Mennyi realitása van ennek? 15 éves átlagautó vagy 25 éves prémium a tartósabb a használt piacon?
A prémiumautókat pl. egy w124-es Mercedest az első jó pár évben biztos, hogy a tulajdonosa rendszeresen szervizelte. Tegyük fel, hogy az első 10 évben biztos, tehát ugyanolyan helyzetből indul, mint egy olcsó kisautó a karbantartást tekintve.
Ehhez hozzávehetjük, hogy minőségileg sokkal kidolgozottabb. Vagyis 3-4x több kilométert elmegy (egymilliót?) odafigyelés mellett, mint egy átlagos népautó.
Érdemes tehát a Mercedes mellett dönteni, ha a maximális keret 300000 körül van? Ami összeg ugye megszabja az állapotot valamilyen mértékben?
Vagy ezért az árért van megkímélt olcsó népautó, ami jobban megéri hosszabb távon, mint egy ilyen régi Mercedes?
Prémium autót is gajra lehet vágni és népautóra is lehet vigyázni, a te szempontodból inkább a későbbi belekerülési költség a fontos.
Egy régi prémium autó alkatrész árai ma is prémium kategóriásak, tehát egy kisebb alkatrész árából a népautódat fel újíthatod.
Már ha találsz alkatrészt egy régi kocsihoz.
Hogy az első 10 évben a W124-es mindent megkapott, az nem mérvadó, mert az utóbbi 15 évben valószinüleg olyan gazdái voltak, akik ütötték, vágták, vagy éppen nem is szervizelték, mert hát minek azt, hiszen ez a Merci örökéletűnek van titulálva. 300 ezerért nem kapsz semmilyen W124-est, mert jól tartják az árukat, ha mégis, akkor az valamilyen 3 millió km-t futott darab lehet, vagy esetleg az ukrán határon ácsorgott éjjel-nappal, és a határőrök már 1000x szétszedték.
Van az az eset, mikor megéri öreg prémiumot venni, de ez nem az az eset. Egy jó W124 bőven millió forint felett kezdődik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!