Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitol szorulhat az autom...

Khhmkhhm kérdése:

Mitol szorulhat az autom hatso kereke?

Figyelt kérdés
Szorul az auto jobb hatso kereke..mikor kuplungal tolatok vagy megyek elore(gaz nelkul) sipol a hatso jobb kerek. Es kuplungolaskor is neha fura hangokat ad ki. De csak a jobb hatso kerek..Mitol lehet ez? Az auto egy Opel Omega B

2016. jan. 15. 23:31
1 2 3 4
 21/32 A kérdező kommentje:
Es a kezifekbowdent hogy tudnam megnezni be e van szorulva? Rangassam meg a kabelt? :D vagy mikepp lehet megnezni?
2016. jan. 16. 19:43
 22/32 anonim ***** válasza:

Nem tudom az opelnél mennyire lehet hozzáférni, VW corradonál volt gondom, úgy ellenőriztem hogy kiakasztottam a féknyergen levő karból, behúztam, megjelöltem, majd kiengedtem. Részben magától visszament, a maradékot meg kb. 2 ujjal vissza tudtam húzni. Gondolom nem kell mondanom hogy ott a karral volt gond.


A mostani problémánál azt beszéltük a szerelővel, hogy mivel hobbiautó, és sokat áll, lehet hogy felújítom és pár hónap múlva megint rossz lesz. Illetve ha én csinálom, akkor tapasztalat hogy egy napom elmegy vele, ha meg ő akkor meg annyiba kerül mintha vennék egy brembo párost (kb 160 euró).

Maradt az, hogy megrendelem, 2 csavar meg a cső kicsavarása becsavarása plusz légtelenítés és kész.

2016. jan. 16. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 A kérdező kommentje:
Szoval akasztjam ki a bal oldali "kerekbol" a kezifek zsinorjat es huzzam be a kezifeket? Hat szerintem odaferni annyira. De akkor olcsobb lenne ha kicserelnem a tarcsat+nyerget es a betetet nem? (7200ft/darab a tarcsa +nyerget nemtudom a betet ara pedig 3600ft/drb)
2016. jan. 16. 21:23
 24/32 tothp ***** válasza:

Nem tudom hol van bekötve. a bowden végét kéne megtalálni és azt a kézifékkar húzásirányávan ellentétesen meghúzni. valószínüleg engedni fog.

Ha sokat jártál így vele, a betétcsere szinte biztos, féktárcsa esélyes.

Ezekkel a cserékkel önmagában nem oldod meg a problémát. De mivel a féket eléggé szét kell szedni, biztosan fény derül a hiba valódi okára.


Ha a bowden: egy alapos takarítás segíthet rajta, de akor már cserélni is lehet. Nem hiszem, hogy túl komoly tétel. A legmocskosabb helyen dolgozó alkatrész. Elég egy kis sérülés a burkolaton, beázik, berohad, télen befagy.


Ha a munkahenger harangja ereszti be a szutykot... Hát ott már több minden lehet. legrosszab esetben a dugattyú berágódik, nehezen mozog és/vagy elereszti a fékfolyadékot. Ez komplett fékfelújítást jelent.


Ez mondjuk angolul van, nem omega, de Opel és hátsó tárcsafék. hátha valami okasságot kihozol belőle:

https://www.youtube.com/watch?v=eETBGZZNHd4

2016. jan. 16. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 A kérdező kommentje:
A bowdent megprobalom megnezni akkor..a olaj az tuti atjon rajta mert kilazitottam a csavart es ahogy ralett lepve a fekre kispriccelt belole..a fekbetetet 100%hogy cserelnem kell a tarcsa meg egy darabig szerintem meg jo..szerintem is eselyes a bowden..holnap megnezem es ha nemtalalom a hibat akkor marad a szerelo..6000Ft ert megnezi mi a hibaja.Meg ha van valami otlet,hogy milehet vagy mit kellene nezni szivesen varom! Koszonom az eddigi hasznos valaszokat!
2016. jan. 16. 21:54
 26/32 anonim ***** válasza:

Bowdenból olaj? HOgyan? Ezt most nem értem.

Tárcsáért az nagyon olcsó, omegára mondjuk nem biztos hogy a legolcsóbbat tenném. Nekem hasonló kaliberű autóm van, először én is majdnem belementem hogy az olcsót teszem bele, de mondta a szerelő hogy polo-nál meg kisautóknál oké, de ezeknél jobb az ATE, vagy a gyári beszállító. Lehet nekem is ezért rázott a kormány, mert az előző tulaj eladás előtt cserélte, és valami olcsót tett bele. Már olyant is hallottam hogy ha nagyon olcsófajta, van ami egy nagyobb satufék után ütni kezd.

2016. jan. 16. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 A kérdező kommentje:
:D nem a bowdenbol hanem a feknyeregtol jon az olaj... En Textar markajut tudok bele szerezni ez allitolag eleg jo. Brembot szerettem volna de 3x os az ara +ha jol tudom nemis mindegy milyen betetet teszek brembohoz,mert ha olcsot teszek bele nagyon koptassa es furab fog fogni a fek.
2016. jan. 16. 22:21
 28/32 anonim ***** válasza:

Én kint vettem, nekem kb dupla volt az ár. A noname tárcsa volt 60 euró, az ATE pedig 120.

Most amit nyerget néztem ott 75-85 attól függően hogy mi a márka. Ott pont a brenbo az olcsóbb, az ATE 10 euróval több.

Persze hogy az olcsó pofát eszi, mert az puhább. Nekem mellesleg sípolt is fékezésnél. Ha már az olaj jön, akkor tényleg fel kell ójíttanod, akkor már félig halott lehet a karmantyú is.

2016. jan. 16. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 A kérdező kommentje:
nem magatol jon az olaj, hanem en kilazitottam azt a csavart hatul ami az olajat tartja bent...es ahogy raleptem a fekre kispriccelt.. azthiszem azzal a csavarral kell legteleniteni a fekeket is(nemtuti)..Hat nemtudom mar hogy milegyen... szerintem kicserelem az egesz bal oldalt kezdve a lengescsillapitoval,fektarcsaval,feknyereggel es a betetekkel.Ha ezutan is fentall a problema megy a rosszvasba :DD Koszi a segitseget
2016. jan. 17. 11:03
 30/32 anonim ***** válasza:

Egy dolog még: 1 oldalt nem cserélünk. Akkor inkább az olcsóbb cucc.:)


Egyébként igen, az a legételenítő csavar.

2016. jan. 17. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!