Használt autó vásárlásnál mindenképpen fontos ez az átnézetés dolog, ha a kocsinak van szervizkönyve, illetve bő 1 hónapja átesett egy nagy szervizen?
Már régóta akarok kocsit venni, de eddig húztam-halasztottam, állandóan elvitték a kiszemelt darabot. Most találtam egy újabbat, ami nekem megfelelne. Sokszor hallottam/olvastam, hogy ajánlatos átnézetni, nehogy valami szart vegyek. Igen ám, de nekem valahogy ez elég macerásnak tűnik. :S Odamegyek, megnézem a kiszemelt autót, majd megbeszélem az eladóval /magánszemélytől venném, nem üzletből/, hogy el akarom vinni átnézetni? Ha az eladó meg is engedi, hogy átnézessem, a szervizbe nem kell napokkal előtte bejelentkezni? Vagy fogom/fogjuk a kocsit, eltiplizünk vele a műhelyig, ott azon nyomban pikk-pakk átnézik mondjuk fél óra alatt? Csak mert nem nagyon akarok ezzel szórakozni, ha nem muszáj, mivel ha napok alatt lehet csak ezt az átvizsgálást megvalósítani, akkor megint el fogják vinni a kocsit, amit kinéztem magamnak.
Valaki erre azt mondja, hogy vigyek magammal autószerelőt... Na ja. Mintha az olyan könnyű lenne. :D Az autószerelőnek is megvan a maga munkája/időbeosztása, nem várhatom el tőle, hogy azon nyomban jöjjön oda velem a helyszínre.
Az nem elég egy ilyen autóvásárlásnál, ha én magam nézem át ott alaposan? Ugyan nem vagyok autószerelő, de hobbiszinten érdekelnek a kocsik és így laikusként valamennyire talán meg tudnám állapítani, ha valami nagyobb baja van.
A karosszériát körbejárnám, hogy nincs-e valahogy nagyobb rozsdásodás és mindenhol normálisan illeszkednek az elemek. Festékrétegmérőm nincs /gondolom, valaki majd azt írja, szerezzek be egyet valahonnan :D/, így nem tudom megállapítani, hogy volt-e törve valahol, mindössze csak így szabad szemmel.
Kipróbálnám az elektromos dolgokat /tükrök, ablakok, stb./, hogy működnek-e. Az utasteret is átnézném, hogy nincs-e lelakva, ülések nincsenek-e kiülve/kiszakadva. Ezek azért egy amatőrnek is feltűnnek szerintem.
A kormány/váltó/pedálok nem kopottak-e, nem túl nagy a holtjátékuk, nem recsegnek, nem adnak-e fura hangot, stb. A motor rendesen beindul-e, felvillan, aztán elalszik-e minden lámpa a műszerfalon, nem jön füst a motorból, nem húz a kocsi jobbra/balra, van-e futóműprobléma.
Szóval így nagyjából amatőr szinten azért kenem a dolgokat és ezekre figyelnék alaposan, amiket feljebb írtam. Illetve persze megnézném a kocsi szervizkönyvét, hogy valóban volt-e egy nagy szerviz 1 hónapja és a korábbiak is bele vannak-e írva /tehát hogy rendesen vezetve volt-e/.
Így oldanám meg, hogy ott a helyszínen átnézném az összes fent felsorolt dolgot. Rossz állapotú autót nyilván nem akarok venni, de míg elszerencsétlenkedek egy szervizbe /gondolom, az eladó is jönne velem, egyedül nem engedné a kocsit elvinni/, lehet, hogy oda be is kéne jelentkezni 1-2 nappal előtte, emiatt nem tudnák azonnal átnézni, ahogy odaviszem, mindez idő, ami alatt az eladó inkább eladja másnak, ha van rá vevője. Egy autószerelő odarángatása meg felejtős dolog.
Nem kötelező átnézetni. Ha képes vagy megállapítani nagyjából az állapotát, akkor nem annyira rizikós. A szervizben sem szűrnek ki mindent, de ott nagyobb rá az esély, hiszen tudnak használni mérőeszközt is meg azért mégiscsak ezzel foglalkoznak.
Korábban én is estem el kinézett autóktól, mert a szervizzel szarakodtam.
Meg aztán sokat mond az eladó viselkedése, személyisége is, mennyire tűnik megbízhatónak, de ez sem garancia.
Ha dízelt veszel, akkor azért nem ártana egy hozzáértővel is megnézetni, a benzines autóban azért kisebb a rizikó.
Milyen márkájú/típusú autót nézel?
Köszi a választ!
Nem dízel a kocsi, hanem benzines. Dízelt soha nem is akartam, valahogy nem bízom meg bennük. Lehet, hogy fogyasztásilag jobb, de állítólag nagy hidegben nehezebben indul a benzinesnél, több a hibalehetőség, drágább a javíttatása. És állítólag nem lehet taposni neki, mint ahogy egy benzinesnek. Azért írom ezt a sok "állítólag"-ot, mert soha nem volt dízel kocsim, nem is vezettem még, így csak a hallottakból tudok ezt-azt leszűrni. De ezek alapján nekem úgy tűnik, hogy a dízel motor több törődést igényel, míg egy benzines moci igénytelenebb, strapabíróbb. Meg én amúgy is úgy vagyok vele, hogy nálam egy sima személyautó az benzines legyen és kész. :) A gázolaj pedig a nagy dögökbe, buszokba, teherautókba, traktorokba való. :D
A kérdésedre válaszolva, ez amúgy egy 2003-as Suzuki Swift Sedan lenne. 1.3-as motorral, de az erősebb, 84 LE-s változattal. Eredetileg 1.6-os 92 lovas szedánt szerettem volna, ki is néztem már eddig többet is, de mindről lecsúsztam. Bár egyéb típusokat is nézegettem, Honda Civic 1.4i S-t, 2107-es kocka Ladát, 2101-es körlámpás Ladát, 2000 körüli Toyota Corolla szedánokat. De pár napja egy Volkswagen Ventót és 2 Daewoo Nexiát is találtam. Talán azok jók lesznek, ha erről a Suzukiról lecsúsznék.
Ennek a Suzukinak nagy előnye, hogy a város központjába kéne érte elmenni, nem pedig be Pestre, vagy valahová vidékre. Sok kocsinál az a bajom, hogy hiába lenne megfelelő, 2-300 kilométerre van tőlem...
De ez a Swift nem csak közel van, hanem képek alapján is meggyőző. Úgy kalkuláltam a Suzukinál, hogy ha 1.6-os nem lesz, akkor az 1.3-as erősebb változat is megteszi! Van benne klíma, elektromos ablak/tükör, központi zár, légzsákok. Oké, valaki zsigerből lehúzza az összes Suzukit, bár valaki meg a VW Golfokat gyűlöli. Kinek mi. :) Nekem ez a kocsi teljesen megfelelne és árban is tökéletes.
Ez az amúgy. Érden lakom és ez itt lenne Érden, szóval nagyon közel. :) Képek alapján is meggyőző, van benne nagyon minimális extra is, és az erősebbik 1.3-as motor. Egy baja van, hogy CD lejátszó nincs benne, azt utólag majd rakatnom kell bele, ha esetleg ez a kocsi lesz az enyém /szoktam zenét hallgatni autózás közben/.
Bár az fura, hogy tegnap a térképen még Diósd volt megadva, ma pedig már Érd központja, tehát kicsivel közelebb jött az eladó a lakhelyemhez. :D Illetve tegnap még 335 ezer volt az ára, most pedig már 300 alatt. A címbe pedig odaírta, hogy "SOS". Gondolom, elég sürgős lenne eladnia. Holnap mindenképpen ránézek, nem is kell messzire menni, de ha sokat szenvedek ezzel a szervizben való átnézetéssel, tuti, hogy másnak fogja eladni...
Mondjuk most annyiban nekem is jó, hogy ahol a kocsi lenne és ahol a szerviz van, kb. 6-7 perc az út autóval. Holnap majd én is felhívom a szerelőt, mielőtt beszélnék az eladóval. Lehet, hogy megpróbálom elintézni, hogy ketten menjünk megnézni, végülis nincs messze. Csak elég sokat rohangál össze-vissza, sokszor nincs is a műhelyben, mert éppen valami alkatrészért megy, szóval nem tudom, időbe bele fog-e neki férni.
Egyébként ha ez másik városban lenne, nem tudnám megvalósítani, hogy autószerelővel menjek. Így se biztos, hogy össze fog jönni holnap, még városon belül se, majd attól függ, hogy ér rá illetve hogy mit tanácsol.
Persze lehetne más szerelőhöz is menni, de egy vadidegen nem fog velem eljönni csak úgy, még pénzért se nagyon szerintem. És ha már szerelő, akkor csak benne bízom meg igazán.
Ilyet én is hallottam, hogy a dízel traktorba való :) Én is benzinpárti vagyok, igaz nem is megyek évi 15-20e km-t, hogy megérje venni.
A Suzukit meg a VW-t nem ismerem, nekem az általad felsoroltak közül a Toyota Corolla, majd a Honda Civic tetszik a legjobban.
A linkelt hirdetésben a futásteljesítmény elég hihetetlen számomra, szóval csak óvatosan.
Ha esetleg nem ezt választod, ajánlom, hogy nézegesd még a Mazda 323-t is, de nem tudom milyenek vannak ebbe az árkategóriában.
Sok autós oldalon szokták ismételni a köv. mottót: nem km óra állást meg évjáratot veszünk, hanem állapotot.
+ érdemes vétel előtt lekérdezni a rögzített futásteljesítményt a KEKKH oldalról, kb. 625 Ft / 2 autó, érdekes dolgok derülhetnek ki.
Köszi megint a válaszokat! :)
Ha valóban sokat eszik az 1.6-os, akkor marad az 1.3-as, de kizárólag a 84 lovas verzió, mert a 68 lovastól tartok, hogy az már valamennyire gyenge. Amúgy ilyen városi hétvégi autónak használnám. Ha el akarok menni a központba, akkor ne kelljen buszozni/vonatozni vagy 25 perc alatt begyalogolni a központba, hanem csak beülök az autóba és megyek. Hétköznap nem használnám, csak hétvégente, pl. vásárláshoz. Autópályás használatot nem tervezek, bár nem árt, ha ott is lehet vele tépni. Mondjuk az előző autómmal másfél éves használat alatt is mindössze 2 alkalommal mentem autópályán. Egyik alkalom le vidékre Szeged felé egyik hétvégén távoli rokonokhoz, a másik alkalom pedig onnan hazafelé jövet. :) Egyébként csak városban autóztam vele.
Ezt a gépjármű adatlekérdezést pedig én is olvastam és terveztem is, de az a baj, hogy ügyfélkapu regisztráció kell hozzá. Vagy személyesen bemegyek az okmányirodába, amit eddig mindig halogattam vagy éppen nem fért bele az időmbe. Neten nem tudok regisztrálni, mert nem tudom, hol van a személyi igazolványhoz tartozó kód, ami kell hozzá. /A hátoldalán az alján vannak még különböző betűk és számok a születési dátumon és a szem.ig számon kívül, abból próbáltam valami 11 jegyű kódot beírogatni, de nem fogadta el./
Marad az okmányiroda személyesen, bár mire ott sorra kerülök, aztán megint hazajövök ide a gép elé, beregisztrálok a jelszóval, megnézem rendszám alapján a kocsit és ha valós a kilométer, akkor megint vissza a központba, megnézni az autót, amit még átnézetni sem ártana. Ha sokat szórakozok ezekkel, félek, hogy el fogja adni hamarosan. :S
Az biztos, hogy holnap az autót mindenképpen megnézem + felhívom a szerelőt, a többi meg kiderül. Valahogy úgy kéne ezt összehoznom, hogy ne adjanak el egy újabb autót az orrom elől, ugyanakkor ne is valami szart vegyek. Bár annyira azért bízom magamban, hogy ha ránézek, akkor a kinézetéből és a menettulajdonságaiból nagyjából leszűrhető, ha annyira égbekiáltó hibája lenne.
Olyan használtautót tényleg nehéz kifogni, aminek semmi baja, megkímélt és olcsó is. Az ilyeneket elviszik az orrunk előtt. Valami olyat érdemes keresni, aminek bevallottan van valami kis hibája: pl. kicsit karcos itt-ott, vagy nincs benne légkondi, de amúgy jó. Ilyet nagyobb eséllyel lehet találni olcsóbban.
Érdemes megnézetni szervizben megvétel előtt. Ha az eladó nem akarja, az már gyanús. Előre le kell beszélni pl. egy márkaszervízben akkorra amikor az eladónak is megfelel, fél óra alatt átnézik, és az alkupozíciód is jobb lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!