A gyári DOT3-as fékfolyadékkal szerelt autót fel lehet tölteni DOT4-el? Vagyis rátölteni úgy kb 1 decit mert a minimum közelében van a szint. Arra a kupakra DOT3van írva meg valami angol szöveg amit nem értek.
A szöveg nem bonyolult: "Warning! Use only DOT3 brake fluid from a sealed container. Clean filler cap before removing". A fékfolyadéktartályok sapkáin általános ez a figyelmeztetés, magyarra fordítva: "Figyelem! Csak bontatlan csomagolásból származó DOT3 fékfolyadékot használjon! Tisztítsa meg a betöltőnyílás fedelét, mielőtt leveszi!". Meg is van az oka mindkét figyelmeztetésnek. A fékfolyadékot lefóliázott szájú flakonban árulják, a fólia feltépése után nedvességet köthet meg a levegőből, onnantól csökken a forráspontja. Ezért nem egyenértékű az új folyadék a műhelyben-garázsban évek óta álló "nincsen annak semmi baja, há' még a színe is olyan" lével. A másik figyelmeztetés is fontos: a poros, retkes, olajos fedélről kosz hullhat a fékfolyadékba, amit a fékberendezés alkatrészei nem szeretnek. Csiszolja a főfékhenger és a munkahengerek dugattyúit, koptatja a karmantyúkat, dugulást okoz, tönkrevágja az ABS nyomásszabályzóját.
A DOT 3 és a DOT 4 ugyanolyan, polietilén-glikol alapú fékfolyadékok, csak a DOT4 adalékolása más, mert magasabb a forráspontja. Rá lehet tölteni a DOT 3-ra a DOT 4-et, a gumialkatrészeknek bírniuk kell. DOT 5-öt viszont tilos használni, az szilikonalapú. Egyrészt nem nagyon keveredik a DOT 3-mal és 4-gyel (meg a DOT 5.1-gyel), másrészt a polietilén-glikolnak ellenálló gumik a szilikontól néha csúnyán megduzzadnak, tönkrevágva ezzel a fékrendszer működését. A következő folyadékcserénél majd vagy visszaállsz DOT 3-ra (ha lehet még kapni, mert én nem nagyon láttam mostanában), vagy marad a DOT 4, ha nem okozott semmiben kárt.
Igen, ahogy a koléga írta.
Töltsd rá nyugodtan.
Meg ha esetleg szerelőnél jársz kukkantson rá a fékbetétekre.
A fékolajszint azért csökken mert a fékbetétet kopnak / munkahenger dugattyúja kijebb jön / féknyeregben több fékolaj fér el.
#4
A tartály nyakán van a max jelzés de a matricáig is jó, mindegy.
Ha esetleg fékbetétet kell cserélni akkor a munkahengereket visszanyomva a felesleges fékolaj úgyis kifolyik vagy kiszívják.
Tudom, így értelmetlennek tűnik az egész utántöltés, akár várhatsz is a feltöltéssel amig ellenőrzik a fékbetéteidet.
7
A fémlapon lévő kopóréteg újonnan kb 10 mm vastag.
2-3-4 mm-est már cserélni szoktuk.
Akkora az anyag már nagyon elöregedett esetleg repedt.
7
Gondolom műszaki vizsgán 2 évente azért megnézték de ha most került hozzád elvihetnéd egy szerelőhő átnézetni, hogy tudd hányadán állsz vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!