Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sokan miért utálják a Suvokat?

Sokan miért utálják a Suvokat?

Figyelt kérdés

Szerintem, praktikusabbak, jobbak, mint a kombi autók vagy a nem hétüléses egyterűek.


Egy Jeep Grand Cherokeem van dízel, már 11 éves, most akarok helyette egy Touareget venni.


A magyarok utak olyanok sokhelyen, mint a terep.Itt főleg van értelme a SUV-nak.


Én személy szerint a kétüléses sportkocsikat, meg a Smart féle kicsi autókat nem szeretem és értelmetlen típúsnak tartom.Mivel, semmi hely nincs bennük.


Meg, aki egyszer ült már SUV-ban, utána nem akar átülni sima autóba.Sokkal jobb vezetni, hogyha magasabban van.



2016. máj. 12. 09:04
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
Nem beszélve arról, hogy ezek az autók biztonságosabbak a többinél.
2016. máj. 12. 09:07
 2/12 anonim ***** válasza:
80%

Miért jobbak mint a kombik? A kombikban nagyobb a csomagtér, mivel erre vannak tervezve.

Az egyterűek meg szélesebbek, hogy 3 gyerekülés beférjen hátra, ez sem jellemző a SUVokra.

A sportkocsi miért értelmetlen? Ha valakinek kell egy autó amivel egyedül, esetleg párban túrázik akkor az adja a legjobb élményt.

Miért biztonságosabbak? Magasabban van a súlypont, így könnyebben borulhat, rénszarvastesztnél ezek a leggyengébbek.

A legtöbben azért utálják mert városban minek "terepjáró", terepen viszont sehol sincsenek egy rendes terepjáróhoz képest. Autópályán meg kevésbé stabil és többet fogyaszt méretéből adódóan.

2016. máj. 12. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

2#


Az 5 üléses egyterűekkel hasonlítottam össze és nem a nagyobb 7 ülésesekkel.

2016. máj. 12. 09:21
 4/12 anonim ***** válasza:

Nem az autókat utálják hanem a tipikus safőreiket, persze tisztelet a kivételnek.


Az a baj sok embernek túlontúl is biztonságérzetet ad, ami már vakmerőséggé meg át.

Aztán ezzela többi közlekedőne okozhat pár kellemetlen pillanatot.

2016. máj. 12. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
54%
Sokan azért nem preferálják a SUV-okat mert városi közlekedéshez feleslegesek, hiszen sokat fogyasztanak, legtöbbjük a terepen nem állja meg a helyét, nagy mérete ellenére szűkös a csomagtere és általában a drágább modellekhez tartoznak és a szervizelésük sem olcsó. Ennek ellenére nekem is tetszenek, hiszen arányaiban sokat kapsz a pénzedért, jól néznek ki, kényelmesek és azért tényleg biztonságosabbak, valamit stabil útfekvés és páratlan vezetésélmény társul hozzájuk. Autópályán pedig kifejezetten jól mennek. Tehát összegezve azért legalább annyi pozitív tulajdonsága van mint hátránya. Egyébként szerintem egyre népszerűbbek manapság a SUV-ok. Tehát hiába utálják sokan, hiszen egyre többet vesznek belőlük. Elég nagy lett a kínálat is ráadásul. Viszont ez egyény függő hogy kinek mire van igénye és pénze. Tehát azért egy kombi csomaterével nem vetekedhet egy SUV. Egy nagy családnak praktikusabb egy nagy egyterű. A SUV-ok főleg a normál 4 személyes családoknak a legkedvezőbb szerintem, akik gyakran utaznak. A smartokat én sem szeretem egyébként, kis vacakok, ráadásul pofátlanul drágák. Viszont megértem aki nagyvárosban ilyen kocsit vesz, hiszen viszonylag barátságos a fogyasztása és kis mérete miatt jól lehet vele haladni, könnyű parkolni stb.. De városon kívűl használhatatlan, kis csomagtér, gyenge motor, nekem elől is szűkös a helykínálat, gyenge felszereltség és még sorolhatnám. A sportautók más kategória, azok konkrétan a vezetés páratlan élményét nyújtják. Azok nem a praktikusságra vagy a megbízhatóságra törekszenek, de hát nem is ez a feladatuk. Eleve kellően drágák is hogy akárki megvegye őket. De most például akinek van rá pénze, egyedül él és ez a szenvedélye annak még ez is megfelel.
2016. máj. 12. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
2%

"stabil útfekvés és páratlan vezetésélmény társul hozzájuk. Autópályán pedig kifejezetten jól mennek" ???

Vezetési élmény egy SUV-nál? Mihez képest, egy Swifthez? Vezetési élményről sportos autóknál lehet beszélni. Az útfekvése meg minden csak nem stabil, minél magasabb az autó annál könnyebben borul kanyarban. Autópályán meg erőltetni kell őket mivel a nagy felülethez nagyobb a légellenállás.

2016. máj. 12. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
39%
Kedves #6-os. Tapasztalatból beszélsz vagy csak elolvastál pár netes fórumot? Ha kipróbáltál volna egy mai crossovert akkor tudnád miről beszélek. Az marhaság hogy csak a sportautóknak van vezetésélménye.. Próbálj ki egy BMW X5-t, Mercedes GLE-t, Volvo XC 60 v 90-t, illetve Range Rovereket, de akár egy Hyundai Tucsont vagy Toyota RAV4-et. (Most az ilyen alsóbb-kategóriás Renault meg Dacia modelleket ne soroljuk már a normális SUVok közé) Magasan jobb őket vezetni mint egy hagyományos 5 ajtósat vagy szedánt. Főleg amiatt mert jóval magasabban ülsz a volán mögött. Azt meg még a bolond is tudja hogy a legtöbb városi terepjáró kiváló menettulajdonságokkal rendelkezik, stabil futóművel és nagy súlyából adódóan erős tapadással. Nehogy már megpróbáld beadni hogy rosszabb egy normális SUVnak az úttartása mint akármely más alsó-katerógirás olcsó tucatautónak. Nevetséges. Könnyebben borul kanyarban? :D Hát nem tudom én még egyszer sem borultam fel az X5-mel. Pedig már megvan lassan ötödik éve. Tény hogy erősebben meg kell tartani az autót, de a nagyobb súlyából adódóan jobban is tapad az aszfalthoz. Ugyan ez a helyzet emelkedőkön is. Az meg hogy erőltetni kell őket autópályán? Az hogy "nagy felülethez nagyobb a légellenállás" párosul evidens, de ettől függetlenül még nem kell őket jobban erőltetni. Fogyasztásban több lesz egy picit valóban, de attól még jól mennek. Plusz ezen autókat általában nagyobb dízel motorral is szerelik fel, így a kedvezőbb fogyasztás elérése igazán autópályán lehetséges. Na de mindegy, nem érdekel ha nem értesz velem egyet. De ha kipróbálnád valamely felső-közép kategóriás német prémium márkás SUV-ot, más lenne a véleményed.
2016. máj. 12. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
33%

Nem utáltam szerintem csak divat szidni őket. Csak sokáig nem értettem hogy mi értelme van egy SUVnak. Szokták mondani hogy erre se jó arra se jó álterepjáró.


De jobban mögé nézve a dolgoknak mára rájöttem hogy SUVot kellene venni. Hogy miért amellett vannak érvek.


Egy átlag SUVnak erősebb a futóműve mint egy átlag autónak. Ezért a magyar utakra ideálisak. Nem olyan szarok a magyar utak amilyennek mondják őket de na azért könnyen bele lehet találni véletlenül a kátyúba.


A belső terük nagy. Minimum akkora mint az egyterűek belseje de a legtöbb még tágasabb. Utazáskor jól jön.


Biztonsági szempontból is jobb mint egy átlag autó mert masszívabb. Egy SUV nem egy betonkocka de jobbak benne az esélyeid.


Ezen kívül aki sajnálja az autóját amikor a parkolóban hagyja bárhol akkor ebből a szempontból is biztonságban érezheti magát mert a SUVok magasabb építésűek. Azok az autósok akiknek az átlag magasságú autójához már nekicsapta egy másik autós az ajtaját és ezzel kárt és bosszúságot élt át az értékelni fogja ezt a szempontot is. Az ilyen kis balesetek vagy a parkolós meghúzások és koccanások is sokszor csak a küszöbvédőt érik.

2016. máj. 12. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
10%

# 7


Azért jó nagy sületlenségeket beszélsz - remélem ezzel nem árulok most el újdonságot...


Először is egy új X5-ös menettulajdonságait ne egy "más alsó-katerógirás olcsó tucatautó"-hoz hasonlítsd. Hanem mondjuk egy azonos árkategóriás autóhoz. Mondjuk "sportautóban" egy M2-höz, utcai autóban pedig egy 5er limuzinhoz. És kb. 2 utcasarkot kell menni, hogy rájöjj, hogy a SUV-od lassabb, rugalmatlanabb és összehasonlíthatatlanul instabilabb az autón, mert rosszabb a tapadása a magas súlypont miatt. És nem, ezt nem kompenzálja a súlya, de cserébe pont a súly miatt rugalmatlan és lassabb azonos motorral....


Aztán:

Egy 5-ös touring csomagtere max. 1670 liter. Az X5-é 640.


Fogyasztásról 20 milliós autóknál szvsz teljesen értelmetlen beszélni, de az is egyértelmű, hogy a nagy kasztni és a rossz légellenállás miatt a SUV többet fogyaszt.


A töréstesztje mindnek 5*, a rollover tesztje rosszabb a SUV-nak, de ez jóeséllyel nem mérvadó.


Terepre meg pont annyira nem jó egy X5 mint egy sima 5er x-drive, a rossz út meg pont ugyan úgy megeszi a légrugós soklengőkaros futóművet, mint egy limuzinon.


Szvsz a SUV-oknak csak egy értelmük van - van, akinek jobban tetszik. Kb. ennyi, praktikus előnye nincs.


Ja, és mielőtt belekötsz, hogy biztos zsigulival járok:

Egy Volvom és egy BMW-m van.

2016. máj. 12. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
35%
A SUV mindössze egy státuszszimbólum. Fäsznövelő. Városban értelmetlen használni, terepen meg nem áll helyt.
2016. máj. 13. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!