Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kereszt motor be tehető...

Lcnpowa kérdése:

Kereszt motor be tehető hosszmotoros platformba?

Figyelt kérdés
A kérdés adott, nekem van egy öreg passatom és a szakszerű turbósítás pénzesebb mint beépíteni egy másik TD motort. Hogyha ez a motor mondjuk egy G2, vagy Jetta2-ból jön ki (amiben a motor kereszt elrendezésű) beépíthető-e az én hossz motoros 1.6d-m helyére? Igen igen akkor már 1.9 meg minden de maradok a gyökereknél és a végletekig megbízhatóságnál és szeretem is az 1.6 kamrás konstrukciót, úgyhogy kérlek csak a kérdésre válaszoljatok ha van ötletetek vagy csináltátok már.

2016. jan. 19. 13:35
 1/10 TheCruve ***** válasza:

A mai világban már semmi sem lehetetlen...

Csak pénz és tudás kérdése az egész..

2016. jan. 19. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Talán a Googleról tanultál magyarul? Hosszmotoros platform. :D


Aranka már megint kezded?

2016. jan. 19. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Belerakni be lehet. (mindent meg lehet oldani) Más kérdés hogy ezt szakszerűen kivitelezni még drágább mint egy utólagos turbósítás.


Először is a technikai oldala: Az még egy dolog hogy a motort tartó elemeket is teljesen át kell rendezni, ez csak a kisebbik gond. A nagyobbik gond az az, hogy a komplett erőátviteli rendszert neked ahhoz a motorhoz kell igazítanod. Tehát a főtengely mozgási energiáját valahogy el kell juttatnod először egy váltóba, majd pedig onnan a kerekekre. Igen ám, de amíg egy keresztmotornak (szemből nézve) a jobb oldalán van a váltója, egy hosszmotornak a hátulján van. Kézenfekvő lenne a váltócsere. De mi van akkor ha nem fér el ott a váltó ahol kellene? Illetve ha el is férne, akkor az erőátvitel további egységeit hogy fogod rákötni? Átrakod az erőátvitel további elemeit is? Akkor lehetséges (nem is lehetséges, hanem 100%) hogy az erőátviteli rendszer elemeit vagy nem tudod szakszerűen rögzíteni, vagy pedig térbeli szempontból teljesen más helyen fognak állni, így össze sem tudod kötni. Gyakorlatilag majdnem hogy a nulláról akarsz indulni. Ehhez még az autógyártóknak is járműmérnökök egész hadára van szüksége, hogy ilyeneket megoldjon.


A dolog papírozási oldala: Gyakorlatilag ehhez már átépítési engedély kell, (mondjuk a turbóhoz is kellene) amikhez műszaki tervdokumentációk, teszteredmények, talán még prototípusok, stb. stb. is szükséges. Csak a papírozási oldala nem fog megállni egy millió alatt.

2016. jan. 19. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 veterán vas ***** válasza:

A technikai oldalról nézve:

házilag, nem lehet megcsinálni, de még komoly mesteremberekkel és jól felszerelt szakműhelyben sem tudod megcsináltatni olyan szinten, ahogy azt a vizsgabázison elvárnák.

A papírozással kapcsolatban van egy jó hírem:

ne aggódj, nem fog sokba kerülni, mert nem adnak ilyen jellegű átépítésre engedélyt. ;)

2016. jan. 19. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Az előbb válaszoltad valahol, hogy még nagyon jól megy az autó, akkor ne piszkáld inkább.
2016. jan. 19. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Nem értek az autókhoz, de nekem erről ez a vicc jut az eszembe:

Intelligenciavizsgálatott tartottak a rendőrök között. A feladat lényege, hogy háromszög és négyszög, illetve kör alakú tárgyakat kellett belehelyezni a megfelelő nyílásba. A vizsgálat eredménye az alábbi: a résztvevők 5%-a okos, a többi viszont rendkívül erős.

2016. jan. 19. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 TheCruve ***** válasza:
Discoveryn csináltak már ilyet :D hívd fel őket... vagy írj nekik mailt.
2016. jan. 20. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 veterán vas ***** válasza:
Bizony, azon a csatornán szép és gondtalan az élet. Nem is értem, miért görcsölnek az emberek hiszen minden probléma pofonegyszerűen megoldható. ;)
2016. jan. 20. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Kevés értékelhető választ kapsz, mert nem találsz olyat, aki ekkora marhaságba belefogott volna valaha.
2016. jan. 20. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Lajos91 válasza:
Úgy látom a válaszadók örömmel adnak használhatatlan válaszokat és csak a kötözködésről megy. Na íme. Igen beépíthető é meg is éri, mert a szívó 54 lóereje helyett kakpsz közel 80 lóerőt amit egy utólagos intercooler beépítésével akár tovább is növelhetsz. Az erőátvitelről veszekedni felesleges. keresztmotorról váltó le hosszmotoros váltó fel. ennyi nem nagy mutatvány. Egy valamire való szerelő megcsinálja max 2 nap alatt ha minden adott és nem jön semmi közben. Viszont az 1.6D turbósítása abszolút nem ajánlott mivel gyengébek a dugattyúk hajtókarok és a hengerfej. Plussz olajozófuratokkal rendelkezik a TD motor aminek hiányában a nagy hőterhelés miatt tönkremegy a szívó gépezet ha turbósítod.
2016. dec. 29. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!