Alfa Romeo 156 vagy Alfa Romeo 166?
Ha szereted az orális szexet a 166-os neked lett kitalálva!Ha kevésbé szereted,de néha napján nem veted meg,akkor a 156-os a te autód!
De a twin spark motorok(pont amit te emlegettél)mindkettőben kerülendők!Erejük kevés ekkora testhez,és mellé még zabálnak is!
Mindkettő futoműve gyakorlatilag fénysebességgel kopik a magyar utakon!A 156-os hatsó futóműve külön élmény a bontottan beszerezhetetlen,újonnan horror drága "pálcákkal"!
Ezekre az autókra különösen érvényes az a szabály,hogy csakis jó állapotú,karbantartott,lehetőség szerint ismert előéletű példányt szabad csak venni!Másképp átkozni fogod a napot amikor aláírtad az adásvételit!
Na már megint az Alfa sztereotípia. Amikor valaki kiír egy Alfás kérdést ide, már jönnek a negatív jelzők az autóval kapcsolatban, hogy milyen hamar elromlik, mekkora szervizlakó stb. A környezetemben viszont nem ezt tapasztalom, sőt... Nyilván vannak olyan roncsok, amiket nem szabadna megvenni, sokan mégis megteszik, mert olcsó, majd jön az orális szex rész.
2 munkatársamnak is Alfája van. Egy facelift előtti 156, és egy utáni 147. 4 éve használják, eddig csak a kötelező olaj, szűrők, vezérlés lettek cserélve, a 156-ban vezérlésmódosító, és egy defekt miatt a gumi. Hibátlanul működnek, pedig nem 1-2 évesek.
A fogyasztásukat el kell fogadni. Sosem fognak 5-6 literből megállni, még a dízelek sem. De aki szereti ezt a márkát, azt nem fogja érdekelni.
A vezetési élmény merőben más, mint más autóknál, köszönhetően a futóműnek. Az igaz, hogy nagyon hamar tönkre tudnak menni, köszönhetően a magyar csodautaknak. Aki járt már az olaszoknál, tudja, hogy milyen utakra tervezték. A lengőkar csere ráadásul elég időigényes művelet, így megkérik az árát is, ha nem te magad végzed el.
Az általad említett modellek közül biztosan egy 156 SW-t vennék, 2004 körülit, de ahhoz nem elég a 700 ezer. A 166-ot nem ismerem, csak látásból. Belülről nekem nem tetszik, a 156 sokkal szebb.
Azt az 1.6-os motort gondold át mégegyszer...
Kicsit gyenge a 156-oshoz is, viszont cserébe nem túl takarékos. Egy 166-oshoz meg pláne az lenne, de szerencsére a 166-ban a 2.0-ás a legkisebb...
Először azt döntsd el, hogy nagy bálnát szeretnél, vagy elég egy közepes méretű autó is megteszi. Vezetési élményben mindkettő jó, de ha a sportosság a lényeg, akkor a 156-os a befutó. Az 1.6-os motort hanyagolnám, gyenge viszont sokat fogyaszt, a 2.0-ást sem szívesen választanám kicsit nyűgösebb tud lenni mint a kisebb TS-ek. Az 1.8TS viszont az arany középút, csak kicsit fogyaszt többet mint az 1.6-os és cserébe csak pár lóerővel gyengébb a 2.0-nál. Amire oda kell figyelni a TS motoroknál, hogy a gyár levitte 60ekm-re a vezérműszíj csere periódust, néha ennyit sem bír sajnos. A vezérlés módosító is ki tud szottyosodni amitől dízel hangja lesz (ha csak hidegen van dízel hangja, akkor hamarosan lehet számítani a cserére, ha melegen is, akkor már csere érett). Az olajcsere fontos ezeknél a motoroknál, minimum 10ekm-enként érdemes és ha nem is Selenia-t de jó minőségű olajat használni (egyébként meg könnyű kifogni olyan példányt ami szereti enni az olajat...). Ha a fogyasztás nem számít, akkor meg egyértelműen a V6-ost kell választani.
A dízelek koruk legjobbjai, a 2.4-esnek még a hangja is szép. Ezekkel nincs probléma, mint a TS-ekkel.
A futóműve évszázadokkal jobb a kategória társainál, de nem a magyar utakra való, aránylag sűrűn mennek tönkre a szilentek/gömbfejek. Az alkatrész árak átlagosak.
Hangszóró minősége? Mutass egy széria autót amibe normális minőségű hangszórókat raknak...
Ha Bose rendszer van benne, az valószínűleg a már hallgatható kategória, de jobb azt is cserélni és akkor olyan minőségű lesz benne amilyet szeretnél.
A karosszéria szeret rohadni, főleg a német/osztrák behozottak. Ezt érdemes átolvasni:
A 700eFt már az a határ amennyiért már ki lehet fogni jó állapotút is, de a vezérlés cserét annál sem érdemes elmulasztani vásárlás után.
Vásárláskor érdemes jól megvizsgálni, mert sok a lepukkant példány. Nem mondom, hogy lehetetlen olyat találni ami csak az élvezetet adja és nem lesz vele problémád, de könnyebben fel tudsz szállni a szopórollerre mint más autóknál.
Én személy szerint fél évig kerestem aktívan 156-ost 700 ezres kerettel. Az 1.8 2.0 benzineseket néztem. Végül egy olyan 1.8-as lett a befutó ami 500eFt-ba került, a karosszériája teljesen rendben volt, de motor, kuplung, futómű nem. A fennmaradó összeget csak alkatrészre költöttem, a szerelést én csináltam. Így a kereten belül maradtam és lett egy korrekt megbízható 156-osom. Ha ezekkel a hibákkal szervizbe vittem volna, akkor 1 mFt fölött lenne a ráköltött összeg. Ennyit senki nem adna egy 15..17 éves 156-osért. Talán ezért is van sok rossz állapotú. Egy biztos, ha veszel, akkor szeretni fogod (de az sem kizárt, hogy utálni is :O) ).
A 159-es 2.4-es dízel fogyasztása már megtartható 6 liter körül. Egyébként nekem is Alfa-m van, mindig is az volt. Mivel sokat megyek autóval nap mint nap, már 15 éve váltottam volna az Alfa-ról ha nem lenne jó, de az, eszem ágában nincs váltani. Pár napig használtam egy 2011-es Passat-ot, hát, oké hogy VW meg a megbízhatóság mintaképe, de nagyon messze áll az Alfa vezethetőségétől, meg úgy egészében az Alfa-tól. Mivel rohadt sokat kell vezetnem, 15 éve is az volt a cél, hogy egy jó, megbízható, és élvezetes autót vegyek és vezessek, ezért lett az Alfa. Ha ismered az olasz kocsikat, tudod, hogy mi kell neki, van pénz a fenntartásra is, akkor soha nem hagy cserben.
Amúgy jól írták fentebb, hogy az olasz utakra van tervezve. A sajátom összkerekes, amikor Olaszországba megyek, nem sajnálom azt a plusz 2 napot és párszáz kilométert arra, hogy a szerpentineken kicsit "csapassam" az Alfa-t vagy felugordjak San Marino-ba, igazából ott mutatja meg az összkerékhajtását az Alfa, ez az amit se egy japán, se egy német autó nem tud, lehet az Audi, BMW, Merci, bármi
ennyit a megbízható német és japán technikáról...
"Mindamellett megértelek, mert szép autók, és valóban megvan a varázsuk. De itt kb meg is áll a tudomány."
Hol is áll meg a tudomány? Az alfában már 1996-ban common rail diesel motor volt. Mikor a japánok még kamrás dieseleket gyártottak a Vw meg még ezt követően is a traktor pd-vel próbálkozott és csak pár éve ismerte be, hogy tévedett. Továbbá meg lehet nézni , hogy milyen versenymúlttal rendelkezik az Alfa. Egy hasonló múlttal rendelkező Japánt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!