Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Moszkvics valóban Opel?

A Moszkvics valóban Opel?

Figyelt kérdés

Üdv!


Pusztán kíváncsiságból, de mi a véleményetek a Moszkvicsról mint márka?


Úgy hallottam a régi Opel Kadett másolata a Moszkvics 400as. Ezek szerint a későbbi szériák is magából az Opelből indulnak ki mint továbbfejlesztett változat? Ezt úgy értem hogy az Opel adta a Moszkvics autó alapjait?



2016. ápr. 27. 23:07
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:
6osnak nagyon köszönöm. Ezekről olvastam én is, viszont jól megválaszoltad a kérdéseimet egy két kiegészítéssel.
2016. ápr. 28. 12:50
 12/18 anonim ***** válasza:
56%

A Zaporozsec a hasonlóságok szempontjából eléggé szerencsétlen kisautó. Az első prototípusokban négyhengeres, léghűtéses bokszermotor dohogott a Fiat 600-ra emlékeztető (de kicsit megnyújtott hátuljú) karosszériában, sőt, mi több, gyári reklámgrafika is készült ezzel a motorral. El is nevezték nyugaton Volksfiatovicsnak a kozák rettenetet. Aztán mire megismertük a ZAZ 965-öt, egy teljesen új V4-es levegős motor küzdött benne a kilogrammokkal. A későbbi 968-nál a modernebb bódé kifejlesztése közben valószínűleg jó sokszor láttak NSU Prinzet a mérnökök, bele is égett a memóriájukba.

A GAZ M-21 (leánykori nevén: púpos Volga) esetén már nem egyértelmű a származás. A Simca-verziót még nem hallottam, de tényleg van hasonlóság. Viszont az 1953-as Ford-kínálat több tagjára is erősen emlékeztet a Nyevzorov-féle karosszéria. A Ford Crestline és a Mercury Monterey akkori kivitelei messziről könnyen összetéveszthetőek a szarvas nélküli Volgákkal.

Nem volt ez idegen a Szovjetunióban, szerettek másolni, mert saját erőből nem sok értelmeset tudtak összehozni (a Zaporozsec például saját fejlesztés volt, olyan is lett). A GAZ-13 Csajka például az 1955-ös Packard Patrician formáját "örökölte" jól megnyújtott tengelytávval és a lemezek alatt is amerikai beütésű technika dolgozott. Igaz, az már nem egy az egyben a Packard másolata volt, több típusból legózták össze a gépészetet. A ZiL-111 esetén is a Packard formaterve volt a kiindulási alap, ott is mindenféle amerikai hatású alkatrészeket rejtett a karosszéria. A jó tizenöt évvel korábbi ZiSz-110 a Packard 180 (nahát!) kicsit átdolgozott másolata volt - az egyelőre nem derült ki, hogy megvették-e a licencet vagy anélkül dolgoztak a derék szovjet elvtársak. Korábban a GAZ-M20 Pobjeda és a GAZ M-12 ZiM oldaltszelepelt négy- és hathengeres motorjai is ilyesmi módon készültek: addig néztek egy Chrysler-erőforrást, amíg hasonló jutott az eszükbe. Érdekes, hogy előtte a GAZ-AA-nál még inkább megvették a licencet, később szoktak le erről.

De nem végleg: a '60-as évek elejére eljutottak odáig a derék szovjet elvtársak, hogy a lopott rajzokból és szétszedett autókból visszafejtett technológia nem nagyon működik, így inkább nekiálltak licencet vásárolni. Szép példa volt erre a Fiat-együttműködés, ahol az olaszok rettenetesen lehúzták a szovjet felet, de mint tudjuk, Vittorio Valletta, a projekt szellemi atyja nem véletlenül hívta ezt "az évszázad üzletének" (és nem véletlenül lett már életében legenda). Nagyjából ekkor indult be a Fiat terjeszkedése a KGST-n belül: 125 az FSO-nak, 126 az FSM-nek, 128 a Zastavának (de ott már korábban is készültek Fiatok) - de ez már egy másik sztori.

2016. ápr. 28. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
Végre egy értelmes kérdést is látok itt.
2016. ápr. 28. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
Fiat Lada Seat Polsi Fiat és volt még egy testvérük aki nem jut eszembe szinte egyforma autókat epìtettek.
2017. márc. 3. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
Fiat 124, Seat 124, ( később fiat pandát vette meg a seat marabella néven forgalmazta)lada 2101 , Polskifiat 1500,
2017. márc. 5. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 veterán vas ***** válasza:

No azért ne vedd ennyire egy kalap alá.

Az, hogy "szinte egyforma autót épített" vagy a "megvásárolta a gyártási jogot" nem teljesen ugyan azt jelenti.

Lásd a 125p. jelű nálunk csak nagypolszkinak nevezett autók két első sárvédőjén ott virított a "licencia Fiat" felirat. Az orosz Lada (zsiguli), vagy a spanyolok Seat és a jugoszláv Zastaván nem látod ilyesmit.

/pedig ezek is Fiat ősöktől erednek/


Ahogy a Vauxhallon sem látsz Opel emblémát, pedig....;)

2017. márc. 5. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

Ezen az alapon akkor a Lada meg valójában Fiat.

Megvették a licencet és továbbfejlesztették. Az iparban akkor is, ami is van erre példa. Sőt ipari kémkedés, koppintás is van a mai napig. Ha valami új dolgot kitalál az egyik autógyártó, pár éven belül szinte az összes többi alkalmazza. Vagy a saját szememmel láttam mikor az egyik helyi pláza egyik márkás ruha üzletébe beballagott a kínai boltos és suttyomban fotózgatta a kirakott ruhákat, cipőket. Gondolom küldi haza, hogy ilyet kell gyártani, pár hónap múlva meg megjelenik a hasonló termék a boltjában/kínai piacon.

Nem olyan meglepő dolog ez, rég óta működik.

2019. júl. 13. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

"Ahogy a Vauxhallon sem látsz Opel emblémát, pedig...."


Ez nem teljesen jó példa. A Vauxhall nem egy Opeltól teljesen független gyártó. Gyakorlatilag egy az egyben a jobb kormányos Opel-t hívják így Angliában. Az emblémán (és a kormány helyén) kívül teljesen ugyan az az autó. Minden alkatrész ami nem köthető a jobbkormányossághoz, cikkszám szerint is ugyan az, teljesen csereszabatos, ugyan azoknaka beszállítóknak a terméke. Amerikában ugyan ez Buick, Ausztráliában Holden emblémával és néven fut. Nem véletlen a totál egyezés, az anyacég közös, a GM (volt).

Az Opel és Moszkvics, Fiat és Lada, stb viszonylatban ez nem mondható el.

2019. júl. 13. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!