Miért ránt egyet az autó váltáskor?
Sziasztok.
Ha kihúzatom a kocsit,pl indulok elsőbe nagy gázzal, és raknám másodikba akkor miután beraktam másodikba,"rádobom" a kuplungot,akkor ránt egyet az autó.
De csak mikor kihúzatom rendesen. Ez van 2.ból 3.ba is.
Váltáskor elveszem a lábam persze a gázról.Gondolom az oka az,hogy nagy a motor fordulata,és hirtelen hajtja meg a váltót ami szinte áll a motor fordulatához képest.
Ti hogy szoktátok csinálni? Engedjem lassabban fel a kuplungot,és közbe folyamatosan nyomjam érzékkel a gázt?
Az ilyen,hogy "ne pörgesd mert sokat eszik/cserés lesz a kuplung/kihajtod a motort" stb válaszok nem érdekelnek.
Mert mondjuk amikor "kihúzatod" akkor az előreirányuló G erő ,(húzó erő) a max nyomaték leadási pontja után ~0-ra zuhan,magyarul,ha 3000-es fordulaton adja le a max nyomatékot az autó akkor 3000-től felfelé már egyre kevésbé van "húzó" erő,tiltásnál már ~0 ott,már nincs gyorsulás,majd amikor visszarakod,akkor 3000-4000-es fordulaton még bőven van .
Magyarul ~0 gyorsulást felvált X mértékű gyorsulás,nyomaték,G erő
Kihúzatod egyesben, utána kuplungolsz, nyilván visszaesik a fordulat jócskán mire sebességbe teszed és kiengeded újra. Ha jól akarod csinálni akkor mikorra kiengeded a kuplungot addigra adsz annyi gázt hogy a motor megfelelő fordulaton forogjon, és nem lesz rántás.
Pl mész másodikban kihúzatod 4000-ig felváltasz harmadikba és mire kiengeded a kuplungot a gázzal már felpörgeted a motort 3-3500-ra.
Váltáskor ugye esik a fordulat. El kell találni, hogy mikor, milyen fordulatnál kell felengedni a kuplungot. Előfordul, hogy ilyen esetben gyorsabban is kell váltani.
Ha normál esetben is jó fordulaton engeded fel a kuplungot, szinte észrevehetetlen, hogy váltasz.
Köszönöm szépen a válaszokat.
Soha nem volt ilyen bajom,balfa$znak sem mondanám magam.
Mikor normálisan vezetek,váltok kb 2000-res fordulatnál, szép lassan ráengedem a kuplungot,akkor nem ránt egyáltalán.
De mikor kimegyünk haverokkal este autózni akkor nagy gázzal indulunk,és tényleg 4000-környékén váltok.(Fiatalság bolondság)
És egyszerűen bólint az autó,ránt egyet mikor berakom sebességbe.
https://www.youtube.com/watch?v=vP2ZBadjPWE
Itt van ez a videó,itt is nyomják neki rendesen,de szinte észre sem lehet venni ahogy vált.(Félreértés ne essék nem a belvárosban állatkodunk)
Gondolom a srác kihúzatja, kuplungol vált,és mikor engedi fel a kuplungot akkor közbe már megy a gáz is.
""rádobom" a kuplungot"
Ezért ránt.
Úgy kell váltani, hogy mikor engeded fel a kuplungot, akkor 0,1 másodpercre megtartod fogásponton a kuplungot, és utána gyorsan leveheted a lábad. De ezt pont a fogásponton kell csinálni, tehát ismerned kell az autót. Kuplungról soha nem ugrálunk le, ezt ökölszabály.
Jó,hát nem úgy értettem,hogy úgy "rádobom" a kuplungot,hogy beverem a térdem a kormányba..:D
Hanem,hogy jóval gyorsabban engedem fel, és valószínűleg a fogáspont után tartom meg egy picit és ez a probléma.
Nah majd este gyakorlom,köszönöm szépen a válaszokat.
Arra kell figyelni, hogy ne visszafele rántson, az nagyon gyötri a kocsit, meg elég balfaznak is tűnsz.
Ha simán ránt előre (tehát jobban pörgött a motor, mint a váltó)... na úgy kell gyorsulni :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!