A gyári DOT3-as fékfolyadékkal szerelt autót fel lehet tölteni DOT4-el? Vagyis rátölteni úgy kb 1 decit mert a minimum közelében van a szint. Arra a kupakra DOT3van írva meg valami angol szöveg amit nem értek.
Nem, nem mini. Milli, mint milliméter. A "miniméter" aranyos népi szóképzés (há' olyan, mint a méter, csak kicsi), de nem helyes.
A betét kopottságát bizonyos típusok jelzik is: ha a betétekbe belesütött fémcsap hozzáér a tárcsához, letesteli a kézifék (vagy ha van ilyen, akkor a fékrendszerhiba) visszajelzőjét, ami onnantól folyamatosan világít. De ezt nem muszáj megvárni. Egyébként aki először látja, annak csalóka a fékbetét képe: a tárcsafékek betétjén a fém hordozó igen vastag, a kopóréteg új korában is csak akkora vastagságú, mint a fém, a kopott betéten sokszor nem is látszik. Ezért sokan járnak úgy, hogy bekukkantanak a nyeregbe, látják, hogy jó vastag a betét és nem veszik észre, hogy amit ők vastagságnak hisznek, az az acéllemez a betét hátulján.
ha megnézem lefotózom feltöltöm megtudja nekem nézni hogy úgy kb milyen állapotban van, vagy ehhez ilyen fékhatás mérések is kellenének?
Nem nagyon értek hozzá csak érdekel, mert ezen életek múlhatnak.
Persze, nem kell hozzá mérés.
Ha még van rajta 6-7 mm kopóréteg akkor még ok, persze ne legyen megrepedezve.
Ha csak 3-4 akkor már jobb lenne cserélni.
Próbáld megmérni pl. tolómérővel vagy akár vonalzóval valahogy.
Ja és a legvékonyabb számít.
Hát éppen határeset 7 milliméter kicsit több igazából a 7 és a 8 közé esik de lehet h mérési hiba, vastagnak tűnik , de majd lecseréltetem ha átmegy a műszakin júniusban addig kell csak kibírnia. Fecskendővel és tűvel tettem bele a naftát párszor fordultam mire 5ml fecskendővel kívántig töltöttem egy nagyon picit a matrica felső holtpontja fölé biztos ami biztos na meg dobhatom el a megmaradt 4,5 decit...
Még egy kérdésem lenne ha nem baj kicsit más tészta, elvileg ebben az autóban nincsen pollenszűrő ,bár lehet hozzá venni, ahogy néztem interneten a többi fajtát a kesztyűtartó mögött vagyis anyós ülésnél az anyós lába fölött van egy tok ami méretileg és úgy pont stimmel de a baj hogy nem tudom kinyitni nincs semmi patent vagy ilyesmi, akkor most az mi lehet mert ha az a szűrőház és bele lehet tenni akkor lehet kivágom onnan vonal mentén felnyomom neki azt a szűrőt mert idegesítő hogy nyáron kész ledarált faleveleket tol az ember arcába ami szerintem balesetveszélyes. Remélem belelehet tenni ha már van neki valamiféle hely ott.
Köszi az eddigi segítséget is!
A képeid elég furcsák én nem ismerem fel rajtuk a fékbetétet. Biztos tudod, hogy mi az és hol van?
Ha igen és a fém lap és a féktárcsa közt van 7-8 mm kopóréteg akkor az tökéletes.
Feltöltötted olajjal a tartályt . Kész.
A maradék olajra tekerd rá a kupakot és haszmálhatod később is. Nem lesz annak baja, sok dolog túl van lihegve az autók körül.
Van olyan típus amibe bele lehet faragni a pollenszűrőt utólag, én még nem próbáltam.
ja a képek a pollenszűrő helye. ok.
Kivágnám és belenéznék, több mint valószínű, hogy bele lehet tenni.
Aztán lezárni a nyílást, pl. vágsz oda egy kicsivel nagyobb műanyag lapot, szélét körbe megkened sziloplaszttal és pár kis csavarral rögzíted. Vagy ahogy jónak látod.
Ugyanígy visszazárod ha mégsem lehet.
megnéztem a fékeket a kerekeket megpróbáltam leszedni de igen kattogott is visszahúztam,nem mertem aztán felemeltem kézzel eltekertem úgy h a kamera lássa a jobbot is és a balt.
Ezek a fékbetétek most meg nem mondom hogy melyik kép a bal kerék és melyik a jobb, de mindegyik itt van.
Ne haragudj hogy így van megfogalmazva de pár szót kihagyott ,most hogy így olvasom..
A kerekeket nem mertem leszedni mert amikor meglazítottam a csavarokat akkor úgy kattogott és inkább visszahúztam amilyen erősen csak tudtam, na de mindegy utána felkaptam az emelővel legalább megnéztem hogy ha mégis kerék csere lesz hogyan kell, így eltudtam fordítani a kerekeket, nem tudom hogy az természetes e hogy kicsit szorul, mármint ahogy tekertem nem simán forgott hanem olyan szorulós vagyis nem nagyon mert mutató újjal eltudtam fordítani de ez is eléggé megnyomhatja a fogyasztását úgy érzem, de ha ilyennek kell lennie hát ilyen. Most ne haragudjon meg de kicsit elkanyarodom a keréktől a pollenszűrőhöz megnéztem azt a dobozt kifúrtam megnéztem lámpával majd benéztem kamerával le is fotoztam a következőben ha tudom elküldöm na van neki vezető sínjei mármint a pollenszűrőnek úgy érzem meg lehet csinálni mert lehet hozzá venni majd veszek hozzá ,de mivel az autó nem klímás de gondolkodom rajta hogy kéne tudom nem éri meg mert olcsóbb lenne egy olyat venni amiben már benne van de én szeretem a kihívásokat , na mindegy meg mégis csak ez az autó az aminek nálam érzelmi értéke van hiába van nála jobb mert csak az van , de azért rosszabb is van, na ugye(elnézést ha nyelvtanilag nem helyesek a mondataim!) visszakanyarodok a klímához, azon gondolkodtam hogy ha ott a szűrő meg valami cucc van a motortérben és be van tömve megnéztem egy ugyan ilyen típust amelybe bele lett gyárilag szerelve a légkondi abban pont oda mennek a csővezetékek akkor gondolom ott kell lennie a belső egységnek nem is tudom talán klíma hőcserélőnek hívhatják. tulajdonképpen most jó kedvem lett hogy nem kell agyon műteni ,mert megvan a helye csak nem vágták ki a gyárban azért mondjuk haragszom.de ezt megoldom. Lehet már unja a sok kérdésemet kérem ne haragudjon ,de azt megtudja nekem mondani hogy utólag beszerelt központizárral (GIORDON V686) átmehet e a műszaki vizsgán?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!