Miért kell évente motorolajat cserélni?
Elöregszik az olaj !!!
En evente, vagy ha elerem a 10 e km -ert :)
De altalaba evente szoktam ,most kb 7000 km utan fogok :)
Én is ezen gondolkodtam múltkor :)
Szerintem azzal nem lehet összehasonlítani, hogy régen nem ezt mondták, mivel régen nem is ilyen autók voltak.
Én lecseréltettem, mivel nem nagy összeg, hogy megérje ezen spórolni.
Attól, hogy nem tettem meg vagy haladtam túl konkrétan az x km-t, még ugyanúgy használtam minden nap, egész évben.
Nem csak használat függvényében veszít "kenő képességébőL" az olaj...,észrevehetetlen ha 1 flakon bontatlan olajat 3 év után felnyitunk és összehasonlítjuk átlagra egy frissel...,de még is már melegedés után más...
Na meg a hengerfal folyamatosan kopik ugyebár,ugyanúgy lemegy róla egy pici,ha sokat megyünk vagy ha 4 ezret egy évben,mert akkor is válik le róla valamennyi csak akkor az idő alatt az inditásig a következő inditás többet "húz" le,veszít mindenképpen a kenőképességéből és ne a koszos olajat keringesse 2 éven át azért mert az illető csak 6 ezret ment az évben és 2 évig jó lenne neki...
Na már most aki ért hozzá, nem úgy mint az előttem kettővel szóló, az tudja, hogy az égésből származó kémiai anyagok már rövid használat után is jelen vannak az olajban, ezért már párszáz km után sem friss az olajad. A viszkozitását persze használat során veszti el, de az előző hozzászólással ellentétben manapság jöttek be a 25-30 sőt 35 000-es csereintervallumok (Opel). Ha kérded, hogy 35 000km után hogy néz ki az Opel saját Dexos2 olaja, elmondom, rondán. Szerencsére sokszor hamarabb telik le az egy év, és cseréljük. Más gyártók 2 évet hagyják futni azt a szerencsétlen olajat (VW csoport), hidd el, a peugeot az okosabb.. Részemről fél év vagy 15.000km-t tartok, ahogy írták, meghálálja az autó.
Egy szerelő
"Nem olyan rég még 15, vagy 30 ezer km/ 2 év volt az ajánlás"
Én még régebbre emlékszem: láttam gépkönyvben 2.000 és 5.000 km-es csereperiódust, sőt, külön téli és nyári motorolajakat is. Igaz, ez még réges-régen, az egyfokozatú, alacsony teljesítményszintű olajak idején volt. Gondolom, a gazimperilisták már akkoriban is arra hajtottak, hogy minél több olajat dobj ki feleslegesen. Igaz, akkor meg azt nem értem, hogy miért kezdett el megnyúlni a csereperiódus, de ebbe ne menjünk bele.
"ondolj csak bele, mennyi időt áll a flakonban az az olaj, amég valaki megveszi. Lehet, h akár éveket is. Ott talán nem öregszik az az olaj?"
Nem bizony. Betöltötték, megkapta a védőgázt maga fölé, lehegesztették a kupakot - évekig elvan magának az UV-től védő flakonban, az oxidációtól védő gáz alatt, teljesen tisztán.
"Csak a motorban?"
Csak ott. Beletöltöd, feloldja a koszt, amit talál (mindig talál), érintkezik a levegővel, kap a páralecsapódásból, benzinből, a motor hőjéből, megindul az öregedés. Itt már nem védi a nitrogén (vagy mi a védőgáz töltésnél, azt már nem tudom), az oxidációra hajlamos komponensek kapják az oxigént a levegőből - a benne lebegő szennyeződések pedig lassan leülepednek. Amíg a motorolaj tudja lebegtetni a szennyeződést, nincs gond, de amint leülepszik, nem tudod, hová kerül. Ez pedig egy álló motorban is eljön valamennyi idő után. Olyan ez, mint a kóla vagy a sör: fél évig is eláll a dobozában vagy palackjában, de ha kinyitod, hamar el kell fogyasztani. Onnantól hiába teszed hűtőbe, nem fog újabb fél évet probléma nélkül kihúzni.
Én a magam részéről azt mondom, hogy örüljünk a 10-15 ezer km-es csereperiódusnak és a többfokozatú olajoknak, mert volt ez rosszabb is egykoron. A manapság divatos 25-30 ezer kilométert viszont nem kell elhinni, annyit azért nem fejlődött a petrolkémia, hogy ne legyenek kenési problémák. Az évenkénti olajcsere pedig szükséges, ha hosszú távon is szeretnéd megőrizni a motor épségét. Ha "minek kőccsek rá, ez úgyis melósótó" jelszó alatt hajtod, akkor nem kell ilyenekkel törődni.
De én ehhez nem nagyon értek, én annak idején nem fotelben ülve, internetes fórumokról tanultam a szakmát, mint a mai szakértők.
Épp hogy manapság mentek rá az autógyártók a 30 ezer km-es ajánlásra.
Mert ma a tervezett elavulás dominál,nem célja az autógyárnak hogy fél millió km-t menjen a kocsi anélkül hogy a motorhoz kéne nyúlni.
Persze a sok hülye elhiszi hogy a mai motorok jók,meg megbízhatók,meg satöbbi ,és megteszik hogy megvárják vele a 30 ezer km-t nyugodt szívvel.
Persze egy régebbi japán szívóbenzinnel el lehet ezzel szórakozni,az kibírja úgyahogy a 30 ezres cserét,de annak se tesz jót.
Viszont a mai turbós,részecskeszűrős,adblue-s meg 1.5 dci,1.4 TSI,2.0 TDI stb motorok 10 ezer km-es csereperiódussal is bajosak tudnak lenni már 100 ezer km-nél is.
Ettől az "értelmetlen" 25-35e km-es csereperiódustól nem lesz 20év múlva olyan használtautó a piacon amit meg lehetne venni.
Én maradok a 10-15e km-es cserénél, mivel csak hosszútávon használom az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!