Vettem egy új Ford FOCUS Combit! Valóban kell olajat cserélni 2000 km-nélkül?
Az autót 2015- Májusban gyártottak én viszont ez év Március 17-én vettem, a kereskedő azt mondja hogy 2000km-nél le kêne cserélni az olajat mert sokat állt az autó! A csere intervallumát 20 000km vagy egy év, ezt mondták, valóban így van vagy csak egy kereskedői fogás?
Cseréljék olajat vagy ne?
nézd meg a szervizfüzetet,benne van az 1. olajcsere időpontja tehát ez a mérvadó.
ettől függetlenül nem tartom tisztességes eljárásnak,szerintem elvárható lenne hogy 1 évig ne kelljen szervizbe menni(hacsak a futott Km nem indokolja.)ezek szerint az 1. éves karbantartás is esedékes lenne?
"ezek szerint az 1. éves karbantartás is esedékes lenne?"
Szerintem már éves szerviz nem nagyon van, csak futás alapú. Az olajnál meg mindenhol az az előírás, hogy X ezer km VAGY Y év ( ez utóbbi futástól függetlenül).
Ha ez mondjuk 30 000km vagy 1 év és 1 éve áll a kocsiban az olaj, de az autó csak 17km-t ment...
Végül is nem kell azt cserélni, csak épp ezzel a mutatvánnyal élből ugrik a garancia is.
"itt a lényeg az olajon van nem értem hogy a viszkoritását elveszti ha áll a szalonban 10 hónapot? "
A viszkozitását valószínűleg nem veszti el. A motorolaj nem tisztán valamilyen homogén szénhidrogén származék, hanem alapolaj és adalékok keveréke. Az adalékok egy részénél lehet probléma, ha szabad levegőn mozgás nélkül áll elég sokáig. Gyártás és csomagolás után, az olaj légmentesen lezárva várja a felhasználás időpontját. Lehet nem lesz semmi gond az olajjal ennyi állás után is, lehet nem fog úgy tapadni a kenendő felülethez és minden indításnál köszörülöd a hajtókarcsapágyat... Ezt mi nem tudjuk, a kereskedő sem tudja, viszont a kereskedőt kötik a gyártói előírások és a kereskedő vállalja feléd a gyártói garanciát. Elállhatsz az olajcserétől illetve a garanciális idő alatti márkaszervizeléstől, viszont ha ez idő alatt bármilyen garanciális problémád lenne akkor a gyártó és a kereskedő gyakorlatilag majd beint neked és rettentő sokat buksz majd. Lehet a kocsiban csak 2000km van, de az sem kizárt, hogy valamelyik alkatrésze öntési zárványos, hibás, nem jól rakták össze stb, beállhat egy motor 20 000km-en is.
Te most vettél egy gyakorlatilag új autót pár millióért és tényleg egy 30 000Ft-os olajcserén fillérbaxóskodunk? :D
"Megemlítem hogy millió km fölött mentem autóbusszal a hátam mögött 50 utassal, hát ezért nem értettem ezt a kereskedői fogást !"
Attól, hogy buszt vezetsz még nem vagy sem vegyészkémikus, sem vegyészmérnök sem fejlesztőmérnök a Castrolnál, ahogy én sem. De ha jól sejtem, a te munkád az hogy úgy vidd el A-ból B-be az ötven embert, hogy minden kockázatot a lehetőségeidhez képest minimálisra vagy nullára csökkents. Most 5-6 liter olajon kockáztatnál egy garit?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!