Tudnátok motoros jogosítványszerzéssel kapcsolatosan segíteni?
22 éves vagyok, eddig nem volt tapasztalatom a motorokkal, viszont szeretnék vezetői engedélyt szerezni rá. Gondolom korlátlannal járnék már a legjobban, korom s ár miatt is. Nem lesz nagy ugrás, ezzel tanulok már az elején? Olvastam valamit, hagynak némi átmenetet a 125-ös és 500 cm3 között, ahogy tanul az ember... Tudtok ezzel kapcsolatosan valamit?
Idén csinálom a B-t, később kell nekem megint kreszt meg orvosit csináltatnom? Vagy esetleg rögtön mehetnék már a tanpályára?
Köszönöm a segítségeket, tippeket!
Próbálok érthetően fogalmazni. :)
Ha nincs még semmilyen motoros jogosítványod, akkor 22 évesen NEM lehet még "A" jogosítványod, majd csak 24 évesen.
Jelenleg "A2" jogosítvány csinálhatod meg. A motoros és az autós kresz 95%-ban megegyezik, de újra kell vizsgázni! NINCS kivétel!
Két lehetőséged van:
- "B" után egyből megcsinálod az "A2"-t, friss emlékekkel a kresz simán meglesz, "A2" jogsi pesten 70-75k
- Vagy ha betöltöd a 24-et, akkor "A" kategória, önmagában ez most pesten kb 100k
A motor "A2" esetén általában egy 400/500cm3 (kb 50Le) gép. Természetesen NEM arra fog elsőre felültetni az oktató, ha még nem motoroztál. Egy 125-ös géppel fogsz menni 1-2 alkalommal aztán felülsz a nagyobbra.
"A2"-ről "A"-ra bővíthetsz 2 éven belül kresz nélkül, "csak" vezetni kell. Jelenleg ez pesten 50k körül van ez a móka.
"A" esetén ugyanez a móka, csak nagyobb géppel, nagyon sok helye 600-as (Hornet) van. Ezekben azért már van erő!
Kb ennyi, ha kérdésed van keress nyugodtan.
Köszönöm szépen a gyors segítséget, igazán hasznos.
Valami esetleg lenne, akkor írok majd.
Kezdésnek mit javasolnál?
Aprilia RS125-öt meg Ninja 250-est néztem...
Nekem jobban tetszenek a gyorsaságik, de igazándiból minden motornak megvan a maga varázsa...
Attól függ mennyi pénzed van, illetve mennyit keresel.
Én pl. 1 évre vettem egy DT50-t (amikor még csak "B"-s jogsim volt) és azzal jártam, csak hogy szokjam. Teljesen mindegy, hogy 50 vagy 600ccm, az elv ugyanaz, csak utóbbi nagyobb és erősebb. :)
2. évben én már a GSR600-al jártam. Ha megvan fejben, hogy egy 200 kilós gépen ülsz ami 100Le!!! akkor lehet nyugodtan nagy motorral is kezdeni, de óvatosan!!!
Ha megvan a lehetőség és lépkedni szeretnél (mert pl tényleg soha sem motoroztál) akkor érdemes egy 250-es vassal kezdeni.
Gyakorlatilag a 125-ös és 250-ös gépek között 2-5Le különbség van, DE van plussz 5-15Nm nyomaték, ami sokat számít!
Unokaöcsém egy CBR250-est vett és szerelmes belé. Én is mentem vele egy karikat és tényleg aranyos gép!
Gondolkodtam nagyobb vásárláson, mivel elkerülné az ember az eladási deficitet meg nem kellene keresni a vevőt, hanem egyből egy 600-as lenne...
Viszont, úgy vagyok vele, hiába vagyok nyugodt, friss jogsival erős választás lenne.
Alapból szerintem van az emberben még félsz, pluszba még akkor egy "időzített bombán" ül az ember. :D
1-2 évig mindenképpen a kisebbel mennék, ring meg hasonló dolgok tervbe vannak véve. Szeretném minél jobban elsajátítani a kezelését...
A Ringen nem fogsz megtanulni motorozni ott csak esni fogsz! Vagy ha úgy érted, hogy a ringen tartott motoros tréningre mész, akkor helyes. :)
Ilyenre tessék elmenni, nem egy horror összeg, és sokat tanulhatsz. Szomorú, de a jogsi szerzés alatt NEM fogsz megtanulni nagyobb sebességgel kanyarodni. Gondolj csak bele, városban vezet az ember csak 40-50km/h-val. A való életben két város között ugye 90km/h korlátozás van. :)
Igen, ilyen tréningre gondoltam. Ellenkormányzás meg hasonlóak...
Néztem, B kategóriához képest nagyon keveset kell vezetni...
Nem egészen mert a "B" (rutin+forgalom) 10+20 óra, míg "A"-nál 10+17.
Ez ugye a papírforma!
Nekem pl. valóságban az "A" kb. 4+2 volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!