A motorolajat miért kell évente cserélni akkor is, ha nincs meg a megtehető km vele?
Ki mondta ezt a hülyeséget?
A motorolaj nem zacskóstej hogy megromoljon.
Én 10 000 km-enként cserélem, utántöltenem nem kell, pedig a kocsi már 21 éves!
Nem véletlen, hogy a gyártók ajánlják. Ha flakonban marad eláll. De amint hőterhelés, korom benzin oldódik bele úgy el kezd romlani az olaj tulajdonsága.
A növekvő Környezetvédelmi előírások miatt minden könnyen megromlik. Úgy a benzin úgy mint a gázolaj.
Kell azt cserélni évente, főleg a modern érzékeny kocsikban
Mert a motorban megromlik az olaj. Szép lassan rekacióba lép az olajba került égéstermékkel, korommal, üzemanyaggal. A levegővel is oxidálódik, amit a sok felmelegedés-lehűlés, keverés csak gyorsít. Oxidálódva a savas tulajdonságú anyagok koncentrációja az idővel egyre inkább növekszik, amit a fém alkatrészek hosszú távon nem igazán szeretnek. Ezért ajánlott évente lecserélni, mégha nem is sokat mentél vele.
A flakonban más a helyzet. Ha meg is bontottad és visszazártad, más anyaggal nem nagyon érintkezik az olaj, így a bomlása, oxidációja nagyon minimális.
#2: Jobb lenne azzal rátölteni, ami benne volt 😃.
Ezek a tulajdonságok hideg és meleg környezetre vonatkoznak. Azaz hogy milyen körülmények között biztosítja az olaj a kenőképességét, ésatöbbi.
Ha nincs más és az olajcsere közel van inkább legyen meg a szint, de ha nem muszály nem nagyon érdemes vegyíteni őket. Főleg ha az egyik full szintetikus a másik meg ásványi olaj.
Vannak olyan kocsik melyek érzékenyek az ilyesmire, például a hidrotőkéi csattoghatnak, valamelyik kopottabb szimmering elengedi az olajat, ilyesmi.
Vannak autók amibe megfelelő olajjal, jellemzően sűrűbbel még elodázható a felújítás. Vagy eladható a kocsi ...
Nem. És utána jön a 20W50-es ásványi Botond?
Nem az a megoldás, hogy sűrűbb olajat töltünk bele, főleg ha a gyártó nem is ajánl 5W-nél sűrűbb olajat.
Egyébként az 5W40 és a 10W40-es között csak a hideg oldali viszkozitásban van különbség. Üzemmelegen ugyan úgy fog fogyni, viszont hidegindításkor később fog eljutni a megfelelő helyekre az olaj, így még jobban fog kopni a motor.
egyébként azt olvastam,hogy turbodízel autóknál 1L/1000km az még normális olajfogyasztás lehet :O
Nekem 5000km alatt fogyott kb 0,5-0,7 liter 5W40 es olaj.Végülis akkor a kocsinak semmi baja nem?
Ahogy beletöltöd a motorolajat a motorba és elkezd keringeni, befeketedik. Ez azért van, mert a kenőrendszerben itt-ott leülepedett szennyeződést feloldja az olaj és lebegteti. Ez is az egyik dolga. Ezt azonban nem tudja a végtelenségig végezni, egy év után már elkezd leülepedni a kosz. Azért kell cserélni, mert ha leülepszik, nem tudhatod, mit dugít el.
Illetve van egy másik ok is: oxigénnek hívják. Az oxigén eléggé erős oxidálószer, a motorolaj alkotóelemei között pedig több is van, ami szeret oxidálni és utána már nem fejti ki a hatását. A megbontott olaj érintkezik a levegővel, az ebben található oxigén pedig oxidálja az alkotóelemeket. A motorban ezen kívül még jó meleg is van, vannak mindenféle vegyi anyagok, így a használatba vett motorolaj egy év után már nem fejti ki azt a hatást, amit várnál. Persze nem köszön el rögtön a motor, bírja ő, csak mikor a kelleténél hamarabb jönnek elő vele a problémák, azonnal ipari hulladéknak fogod minősíteni, mer' alig százötvenezret bírt a két-három évente cserélt, leeresztéskor szurokszerű longlife olajjal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!