A kétütemű Wartburgokon hogyan működött a szivató?
A szívató egyetlen dolgot tud: dúsítja a keveréket. Lehet, hogy ettől felpörög a motor és az is lehet, hogy leáll.
A hideg motor szívató nélkül be sem indul, vagy ha beindul, hamar le is áll. Szívatóval megy, de a normálisnál magasabb az alapjárat. Ez van, csak így tud működni. Aztán ahogy melegszik, szépen vissza lehet tolni a szívatót, az alapjárat beáll normális értékre. Ha az MZ-en és Simsonon hidegen, szívatóval nem magasabb az alapjárat, mint melegen, akkor baj van, azoknak is így kell működniük.
Meleg motor esetén viszont a szívatót kihúzva az alapjárati fordulat csökken, a motor még le is állhat. Ekkor ugyanis semmi szükség a több üzemanyagra, a feleslegesen befelé borított benzin csak felborítja a keverési arányt. Ennek a Samarán és a kis kétüteműeken is így kell lennie. Ha a Samara motorja meleg és kihúzod a szívatót, nem szabad felpörögnie, sőt, egyenetlen, vergődő alapjáratot kell kapnod.
A Wartburgok is így működtek: hidegen kérték a szívatót, melegen szívatóra mindenféle érdekes jelenséget produkáltak: hörögtek, fulladoztak, néha lőttek egy-egy szép nagyot.
az egyik egy egyhengeres kétütemű, a másik négyhengeres négyütemű...persze motor--motor mondhatnánk, de más az üzemanyag összetétele, keverési aránya, égési módja..
egyébként minden stimmel...
az első hozzászóló profi tanácsot adott,azt kell beosztani.
Wartburg 3 henger két ütem :) (imádtam a hangját és a szagát )
Nem kötözködni akartam, csak pontosítani :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!