Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem gyártanak kétütemű...

Miért nem gyártanak kétütemű autókat?

Figyelt kérdés
2016. jan. 21. 19:10
 1/9 k2k2k2 válasza:
100%
Viszonylag sokat fogyasztanak de a legfőbb ok hogy nem teljesítik az emissziós értékeket mivel elégetik a kenőolajat is.
2016. jan. 21. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

A kétütemű motornak egyszerű a felépítése, a kevesebb mozgóalkatrészből fakadóan kisebb a súrlódási veszteség és agresszív az erőleadás valamint kiugró a fajlagos teljesítmény.

CSAKHOGY ezeket az előnyöket a káros anyag kibocsátás miatt nemigen lehet összebékíteni az érvényes környezetvédelmi szabványokkal, ezért a kétütemű motorok már a motoros szánokból és a jetskikből is kiszorultak.

2016. jan. 21. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Értem. Többet fogyaszt. Viszont gondolom kevésbé szerviz igényes, olcsóbbak lennének hozzá az alkatrészek, olcsóbb lenne a komplett autó. Csak hát a káros anyag. Ez most olyan dolog, hogy egy 100 kilós kupac kerti hulladék elégetésével egy közepes méretű város levegőjét el lehet szennyezni, 90 millió köbméter levegőt. Itt a forrás [link] , elég érdekes, érdemes lenne elolvasni. Én falusi vagyok, tudom mennyi hulladék keletkezik, jóval több mint 100 kiló. Egy diófáról évente akár 500 kg levél is lehullhat. Az autóba meg ugye katalizátor, szinte csak Co2-t enged ki. Nem tudom mi értelme van betiltani a kétütemű motorokat. Aki autózik úgyis egy csomó pénzt, 200 forint jövedéki adót fizet az üzemanyag literjeként. Gondolom ez a pénz nem arra megy hogy megtisztítsák a levegőt a szmogtól.
2016. jan. 21. 20:17
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

2.!


Régen ezért szerették a Wartburgokat...

2016. jan. 21. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Kétüteműből is lehet kedvező károsanyag kibocsátásút, igazából csak annyi kell hozzá, hogy vagy direkt befecskendezés, vagy folyamatos feltöltés...


Előbbire volt is már példa hétköznapi használatban, utóbbi módszer meg nagy dízelmotoroknál használatos, mármint a kétütemű dízeleknél.

2016. jan. 21. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
71%
Nem kell betiltani, de ma már egy modern kocsiban a kétütemű motornak nincs létjogosultsága. Hidegen mindegyik 2T füstöl, mivel az olajat elégeti gyakorlatilag idővel eltömítené az egész kipufogórendszert, és akkor még nem is beszéltünk katalizátorról, vagy részecskeszűrőről. Szegény keverékkel ezt le lehet csökkenteni, de a 2T az kokszolt mindig is, mindegy hogy Trabant, Simson, vagy Yamaha... Aztán ott van a kedvezőtlen nyomatéktartomány a városi közlekedéshez, gyakorlatilag szarrá kellene pörgetni állandóan (nem mintha mostanában olyan hűde nyomatékos kocsik járkálnának a városokban). Alapjáraton és terheletlenül nagyon kiegyensúlyozatlanul jár, képzelhetnénk hogy mennyi idő alatt tenne tönkre egy kettőstömegű lendkereket. A motorfék hiánya szintén egy kedvezőtlen tulajdonság, ahogy a felengedett gázpedál utáni gázadás után is hirtelen ugrik meg egy kétütemű. A fogyasztása egy négyüteműhöz képest hatalmas, ez a köbcenti növekedésével egyenes (vagy talán négyzetesen...) arányos. Eljárt felette az idő lássuk be, hasonló kategória mint a Wankel motorok.
2016. jan. 21. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
azért nem úgy van az nagy hajókba, generátorokba a mai napig gyártanak kétütemű dízeleket
2016. jan. 22. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Igen, de a dízel kétütemű nem éget el motorolajat, ez nagy különbség. Sajnos a fogyasztás és az égés tisztasága, valamint a turbófeltöltés nehézségei miatt ezek se kerülnek személyautókba.
2016. jan. 22. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Mert környezettszennyező, és nagyon nehezen lehet tartani a károsanyagkibocsátási normákat, nem lehetetlen, de nagy teljesítménycsökkenéssel jár. Az oké, hogy az autóknál kivonták a kétüteműeket, de lassan kifogják a motoroknál is, ahogy a motorsportban már megtették.


Évekig versenyeztem külföldi amatőr bajnokságban egy 125-ös gyorsaságival. Eltelt pár év, és elkezdték telenyomni a mezőnyt a 250-es 4T motorokkal, aztán elkezdték szigorítani a dolgot, és kitalálták, hogy nem lehet tovább ólmozni a benzint, így ólommentes benzint kellet használni. Pár évvel később közölték, hogy a következő szezontól kivonják a kétütemű 125-ös motorokat a mezőnyből, itt is a károsanyag kibocsátásra fogták a dolgot, véleményem szerint azért jött ez a döntés, mert a 250-es 4T motorok képtelenek voltak azt a szintet hozni, amit a 125-ös Rotax-Aprilia tudott és amivel uralta a mezőnyt. A következő évet egy 4T Aprilia-val kezdtem, a felépítményt maradt ugyan az, amibe a 2T blokk került, csak a blokk helyére egy 250-es Honda blokk került. Rohadt gyenge volt a blokk a vázhoz, mivel az alap váz nehezebb volt mint a gyári 4T-seké, mert hogy kétüteműre blokkhoz volt építve ami jóval erősebb. Egy évet még versenyeztem a 4T-vel, de szezon végén kiszálltam belőle, utolsó futamon már el sem indultam, mert nem volt értelme, szar volt egész konstrukció, megölték a versenyt az újításokkal, utáltam a 4 ütemű motort, nem úgy viselkedett mint az elődje, lassú volt, alig volt benne erő.


3 évre rá már a MotoGP-ből is kivonták a kétütemű motorokat, ahogy Carmelo Ezpeleta fogalmazott, a technika dinaszauruszait. Tényleg a technika dinaszauruszai voltak, mert éveken át, évről évre lehetett egy kicsivel több erőt kipréselni a 2T motorokból, ahogy a Rotax szállította az újabb blokkokat, egy kicsivel mindig erősebb volt mint az előző szezonbeli, ahogy a Giannelli is egyre jobb rendszereket adott a motorhoz.

2016. febr. 12. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!