Mitol szorulhat az autom hatso kereke?
Nem tudom az opelnél mennyire lehet hozzáférni, VW corradonál volt gondom, úgy ellenőriztem hogy kiakasztottam a féknyergen levő karból, behúztam, megjelöltem, majd kiengedtem. Részben magától visszament, a maradékot meg kb. 2 ujjal vissza tudtam húzni. Gondolom nem kell mondanom hogy ott a karral volt gond.
A mostani problémánál azt beszéltük a szerelővel, hogy mivel hobbiautó, és sokat áll, lehet hogy felújítom és pár hónap múlva megint rossz lesz. Illetve ha én csinálom, akkor tapasztalat hogy egy napom elmegy vele, ha meg ő akkor meg annyiba kerül mintha vennék egy brembo párost (kb 160 euró).
Maradt az, hogy megrendelem, 2 csavar meg a cső kicsavarása becsavarása plusz légtelenítés és kész.
Nem tudom hol van bekötve. a bowden végét kéne megtalálni és azt a kézifékkar húzásirányávan ellentétesen meghúzni. valószínüleg engedni fog.
Ha sokat jártál így vele, a betétcsere szinte biztos, féktárcsa esélyes.
Ezekkel a cserékkel önmagában nem oldod meg a problémát. De mivel a féket eléggé szét kell szedni, biztosan fény derül a hiba valódi okára.
Ha a bowden: egy alapos takarítás segíthet rajta, de akor már cserélni is lehet. Nem hiszem, hogy túl komoly tétel. A legmocskosabb helyen dolgozó alkatrész. Elég egy kis sérülés a burkolaton, beázik, berohad, télen befagy.
Ha a munkahenger harangja ereszti be a szutykot... Hát ott már több minden lehet. legrosszab esetben a dugattyú berágódik, nehezen mozog és/vagy elereszti a fékfolyadékot. Ez komplett fékfelújítást jelent.
Ez mondjuk angolul van, nem omega, de Opel és hátsó tárcsafék. hátha valami okasságot kihozol belőle:
Bowdenból olaj? HOgyan? Ezt most nem értem.
Tárcsáért az nagyon olcsó, omegára mondjuk nem biztos hogy a legolcsóbbat tenném. Nekem hasonló kaliberű autóm van, először én is majdnem belementem hogy az olcsót teszem bele, de mondta a szerelő hogy polo-nál meg kisautóknál oké, de ezeknél jobb az ATE, vagy a gyári beszállító. Lehet nekem is ezért rázott a kormány, mert az előző tulaj eladás előtt cserélte, és valami olcsót tett bele. Már olyant is hallottam hogy ha nagyon olcsófajta, van ami egy nagyobb satufék után ütni kezd.
Én kint vettem, nekem kb dupla volt az ár. A noname tárcsa volt 60 euró, az ATE pedig 120.
Most amit nyerget néztem ott 75-85 attól függően hogy mi a márka. Ott pont a brenbo az olcsóbb, az ATE 10 euróval több.
Persze hogy az olcsó pofát eszi, mert az puhább. Nekem mellesleg sípolt is fékezésnél. Ha már az olaj jön, akkor tényleg fel kell ójíttanod, akkor már félig halott lehet a karmantyú is.
Egy dolog még: 1 oldalt nem cserélünk. Akkor inkább az olcsóbb cucc.:)
Egyébként igen, az a legételenítő csavar.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!