Mennyi időre éri meg leállítani egy kamion vagy busz motorját?
Ezeket a járműveket nem vetném össze ilyen téren.
A kamionok légfék rendszerrel vannak ellátva. Gyakori jelenség a szivárgás. Ha egy lámpánál leállítanák őket esne a nyomás a rendszerükben és ez balesetveszélyes lehet. Tehát forgalmi okból történő megállásnál én nem javasolnám a motor leállítását. Ezek nagy teljesítményű motorok és nagy terhelésnek is vannak kitéve. Még hosszabb megállás esetén is javasolt néhány perces járatás a megállást követően a felforrósodott alkatrészek lehűlése érdekében. Majd csak ez után lehet leállítani a motort.
az biztos hogy pl a rönó 5 perc után magától leáll.
"Személyautóknál általában egy percről beszélnek"-mégis leáll azonnal amelyikben van start-stop rendszer,ha gazdaságos ha nem.
Azért megette a fene azt a légféket, ha pár perc leállítás mozgásképtelenné teszi a járművet az elszivárgó levegő miatt!
A biztonságos üzemeltetés ezt írja elő:
A levegőellátó rendszer tömítettsége akkor megfelelő, ha a rendszer (tartályok) feltöltése,
majd a motor leállítása után a nyomásesés 10 perc elteltével legfeljebb 2%, azaz 0,1...0,2 bar.
Ha a pár perc motorleállítás mozgásképtelenséget okoz, a jármű nem vehetne részt a közúti forgalomban!
"Személyautóknál általában egy percről beszélnek"-mégis leáll azonnal amelyikben van start-stop rendszer,ha gazdaságos ha nem.
Ez így megint csak nem igaz. A személyautó, ami strt- stop rendszerrel rendelkezik, több feltételt ellenőriz, mielőtt leállítaná a gépkocsi motorját. Nem csak leállítja, ha tetszik, ha nem. Ilyen pl az akkumulátor töltöttsége, a motor aktuális állapota, stb.
"oh elnézést hogy megfelelő állapotú autóra gondoltam,nem olyanra ami motor-vagy töltéshibával küszködik."
Nem kell elnézést kérned. Beszélgetünk.
De nem értetted meg amit írtam. Nem kell a motornak hibásnak lennie, h ne állítsa le egyből a motor működését, mikor megálltál. Egy sor feltételnek kell teljesülnie ahhoz, h ez megvalósuljon.
A töltésnek szintén nem kell hibásnak lennie ahhoz, h ne álljon le a motor. Sok rövidtávú használat során a generátor nem tud eleget generálni a sok- sok indítás után ahhoz, h az akku töltöttségi szintje elérhesse azt az értéket, aminél az ECU- engedi a motor leállítását. Ezeknél a járműveknél nem véletlen nem közönséges akkumulátort használnak, de ezek sem bírják az orrba- szájba indítást- leállítást pár km- enként, még tökéletes töltésnél sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!