Csak engem zavar baromira hogy a társadalmunk többsége nagyobbra tartja azt az embert aki egy 10 éves 5-ös BMW-vel jár, attól akinek "csak" egy új Dacia Logan-je van?
BMW-m van én vagyok a f**** gyerek, legalábbis abban a néhány napban amíg megy mert az összes BMW egy f_stalicska, már ráköltöttem a gatyámat de akkoris BMW-M van. És csak három éves.
Ha elég t0kös lennék már felgy*jtottam volna.
Hidd el, ha beülnél egy 10 éves BMW-be, vagy bármi hasonló autóba, azért meglepődnél, hogy milyen a Dacia után... hiába idősebb autó.
Amúgy meg a legjobban mindig azok szokták szidni őket, akik a legirigyebbek.
A te kérdésed alapján akkor az, akinek új Loganja van, le kéne nézzen engem, mert nekem majdnem 10 éves Audi A6-om van.
Nem, nem adnám egy új Logánért.
Az a vicc hogy még németeknél is előfordul ez a jelenség.
Nekem kompromisszumos autóm van.
Nekem az Volt fontos hogy menjen rendesen, legszivesebben porschét vettem volna de a feleség meg nagyot akart hogy lehessen pakolni. Viszont meg vannak a proritások, mint ingatlanvásárlás, az előbbre van, tehát nincs kedvem 30-40 Ezer eurót autóra költeni.
Így lett egy 10 éves 5-ös M-es BMW (nem M5).
A főnököm persze meg kellett hogy jegyezze, hogy milyen jól megy annak aki BMW-t tart. (ő 3 évente új fordot vesz)
Meg van a másik fajta, amilyen a kolegám, vett egy daciát csak melóba járni, mert nem kár érte, ha tiszta vas oxid lesz, mert sajnálja az old timerjeit.
Egyébként a baj ott kezdődik, amit írsz is, hogy mindenki meg akarja mondani a másiknak hogy mi a jó. Ha én megelégszem egy öreg BMW-vel, akkor nekem ne verje magát az aki új susukit vesz hitelre, hogy milyen szánalmas vagyok az öreg roncsommal.
Én Sem szoktam mást osztani hogy hülye mert konzervdobozt vesz. Van is pl. egy barátom, teljesen megértem, ő régebben egy altot vett, mert nem olyan mint én, nem szeret és nem is tud szerelni, és megunta hogy kispolski, később öreg opel mindig vacakol, neki pl. olyan kellett, ami legalább 10 évig elviszi a-ból b-be heti 1-2 szer.
Ettől ő nem kevesebb. Csak sokan ezt nem értik meg, és szerintem egyik oldal Sem jobb ha nem fogadja el a másikat.
"vagy még esetleg egy Volskwagen"
Szerintem felejtsd el. Dolgoztam ot is ahol a motort gyártották, meg ott is ahol a kormányokat.
Ezeket a motorokat már nem arra gyártoták hogy sokat elmenjenek. Bár az egyik kolegámnak most tavasszal ugrott át egy mercin a vezérműlánc 127 Ezer km-nél, mert annyira elspórolták az anyagot. (egysoros lánc)
És a VW is nagy mester az ilyen kétes megoldásokban.
Ha egy 10 éves 5 ös bmw-ről beszélünk akkor ugye az e60 kategória a téma. Mind benzin mind dizel oldalról vannak hibáia kocsinak főleg ha 10éves(vagy öregebb) mert ugye akkor a nagy részük már 300,000 km felett futott. Ha utánanézel annak hogy mik a leggyakoribb hibák és ezeknak az árainak akkor rá fogsz jönni hogy nem is olyan vészes, tankolni fogod tudni mert akár egy 535d-t is 10liter alatt tudsz tartani és az bőven tankolható(mondanom sem kell autópályán/úton 6-7-el elzötyög mind a 280 ló ha 535d-ről besézlünk)
Dacia/Skoda stb ebből ugye benzinest tervezel venni és mondjuk ki nem egy prémium német márka a skoda ugy ahogy a dacia sem a legjobb francia (igen francia mert már felvásárolták a románoktól) bármelyik bmw-hez képest fapados (tapasztaltam).
Dacia fogyasztása 8liter körüli ha benzinben gondolkodunk és akkor ott jó esetben kapsz egy 100lóerőt ami maganpság nem túl sok.
Skoda esetében kapsz alacsony fogyasztást(kb 6 liter vegyes) de ha nem superb vagy octaviat vásárolsz kb elfejeltheted a kényelmet.
Összeséségben azért éri meg (szerintem) jobban egy régi BMW (ami jó állapotban van) mert amennyit egy új Daciara költenél vagy Skodára abból meg van egy prémium kategóriás igaz hogy "koros" de annál jobb BMW. Teljesítményadóóban fog eltérni a 2 kocsi ugyanis :
2006 BMW 525d (soros 6 hengeres turbó-dizel motor) (130Kw/177Le) évi : 60,000 magyar forintot kell perkálnod + ehhez jön egy 6-7 literes fogyasztás+ az esetleges meghibásodások , de kárpótol a vezetési élmény és a kényelem.
2016os Dacia Duster (soros 4 hengeres szívó benzin) (84Kw/114Le) évi: 30,000 Ft teljesítmény adó + alsóhangon ugyanakkora fogyasztás mint a BMW-nek ami másfélszer olyan erős + fényévekkel nyomatékosabb.
Szóval szerintem éves szinten 30,000 Ft nem oszt nem szoroz és egy erős turbódízel alacsony fogyasztással szerintem jobb választás mint egy új 4 hengeres szívó benzin ugyanakkora fogyasztással kevesebb nyomatékkal, gyengébb felszereltséggel,és fapados élménnyel.
Ez persze mind személyes tapasztalat alapján alakított vélemény.
Jelenleg is BMW tuladjoson vagyok igaz hogy nem 525d e60 hanem f30 318d (2012') de már annak a nyomatékossága is nagyon megfogott. Ahogy először lepadlóztam a 2-est egyből beleszerettem, azóta sem bántam meg , hibái nem voltak (45ezer km-t futott) és ezzel a 4 hengeres twin-turbo dízel motorral 5-6 literrel eljárok bárhol. De e60at csak 6hengerrel szabad venni!
Szóval gondold át 2x mielőtt "új" autót vásárolsz, mert nem biztos hogy az új mindig jobb :) Remélem tudtam segiteni! :)
Nem akarok senkit megsérteni/megbántani vagy vitát kialakítani de :
Könyörgöm a BMW-t ne hasonlítsuk már egy suzuki/dacia/skoda vagy AUDI-hoz mert a BMW hátul hajt!!!! Ami nagyon nagy pozitívum, csak gondoljatok bele kormányzott kereket hajtani ? Ugyan már!
Meg kell tanulni vezetni egy BMW-t ? Igen!
Nehéz megtanulni? Nem
Vagy legrosszabb esetben nem nyomod neki télen/nagy esőben.
Kénylemben persze az Audi sem utolsó csak nekem arról (Hangsúlyozom NEKEM) az a véleményem hogy az csak egy drága Volkswagen, ami próbál hasonlítani a másik 2 nagy német márkára.
Na látom van valami böszme VW-s b..zi. Ez a külömbség a normális autósok meg a VW-sok közt.
A többi azt nézi hogy kinek mi a Praktikus, a VW-s meg lepontos mindenkit aki negatívat Mond sz..rjáról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!