6 millióért új autó vagy használt prémium?
Ennyi pénzből lehetne új Octaviát venni (aminek egy használthoz képest nyilván nagyobb az értékvesztése) de mivel vadi új az autó és tudod, hogy ha jól használtad akkor megbízhatóság szempontjából mindenképp jó döntés. (azonkívül nincs benne sok km mint a használt prémiumban) Viszont ennyi pénzből lehetne prémium felső
közép kategóriás használt autót venni (Mercedes E W212, BMW F10) Ezeknél nem tudod azt, hogy pontosan hogyan használta az előző gazdája és már sokat futottak (150.000-200.000km esetleg több) Megéri e kockáztatni a prémium érzés miatt, ha az embernek újra is van pénze? Ti melyiket vennétek figyelembe véve persze azt is, hogy fent kell tartani és a prémiumok esetleges nem várt javításait.
ŠKODA
MERCEDES
ŠKODA
MERCEDES
ŠKODA
MERCEDES
Skodát nem vennék, még ha új, akkor sem. Az is gyorsan eléri az 5-6-7 éves kort, és ŠKODA marad, és sosem tudod meg, hogy milyen egy Merci tulajdonosának lenni. Össze sem lehet hasonlítani a két autót. Én nem tartanék az előéletétől, persze azért nézd át a szervizkönyvét, de Merciket általában igényesebb emberek vesznek, nem panelproli munkásosztály. Meghibásodás lehetősége minden autónál fennáll, úgyhogy nem árt fél millát betartalékolni ilyen esetre, de 99%, hogy ahhoz még 10 évig nem kell hozzányúlni.
Én nem adnék ennyi pénzt autóra - újra sem, de használtra meg pláne nem.
De nyilván nem egyformák az igényeink.
Autót rendszerint nem befektetésnek vesz az ember, úgyhogy az "értékvesztés" nem tényező.
Mi az a "prémium érzés" a te definíciód szerint. Mert ha csak "péniszpótléknak" kell, ahhoz kevés. Ha kényelem/ funkció a lényeg, akkor a Skoda már csak a nevében Skoda, és egy új Skoda nagyobb komfortérzetet adhat, mint egy 5-7-9 éves használt "prémium".
Az új Skodára garancia van - a "prémiumot" lehet hogy egy hónap után viheted több százezer forintos szervizre.
Tényleg kíváncsi vagyok, ezért kérlek normálisan válaszolj! Mit jelent neked a "prémium érzés", amit egy pld. 8 éves használt BMW megad, és egy új Octavia nem?
Egyéni hozzáállástól és igényektől függ, de sokszor a márkarajongás is nagy szerepet játszik.
Anyagi szempontból kétféle ember van (a kérdésben írt összeggel példálózva):
1. Valakinek van 60 milliója és 6 millióért akar autót venni. Ez a ritka.
2. Valakinek van 6 milliója és mind a 6-ból autót vesz (esetleg ezen felül van még 1-2 millióval több készpénze).
Azt látom jellemzőként, hogy a legtöbben Magyarországon annyiért vesznek autót, amennyi pénzük csak van. A pénzükért próbálják az elérhető legjobbat megvenni. Innentől meg már értelmetlen azon vitatkozni, hogy ki is akar menőzni.
Akinek van össz-vissz 1, vagy 2 milliója és az egészből vesz egy Skodát, annak nem sok jogi alapja van azt mondani, hogy a másik meg a Mercedessel menőzni akar, vagy kompenzálni.
Új, vagy használt párti szempontból:
1. Van aki arra esküszik, hogy újat kell venni, még ha azt hitelből meg is kell támogatni, mert szerinte csak az új autó lehet jó autó.
2. A másik típus használtat vesz csak, azzal indokolva, hogy szeret jól járni és el akarja kerülni az értékvesztést.
3. Van egy harmadik típus aki csak valamelyik márkát szereti és mindenképpen azt fog venni, ha teheti újként, ha nem, akkor használtként. Magasról glettel arra, ki mit gondol.
Ezek az ember típusok vannak, ebből csak vita lesz itt. Ha valaki leírja, hogy ő mit tenne, akkor a másiknak az nem fog tetszeni. Inkább én le sem írom már, hogy mit tennék.
Nekem úgy tűnik, hogy a kérdető az újautós típusba tartozik ha nem tévedek, úgyhogy inkább vegyen egy újat.
6millióért én mindenképp egy jól felszerelt octáviát vennék.
F10-es bmw-ből 6misiért még nemigazán kapsz "jót", a mercit nem ismerem, de szerintem abból sem.
Ha végül a két prémium mellett döntenél 1-2milliód legyen zsebben, ha beüt valami galiba.
Azért ezekben már ott a start-stop elektronika ami szereti megfelelő körülmények között enni a turbót ráadásul a mercié parkolás közben vagy 3x újraindítja magát.
"6millióért én mindenképp egy jól felszerelt octáviát vennék."
Kb. a duplájáért kap jól felszereltet. Nézd meg az árlistát! Az alapmodell kerül 6 millába, aztán 9-12 millió közt lehet venni jól felszereltet.
Az, persze, épített versenyautót...
Kérdező: Nagyjából már leírtad egyik másik lehetőség előnyeit és hátulütőit. Innentől kezdve rajtad áll.
Én is azt tudnám tanácsolni, mint az előző válaszoló. Ha használtan veszel egy ilyen autót, akkor azért maradjon a zsebedben is pénz, hogy ha beüt a baj, akkor ne ott álljon a garázsban hónapokig, amíg összejön a pénz a javíttatásra.
Nem prémium/prémium autó vitára reagálva: Én eddig két különbséget vettem észre a "nem prémium" és prémium autók közt a gyakorlatban.
1. Az illesztések és rögzítések minősége, valamint az anyagminőség. Ezek különösen az utastérre vonatkoznak. Egy "nem prémium" autónál sokszor már 4-6 év után elkezd nyikorogni a műszerfal, zörög az ajtókárpit, az üléspozíció rögzítője már kicsit kikopik és az is elkezd nyikorogni vagy zörögni. Ilyenek még egy 20 éves, lerúgott és szétrohadt "prémium" autónál sincsenek, ha nem bontották meg a gyári illesztéseket. Az jó kérdés, hogy a mostani autóknál is ez lesz e a helyzet, ezt majd csak az idő fogja megválaszolni. De ezek a különbségek, ritkábban már az 5-6 éves autók közt is megfigyelhetőek, 8-10 év után pedig igencsak soknál.
2. A "prémium autónál" csuklóból évek óta alapfelszereltségnek számít nagyon sok olyan dolog, ami a "nem prémiumnál" még feláras extra, vagy még nincsenek is jelen. Ha megnézitek bármelyik ilyen kategóriájú autó (most teljesen mindegy hogy BMW, Mercedes, Audi, Lexus, Land Rover, vagy akármelyik ilyen kategóriájú autó) weboldalán az autó konfigurátorokat, ott már tényleg csak olyan dolgok a feláras extrák, amik szinte már-már luxus kategóriát súrolják. Ilyenek pl. a könyöklő alá épített hűtő, a fűthető kormány, a kibővített HUD, a szebb felnik, sportosabb karosszéria és futómű csomag, felső-kategóriás (Bang & Olufsen vagy Harman Kardon) hi-fi, különböző egzotikus bőr kárpitozások, stb.
A legtöbb "nem prémium" autónál még mindig feláras extrának számít, pl. a multikormány, a telefon kihangosító, a parkolóradar, egy USB-s vagy memória kártyás fejegység, állófűtés, egy valamire való telefon dokkoló vagy tároló, fűthető ülés, stb. Az pedig már egyenesen a nevetséges kategóriát súrolja, hogy sok kommerszebb autónál még a digit klíma és egy navigáció képes fejegység sincs benne az alapfelszereltségben. De találkoztam már olyannal is, hogy a feláras extrában az "extra zajszigetelés" is benne volt, ami már inkább szomorú mint nevetséges.
Hasonló kérdésnél jól le lettem pontozva és sokan úgy felháborodtak, hogy ellenállhatatlan késztetést éreztek arra, hogy jól le is b@sszanak...
6 millióért tudok venni egy vadi új dízel K Astrát teljesen alap felszereltséggel. Való igaz, ebbe én fogok először belefingani és én hozom el a szalonból.
Ezzel szemben ugyan ennyiért tudok venni egy kevesebb mint egy éves, 8-10e km-t futott (közel sem 150-200e-ről van szó!!!) még évekig gyári garanciális, abszolút új autó illatú, nagyságrendekkel jobban felszerelt Audi A3-ast, amiért előttem pár hónappal valaki már 8-9 milliót kicsengetett.
Semmi bajon az Opellel, nekem is volt/van, saját és céges autóként is. Nem nézem le, szeretem. De a fenti feltételekkel nekem nem kérdés, hogy inkább melyik felé hajlanék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!