Alfa Romeo 147 és 156-ról vélemény?
Kiválasztod amit keresel és olvasgatsz... itt körülbelül délutánra úgy a megszokott Jó az Alfa - Xar az Alfa vita lesz.
Mindegyik TS motor zabál, nem csak az 1.6. Ráadásul az 1.6 gyengécske is, mert a 156 pl nem egy pehelykönnyű autó.
Az Alfa egyáltalán nem rossz autó, csak sokan nem tartják karban őket, és akkor viszont morcos lesz, és előjönnek a hibái. Szeretni kell, törődni vele, és akkor meghálálja.
Az egyik hiba a futómű. Nagyon jó a menettulajdonsága az autónak, élvezet vezetni, más autóhoz szinte nem is hasonlítható. Viszont ha sorozatosan kátyúkba hajtasz, akkor hamar lengőkar csere lesz. Bár ha nem mész bele, akkor is lesz. :) Kényesek sajnos a magyar utakra.
A következő említésre méltó, a motor. A 147-nél a 2 literessel kell vigyázni, velük szokott inkább gond lenni, bár ezt én is csak úgy olvastam.
Az olajcserét szigorúan tartani kell, nagyon max 10 ezer km bármelyik típusnál. Selenia olajat ajánlatos használni, bár kicsit drágább az átlagnál. Néha nem árt cserélni a vezérlésmódosítót, mert könnyen bajt okozhat.
Személy szerint sosem vennék Alfát pl kereskedőtől. Mivel jóval igényesebb a karbantartásra, mint más márkák, ezért inkább csak Amore tagtól vennék, akik szerelmesek a járműveikbe, így nagyobb az esély, hogy valóban megkapták a törődést.
Soha ne a legolcsóbbat vedd meg belőlük, mert azok olyanok is. Persze az ár nem garancia semmire. A dízelekről nem hallottam sok rosszat, a benzines szokott inkább rakoncátlankodni.
Régebben én is 156-ot akartam venni, 2004 körülit. Nagyon szép autó, látszik az olasz dizájn rajtuk. Remélem SW-t nézel, azok az igazán szépek. :)
Köszönöm a válaszokat! :)
Witten86: igen, 156-ból az SW-t néztem :)
A műszaki tartalmuk közel azonos, ezért azt válaszd amelyik méretben jobban megfelel. Az 1.6-os sokat fogyaszt, cserébe gyenge. A 2.0 nyűgös tud lenni. Az 1.8-as az arany középút majdnem olyan erős mint a 2.0, de fogyasztásban az 1.6-hoz áll közelebb. Az 1.9 és a 2.4jTD, mindkettő jó motor, a 2.4-es ráadásul elég erős és még a hangja is jó...
Amire oda kell figyelni a TS motoroknál, hogy a gyár levitte 60ekm-re a vezérműszíj csere periódust, néha ennyit sem bír sajnos. A vezérlés módosító is ki tud szottyosodni amitől dízel hangja lesz (ha csak hidegen van dízel hangja, akkor hamarosan lehet számítani a cserére, ha melegen is, akkor már csere érett). Az olajcsere fontos ezeknél a motoroknál, minimum 10ekm-enként érdemes és ha nem is Selenia-t de jó minőségű olajat használni (egyébként meg könnyű kifogni olyan példányt ami szereti enni az olajat...).
A futóműve évszázadokkal jobb a kategória társainál, de nem a magyar utakra való, aránylag sűrűn mennek tönkre a szilentek/gömbfejek. Az alkatrész árak átlagosak.
A karosszéria szeret rohadni, főleg a német/osztrák behozottak. Ezt érdemes átolvasni:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!