Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A motorolajat miért kell...

A motorolajat miért kell évente cserélni akkor is, ha nincs meg a megtehető km vele?

Figyelt kérdés
Van még egy dolog ami kicsit ködös számomra,hogy ugye van amikor után kell tölteni olajat,mondjuk veszek 1L olajat,ebből csak a felét használom el,mivel megkezdtem innentől már ez is csak 1 évig jó,vagy dobozban más a helyzet?
2015. júl. 4. 10:59
 1/9 anonim ***** válasza:
15%

Ki mondta ezt a hülyeséget?

A motorolaj nem zacskóstej hogy megromoljon.

Én 10 000 km-enként cserélem, utántöltenem nem kell, pedig a kocsi már 21 éves!

2015. júl. 4. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 joco5582 ***** válasza:
63%

Nem véletlen, hogy a gyártók ajánlják. Ha flakonban marad eláll. De amint hőterhelés, korom benzin oldódik bele úgy el kezd romlani az olaj tulajdonsága.

A növekvő Környezetvédelmi előírások miatt minden könnyen megromlik. Úgy a benzin úgy mint a gázolaj.

Kell azt cserélni évente, főleg a modern érzékeny kocsikban

2015. júl. 4. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
81%

Mert a motorban megromlik az olaj. Szép lassan rekacióba lép az olajba került égéstermékkel, korommal, üzemanyaggal. A levegővel is oxidálódik, amit a sok felmelegedés-lehűlés, keverés csak gyorsít. Oxidálódva a savas tulajdonságú anyagok koncentrációja az idővel egyre inkább növekszik, amit a fém alkatrészek hosszú távon nem igazán szeretnek. Ezért ajánlott évente lecserélni, mégha nem is sokat mentél vele.

A flakonban más a helyzet. Ha meg is bontottad és visszazártad, más anyaggal nem nagyon érintkezik az olaj, így a bomlása, oxidációja nagyon minimális.

2015. júl. 4. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Szerintetek ha 5000km után után kell tölteni a turbódízel autónak az 5w40 et akkor inkább használjak 10w40-et,vagy maradjak inkább az 5w40-nél aztán inkább töltsek rá,ha igényli? Ha jól tudom az 5W40 jobb a motornak...Vagy lehet még variálni az 5w40 olajaknál más márkáknál is esetleg?Vagy ez lényegtelen,csak a viszkozitás a lényeg?
2015. júl. 4. 13:24
 5/9 joco5582 ***** válasza:

#2: Jobb lenne azzal rátölteni, ami benne volt 😃.

Ezek a tulajdonságok hideg és meleg környezetre vonatkoznak. Azaz hogy milyen körülmények között biztosítja az olaj a kenőképességét, ésatöbbi.

Ha nincs más és az olajcsere közel van inkább legyen meg a szint, de ha nem muszály nem nagyon érdemes vegyíteni őket. Főleg ha az egyik full szintetikus a másik meg ásványi olaj.

Vannak olyan kocsik melyek érzékenyek az ilyesmire, például a hidrotőkéi csattoghatnak, valamelyik kopottabb szimmering elengedi az olajat, ilyesmi.

Vannak autók amibe megfelelő olajjal, jellemzően sűrűbbel még elodázható a felújítás. Vagy eladható a kocsi ...

2015. júl. 4. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Nem. És utána jön a 20W50-es ásványi Botond?

Nem az a megoldás, hogy sűrűbb olajat töltünk bele, főleg ha a gyártó nem is ajánl 5W-nél sűrűbb olajat.

Egyébként az 5W40 és a 10W40-es között csak a hideg oldali viszkozitásban van különbség. Üzemmelegen ugyan úgy fog fogyni, viszont hidegindításkor később fog eljutni a megfelelő helyekre az olaj, így még jobban fog kopni a motor.

2015. júl. 4. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

egyébként azt olvastam,hogy turbodízel autóknál 1L/1000km az még normális olajfogyasztás lehet :O

Nekem 5000km alatt fogyott kb 0,5-0,7 liter 5W40 es olaj.Végülis akkor a kocsinak semmi baja nem?

2015. júl. 4. 15:43
 8/9 anonim ***** válasza:

Ahogy beletöltöd a motorolajat a motorba és elkezd keringeni, befeketedik. Ez azért van, mert a kenőrendszerben itt-ott leülepedett szennyeződést feloldja az olaj és lebegteti. Ez is az egyik dolga. Ezt azonban nem tudja a végtelenségig végezni, egy év után már elkezd leülepedni a kosz. Azért kell cserélni, mert ha leülepszik, nem tudhatod, mit dugít el.

Illetve van egy másik ok is: oxigénnek hívják. Az oxigén eléggé erős oxidálószer, a motorolaj alkotóelemei között pedig több is van, ami szeret oxidálni és utána már nem fejti ki a hatását. A megbontott olaj érintkezik a levegővel, az ebben található oxigén pedig oxidálja az alkotóelemeket. A motorban ezen kívül még jó meleg is van, vannak mindenféle vegyi anyagok, így a használatba vett motorolaj egy év után már nem fejti ki azt a hatást, amit várnál. Persze nem köszön el rögtön a motor, bírja ő, csak mikor a kelleténél hamarabb jönnek elő vele a problémák, azonnal ipari hulladéknak fogod minősíteni, mer' alig százötvenezret bírt a két-három évente cserélt, leeresztéskor szurokszerű longlife olajjal.

2015. júl. 4. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Te tudod... Szintén turbós dízelem van, amiben 15.000km-enként cserélem az olajat. Ez egyébként nálam kb fél év. Ez alatt egy deci nem szokott belőle hiányozni, még soha nem kellett rátöltögetnem, pedig nem új az autó és km is van benne bőven. 0W30-as olajat használok.
2015. júl. 4. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!