Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi időre éri meg leállítan...

Mennyi időre éri meg leállítani egy kamion vagy busz motorját?

Figyelt kérdés
Személyautóknál általában egy percről beszélnek, nagyobb járműveknél körülbelül mennyi ez az idő?

2016. júl. 16. 23:28
 1/10 anonim ***** válasza:
76%

Ezeket a járműveket nem vetném össze ilyen téren.

A kamionok légfék rendszerrel vannak ellátva. Gyakori jelenség a szivárgás. Ha egy lámpánál leállítanák őket esne a nyomás a rendszerükben és ez balesetveszélyes lehet. Tehát forgalmi okból történő megállásnál én nem javasolnám a motor leállítását. Ezek nagy teljesítményű motorok és nagy terhelésnek is vannak kitéve. Még hosszabb megállás esetén is javasolt néhány perces járatás a megállást követően a felforrósodott alkatrészek lehűlése érdekében. Majd csak ez után lehet leállítani a motort.

2016. júl. 16. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
81%
A légfék hülyebiztosra van csinálva, nem gurulna el. Nem azért nem állítják le.
2016. júl. 17. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem azt mondta az első válaszoló, hogy elgurulna, hanem a baleset veszélyességre hívta fel a figyelmet. A nem induló gépjármű ugyan olyan veszélyes is lehet.
2016. júl. 17. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 szántóvető ***** válasza:

az biztos hogy pl a rönó 5 perc után magától leáll.

"Személyautóknál általában egy percről beszélnek"-mégis leáll azonnal amelyikben van start-stop rendszer,ha gazdaságos ha nem.

2016. júl. 17. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Azért megette a fene azt a légféket, ha pár perc leállítás mozgásképtelenné teszi a járművet az elszivárgó levegő miatt!


A biztonságos üzemeltetés ezt írja elő:


A levegőellátó rendszer tömítettsége akkor megfelelő, ha a rendszer (tartályok) feltöltése,

majd a motor leállítása után a nyomásesés 10 perc elteltével legfeljebb 2%, azaz 0,1...0,2 bar.


Ha a pár perc motorleállítás mozgásképtelenséget okoz, a jármű nem vehetne részt a közúti forgalomban!

2016. júl. 17. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"Személyautóknál általában egy percről beszélnek"-mégis leáll azonnal amelyikben van start-stop rendszer,ha gazdaságos ha nem.


Ez így megint csak nem igaz. A személyautó, ami strt- stop rendszerrel rendelkezik, több feltételt ellenőriz, mielőtt leállítaná a gépkocsi motorját. Nem csak leállítja, ha tetszik, ha nem. Ilyen pl az akkumulátor töltöttsége, a motor aktuális állapota, stb.

2016. júl. 17. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 szántóvető ***** válasza:
oh elnézést hogy megfelelő állapotú autóra gondoltam,nem olyanra ami motor-vagy töltéshibával küszködik.
2016. júl. 17. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
maximum egy perc járatás után le lehet állítani a kamion motorját. a további járatás felesleges üzemanyag pocsékolás. a vasúti átjáróban is le szoktam állítani. szép is lenne ha a 12 báros üzemi nyomás néhány perc alatt leesne 6 bár alá... az új euro 6-os motorral szerelt kamionok autómatikusan leállítják magukat néhány perc alapjáraton ketyegés után. egyébként a jármű gépkönyvében is az van írva, hogy csak tartós hegymenet után kell max 1-2 percet járatni leállítás előtt. 20 éve hajtok kamiont. minden típussal mentem már. még soha nem hallottam olyan hibáról, amit a hirtelen leállítás okozott volna. ugyhogy bőven elég az egy perc...
2016. júl. 17. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

"oh elnézést hogy megfelelő állapotú autóra gondoltam,nem olyanra ami motor-vagy töltéshibával küszködik."


Nem kell elnézést kérned. Beszélgetünk.

De nem értetted meg amit írtam. Nem kell a motornak hibásnak lennie, h ne állítsa le egyből a motor működését, mikor megálltál. Egy sor feltételnek kell teljesülnie ahhoz, h ez megvalósuljon.

A töltésnek szintén nem kell hibásnak lennie ahhoz, h ne álljon le a motor. Sok rövidtávú használat során a generátor nem tud eleget generálni a sok- sok indítás után ahhoz, h az akku töltöttségi szintje elérhesse azt az értéket, aminél az ECU- engedi a motor leállítását. Ezeknél a járműveknél nem véletlen nem közönséges akkumulátort használnak, de ezek sem bírják az orrba- szájba indítást- leállítást pár km- enként, még tökéletes töltésnél sem.

2016. júl. 17. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Busznál is ugyanaz a szitu mint az autóknál, le lehetne 1 perc után állitani, de a nagy 10 liter feletti motornak is többet ártasz ezzel, mint használsz, pont mint a személyautóknál. Meg a buszoknál van egy olyan is, hogy kell menjen a fűtés vagy a légkondi 50-60 embernek, nem olyan mint autóban, hogy na most leállitom, mert kibirom a kis meleget amig állok. Kamiont szintén nem érdemes terhelni az inditgatással, hatalmas terhelés egy akkora motornak a beinditás.
2016. júl. 17. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!