Nem lapos-e az autóm kereke?
Megnézed a kocsid kezelési utasítását vagy a tájékoztató matricát (ami gyártótól, típustól függően az első ajtókereten, a kesztyűtartó fedelén vagy akár a tanksapka belsejében is lehet), a jellemző terhelésnek (kicsi vagy nagy) és a gumiméretnek megfelelően leolvasod a táblázatból a nyomásértéket, annyira felfújod mondjuk benzinkúton és rögtön lesz egy referenciád, hogy az adott gumi hogy néz ki, amikor megfelelő nyomás van benne.
Ezek a gyári értékek természetesen hideg abroncsra vonatkoznak, de szokott útmutatás lenni a kézikönyvben arra is, hogy meleg abroncsnál hogyan járj el (ha mondjuk 30 km autózás után térsz be a kútra).
Innentől ha úgy látod jobban rogyna (jobban kidomborodna alul) a gumi oldalfala, akkor valószínűleg kisebb benne a nyomás.
Nem árt a megfelelő gyakoriságú ellenőrzés, azzal magadnak spórolsz üzemanyagot és gumikopást.
Megkérsz egy kutast, és 200 Ft-ért ellenőrzi neked. 8 Ellenőrzi ingyen is, a de azért illik neki legalább annyit adni.)
De ha kinyitod a kocsid ajtaját, akkor az egyik ajtónál ( rendszerint a vezetőoldali elsőnél) a küszöbön van egy kis plakett, amin fel van tüntetve, hogy hány személy szállítása esetén mennyi az ideális guminyomás. Utána már csak valamelyik kúton ( ha nincs saját mérőd)10 mp- alatt megméred az aktuális guminyomást.
'Nekem is valami 1,9 bárt ir az ajtón, na én 2,5-re szoktam legalább felfújni'
Gratulalok, okostojas. Aztan csodalkozol, hogy az uttartas a beka segge alatt, csuszkal az auto, a gumi kozepe meg fenyesre kopik...
Kerdezo: nezd meg a kezelesi utasitast, es vegyel egy nyomasmerot (autosboltban kaphato), vagy allj be a benzinkuthoz es merd meg. Az elozo kedves ostoba valaszolo helyett hallgass inkabb a gepkonyvre, mert az abban levo adatokat mernokok talaltak ki, nem boyracerek...
"Gratulalok, okostojas. Aztan csodalkozol, hogy az uttartas a beka segge alatt, csuszkal az auto, a gumi kozepe meg fenyesre kopik... "
Nem emlékszem rá, hogy mondtam volna ilyesmit :))
#5
Pont te vagy az okostojás, hogy feltétel nélkül hiszel a plakettnek. Körbe kell mérni rendszeresen tolómérővel, aztán annak megfelelően fújni. Van olyan autóm, ami pontosan a gyári értékkel kopik jól, de van olyan is, amit 20%-kal túl kell fújni, hogy egyenletesen kopjon.
Meg kell mérni, ha az autó nem méri magának.
Én 2,6-2,8-ra fújom. A tankajtó mögött 2,5-3,1-et ír terheléstől függően, de ez típusonként és kerékméretenként eltérő adat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!