívó, akkor valahogy mégsem látom, miért is az EU-s szabályozás eredménye volna az eltünésük.
Egyébként ez inkább köszönhető a gyártók végtelen lóerő hajhászásának - a VW is igen ékes példa erre, hiszen eszük ágában nem volt 2000 után már 50-60 lóerős motorokat gyártani, ma meg ott tartunk, hogy 100 lóerő alatt nem is nagyon van autó, családi autó inkább 150 lóerő (a csalódiselük is teljesen oké pár lóerővel gyengébben). Tudomásom szerint a PSA és a Volvo pl. még gyártanak hajómotornak/generátornak/ipari célorka szívódiesel motorokat is, 30-40 lóerős teljesítménnyel. Lehetne köréjük autót építeni? Minden bizonnyal. Gyenge volna? Mint a tetű. Egy gyenge autóval rendelkező márka a fogyasztói társadalomban pedig nem eladható - minden a prémium brandek építgetéséről meg a profitról szól - nem arról, hogy kedves motortesztelő mérnökök tudjanak egyszerű technikákat gyártani az egyszerű embereknek.
Másrészt a karburátorok eltűnésénél is ugyanígy temették az új motorkat, hogy ezek már nem lesznek olyan tartósak meg mekkora hülyeség már egy számítógéppel vezérelni meg mindenféle szenzorok visszacsatolása alapján szabályozni - nem is lehet otthon szerelni, elromlik, kuka az egész - s láss csodát, megoldották, s az injektor nem hogy megbízhatatlan, de kitolta a motork élettartamát, gyakorlatilag többszörösére.
Egyébként köszönöm, hogy aggódsz az autóm műszaki állapota miatt, de teljesen felesleges. Ugyan nem költök rá vagyonokat, mégis rendben van, s pont azt hiányolom, hogy a közlekedés többi résztvevőjénél is teljesüljön ez.
Nem a japán szabályozás miatt.
A japán autókat is eladják itt.
Az meg nem indok a kisköbcentis turbósra,hogy nagy teljesítmény kell.
25 éve is tudtak 100 lóerő literteljesítményű motorokat,sőt annál többet is.
1.6 vti 160 ló,K20 2literes 210 ló,Corolla TS 1.8 192 lóerő.Mégsem benzintemető egyik sem a teljesítményükhöz mérve,és ma is gond nélkül szaladgálnak az utakon.
A Mazda még mindig szívókat fejleszt,van is nekik 130 lovas 1.5-s,meg meg 195 lovas 2.5-s motor is,kategóriájában jó fogyasztással és kibocsátással.
Ezzel teljes mértékben egyetértek, hogy a szúrópróbás KPM vizsgán hamarabb megbukna egy új autó mint egy régi. Viszont a régi még akkor is menni fog mikor az új a roncstelepen végzi.
Azért ez a nagy VW konszer 1.9(PD)TDI őrület, mert egy relative olcsón fenntartható megbízható konstrukció amellett hogy jól megy, jól fogyaszt és megfelelő kezekben tuningbarát készítmény. Szemben bármely "konkurensével" (ez most nem megbántás képpen írom) a 20d bmw motorok meg tudják magukat semmisíteni(örvénycsappantyú), a tubót is könnyű megölni(kartergáz szűrő), jó öröm forrás itt is van mert hátul hajt viszont sperr az nincs, Akkor ott az opel 1.7isuzu dízele, ami igaz megbízhatónak mondható, de legalább 0.5-1l többet eszik.
Illetve ezek az autók még várhatóan akkor is menni fognak mikor az újakra el kell kezdeni költeni.
2-esnek nagyon fáj valami, ugyanannyira senkiházi, mint akiket fikáz. Méghozzá a minden szubkultúrában (a vasútmodellezéstől az autókon át a képregényfanokig) megtalálható lefelé kilógó alja népséget.
3, és 7. válaszoló összefoglalta a lényeget és az értelmét az egésznek, én nem is firtatnám tovább, akit komolyan érdekel a téma elolvassa azt a két bejegyzést és értelmezi.
Csak egy aprócska gondolat, aki ilyenkor fikázódik az mit csinált amikor a bojlerszörny 1.4 civic volt a divat és üvöltött a kiherélt kipufogó a széthajtott kávédarálóban, de mehetnék visszább időben, amikor a nonpluszultra a "száguldó koporsónak csúfolt CRX volt?
Ez egy szubkultúra, lehet szeretni vagy nem, nem ez a lényeg. Nem az néhány (az összes futó járműhöz képest elenyésző számú) kormoló autó okoz rákot, hanem az ipar, a teherforgalom stb stb.
A mozgó műszakiállomásokhoz egy gondolat, mint tuning autós:
Tök jó lenne igen, ha sokkal szigorúbb lenne minden ellenőrzés. De ésszel. Aki kimegy egy ilyen rendvényre és kicsit tüzetesebben beleássa magát a témába meg fogja látni, hogy az épített autók nem hogy olyan műszaki színvonalon vannak, mint a gyári, hanem sok esetben annál lényegesen jobban. Szóval valami, a német rendszerhez hasonló bevezetésére lenne szükség, hogy lehessen legálisan csinálni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!