A kettős tömegű lendkerékkel mit lehet kezdeni?
Ha tönkremegy belehet tenni helyette egytömegűt, esetleg felújítani? Bontott autóból nem érdemes venni?
Ha használtan veszek autót valahogy meglehet nézni hogy milyen állapotban van?
VW Sharan 1.9 PD TDI 2003 van
Nem cserélheted hagyományosra. Nem tudod leellenőrizni milyen állapotban van. Csak annyit tudsz megnézni hogy rossz-e (csattan) vagy még nem esett szét.
Mielőtt majmot veszel nézd meg telik e banánra is.
A DMF-et ki lehet cserélni másikra, néhány típushoz pedig lehet kapni átalakítókészletet. Ebben egy egyszerű, egytömegű lendkerék van, hozzá pedig rugós kuplungtárcsa jár, hogy legyen, ami elnyeli főtengely lengéseit (működési elvét tekintve ugyanaz, mint a hagyományos lendkerék-kuplungtárcsa páros).
A DMF állapotát lehet ellenőrizni: ha elinduláskor valami gyanúsan csattan, nagy a baj. Ha leállításkor hallasz koppanást, csattanást, akkor is van probléma. Ha semmi ilyet nem tapasztalsz, akkor vagy jó még a lendkerék, vagy Ügyes Jóska összehegesztette a két felét "eladásig jó lesz az" jelszó alatt. De ha még jó is a lendkerék: ez nem azt jelenti, hogy nem fog hamarosan megreccsenni. Hiába látod az órán a 110-120 ezres futásteljesítményt, az a valóságban akár 300 ezernél is több lehet, az pedig már elég hozzá, hogy elhalálozzon a lendkerék. Ha van számla az újról, az jó támpont, de ha "csak úgy" emlegeti az eladó, hogy kicserélte, azt nem kell elhinni.
Igen, természetesen, az összes kettőstömegű egy időzített bomba és ha még nem szar, amint megveszed beadja a kulcsot...
Egyébként a diagnosztikát nagyjából leírták. Szerintem ehhez a Sharan-hoz is van átalakító szett, amivel belemegy a sima is
Nem minden kettostomegu cserélhető le egytomegure.
Pl. Van sok auto ahol ma a szijtarcsak is kettostomeguek!
Komoly hajtastechnikai ismeretek nélkül kar is belemenni a "miértbe".
Van olyan kocsi is ahol csak a klimaval szerelteknel volt kettostomegu se a klimanelkulieknel nem.
Hajtasrendszert tervezi bonyolultabb, mint egy rövid írás itt.
még egy kis matek:
kb. 300ekm a kettőstömegű üzemideje
kb. 150eFt az ára
(átlagos közép értékeket írtam)
Na most picinyeim ez 0,5Ft/km vagyis 50Ft/100km.
Ez azt jelenti, hogy a mostani üzemanyagárakon(300-400ft) ez 1,5decibenzin ára minden 100km után!!!!!
Akinek 1,5deci "túlfogyasztás" költsége gond az ne vegyen autót!!!!!!!!!
Azt se tudhatod mikor lukad ki a hűtő, fűtőradiátor vagy mikor szakad ki egy szilent esetleg mikor megy tönkre a légtömegmérő, stb.
visszatérve a kettőstömegőrúl egytömegűre megoldásoknál, nem minden az, hogy van az egytömegű tárcsáknál rugó.
Ugye van olyan is mikor a felni közepén tesznek 1db. súlyt és van amikor a két szélére 1-1db. -t és matematikailag elméletileg mindkettő jó egyszerű számításokkal de a valóságban egyik esetben néha ráz a kerék bizonyos kerékfordulatszámon fordulatszámon.
Egy egytömegű lendkerékkel lehet épp felére csökken a főtengelycsapágyak élettartama az indítási üzemekben(tehát ha két tömegűvel kibir 8888888888indtást akkor egytömegűvel csak 4444444444 indítást), ugye az alapjárat alatti fordulat csak indításkor és leállításkor van jelen, ami egy dízel esetén még kritikusabb, mint a benzinesnél!!!
további jó kokányolást, ha majomra tellik vegyetek neki banánt is!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!