Használt autó vásárlásnál mindenképpen fontos ez az átnézetés dolog, ha a kocsinak van szervizkönyve, illetve bő 1 hónapja átesett egy nagy szervizen?
Már régóta akarok kocsit venni, de eddig húztam-halasztottam, állandóan elvitték a kiszemelt darabot. Most találtam egy újabbat, ami nekem megfelelne. Sokszor hallottam/olvastam, hogy ajánlatos átnézetni, nehogy valami szart vegyek. Igen ám, de nekem valahogy ez elég macerásnak tűnik. :S Odamegyek, megnézem a kiszemelt autót, majd megbeszélem az eladóval /magánszemélytől venném, nem üzletből/, hogy el akarom vinni átnézetni? Ha az eladó meg is engedi, hogy átnézessem, a szervizbe nem kell napokkal előtte bejelentkezni? Vagy fogom/fogjuk a kocsit, eltiplizünk vele a műhelyig, ott azon nyomban pikk-pakk átnézik mondjuk fél óra alatt? Csak mert nem nagyon akarok ezzel szórakozni, ha nem muszáj, mivel ha napok alatt lehet csak ezt az átvizsgálást megvalósítani, akkor megint el fogják vinni a kocsit, amit kinéztem magamnak.
Valaki erre azt mondja, hogy vigyek magammal autószerelőt... Na ja. Mintha az olyan könnyű lenne. :D Az autószerelőnek is megvan a maga munkája/időbeosztása, nem várhatom el tőle, hogy azon nyomban jöjjön oda velem a helyszínre.
Az nem elég egy ilyen autóvásárlásnál, ha én magam nézem át ott alaposan? Ugyan nem vagyok autószerelő, de hobbiszinten érdekelnek a kocsik és így laikusként valamennyire talán meg tudnám állapítani, ha valami nagyobb baja van.
A karosszériát körbejárnám, hogy nincs-e valahogy nagyobb rozsdásodás és mindenhol normálisan illeszkednek az elemek. Festékrétegmérőm nincs /gondolom, valaki majd azt írja, szerezzek be egyet valahonnan :D/, így nem tudom megállapítani, hogy volt-e törve valahol, mindössze csak így szabad szemmel.
Kipróbálnám az elektromos dolgokat /tükrök, ablakok, stb./, hogy működnek-e. Az utasteret is átnézném, hogy nincs-e lelakva, ülések nincsenek-e kiülve/kiszakadva. Ezek azért egy amatőrnek is feltűnnek szerintem.
A kormány/váltó/pedálok nem kopottak-e, nem túl nagy a holtjátékuk, nem recsegnek, nem adnak-e fura hangot, stb. A motor rendesen beindul-e, felvillan, aztán elalszik-e minden lámpa a műszerfalon, nem jön füst a motorból, nem húz a kocsi jobbra/balra, van-e futóműprobléma.
Szóval így nagyjából amatőr szinten azért kenem a dolgokat és ezekre figyelnék alaposan, amiket feljebb írtam. Illetve persze megnézném a kocsi szervizkönyvét, hogy valóban volt-e egy nagy szerviz 1 hónapja és a korábbiak is bele vannak-e írva /tehát hogy rendesen vezetve volt-e/.
Így oldanám meg, hogy ott a helyszínen átnézném az összes fent felsorolt dolgot. Rossz állapotú autót nyilván nem akarok venni, de míg elszerencsétlenkedek egy szervizbe /gondolom, az eladó is jönne velem, egyedül nem engedné a kocsit elvinni/, lehet, hogy oda be is kéne jelentkezni 1-2 nappal előtte, emiatt nem tudnák azonnal átnézni, ahogy odaviszem, mindez idő, ami alatt az eladó inkább eladja másnak, ha van rá vevője. Egy autószerelő odarángatása meg felejtős dolog.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!